Η Πρεκατέ Βικτωρία είναι ψυχολόγος και συγγραφέας με εκτενή μετεκπαίδευση και εμπειρία στην συμβουλευτική εφήβων, γονέων, ενηλίκων επιζώντων από παιδική κακοποίηση και κακοποιημένων γυναικών. Email: vprek2000@yahoo.gr
Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας
YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate
Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή"
1) Γιατί να είναι το κύριο θέμα-αντικείμενο εστίασης η σχέση με τον παππού, τι ρόλο παίζει αυτή η εμμονή? Τα σωστά παιδαγωγικά προγράμματα σε όλες τις μικρές ηλικίες έχουν ως αντικείμενο τη σχέση του παιδιού με τον κόσμο, τη φύση, τα ζώα, τα άλλα παιδιά, το παιχνίδι, ούτε καν με τους γονείς, οι γονείς εμφανίζονται υποστηρικτικά στο υπόβαθρο. Γνωρίζουμε ότι για τους παιδόφιλους, τα μικρά παιδιά αποτελούν το αντικείμενο εμμονής. Προσπαθούμε να κάνουμε τα παιδιά να αποκτήσουν την αντίστοιχη εμμονή;
2) Γιατί το μωρό ζητά από τον παππού ‘πότε θα έρθεις με παιχνίδια, τραγούδια κι αγκαλιές’, μπαμπάς, μαμά και γιαγιά δεν υπάρχουν να του δώσουν παιχνίδια, τραγούδια κι αγκαλιές;
3) Το μωρό σε όλο σχεδόν το βίντεο μιλά και γράφει στο κινητό, ενώ προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον παππού διαδικτυακά με την webcam να το παρακολουθεί. Γιατί διδάσκουμε στα μωρά να αναζητούν την επικοινωνία με παππούδες από το διαδίκτυο και συγκεκριμένα να βιντεοσκοπούνται μέσα από αυτό; Ποιοί θα ωφελούνταν, εκτός από τους παιδόφιλους, τα παιδιά να το θεωρούν φυσιολογικό να βιντεοσκοπούνται online, χωρίς την παρουσία των γονιών τους, με ‘παππούδες’ στην άλλη άκρη;
4) Υπονοούμενα, όπως «πότε θα έρθεις παππού να πάμε ψηλά στον ουρανό, σε ταξίδι μακρινό»-«ταξίδια» στα «αστέρια» με τον παππού, το μωρό μόνο του..;;
5) Το μωρό ζητά από τον παππού αγκαλιές, όπως «μου κάνουν ο μπαμπάς και η μαμά», όμως το πλάνο δεν δείχνει ένα μπαμπά και μαμά να αγκαλιάζουν το μωρό, αλλά δύο κούκλες μπαμπάς και μαμά να τρίβονται μεταξύ τους. Δηλαδή ούτε καν υπονοούμενο-απροκάλυπτα πλέον.
6) Το μωρό, καθώς το τραγούδι αναρωτιέται ‘παππού, παππού ποια τον ζητεί’, πετά όλες τις βαμμένες «γυναίκες» κούκλες στην άκρη και ζητά μόνο τον παππού. Ή μάλλον το αντίστροφο;
7) Το πιο απαράδεκτο όταν με τη φωνή του μωρού, δείχνουν ένα ζωάκι να λέει «παππού μη το κλείσεις, δεν τελείωσα ακόμα». Όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν για τις αθώες τους προθέσεις και το δικό μας «πονηρό» μυαλό που ερμηνεύει τις λέξεις με ένα τρόπο που εκείνοι ούτε καν το διανοήθηκαν, μην ανησυχείτε, πολλά παιδιά σήμερα δυστυχώς έχουν εξοικειωθεί με τις διάφορες ερμηνείες του σχετικού ρήματος, μέσω άλλης εκπομπής μετεωρολογικών δελτίων. Τώρα πάμε να εξοικειώσουμε και τα μωρά…
8) Και η επιβεβαίωση όλης της πρόθεσης του εγχειρήματος, είναι ότι στο τέλος ο «παππούς» κλείνει το μάτι στην οθόνη στους μικρούς τηλεθεατές.
Όλα τα παραπάνω είναι τυχαία;
Είναι απαράδεκτο να έχει επιτραπεί η κυκλοφορία αυτού στην τηλεόραση αρχικά και, ακολουθώντας τη μόδα, στα dvd στην συνέχεια. Παρατήρησα ότι σε πρόσφατη μετάδοση του τραγουδιού στον Alter, κάποια πλάνα όπως το 8) είχαν κοπεί, όμως οι στίχοι και η όλη ιδέα με την webcam τα παιχνίδια και τα «ταξίδια» με τον παππού ήταν ανεπηρέαστα, . Σωστά κόπηκαν, αλλά αποδεικνύεται έτσι η κακόβουλη διάθεση του όλου ‘δημιουργήματος’. Γιατί δεν το κόβουν ολόκληρο;
Υ.Γ. Δεν αποτελεί επιχείρημα ότι «ας φροντίσουν οι γονείς να μη το βλέπουν τα παιδιά». Πολλά παιδιά δεν έχουν γονείς ή δεν μπορούν οι γονείς τους να τα επιβλέψουν. Επίσης δεν αποτελεί επιχείρημα ότι «υπάρχουν τόσα άλλα χειρότερα στην τηλεόραση». Αυτό είναι από τα χειρότερα, γιατί απευθύνεται κατευθείαν σε μικρά παιδιά.
Πρεκατέ Βικτωρία
Εκπαιδευτικός-Ψυχολόγος
Λίστα παλαιότερων αναρτήσεων
Σημάδια και προβληματισμοί
Πρόληψη της σεξουαλικής παρενόχλησης: πώς να μιλήσουμε στους εφήβους
Η κουλτούρα του φόβου και της ανημπόριας
Σταθερότητα της αυτοεκτίμησης στην ενήλικη ζωή- αναγωγή στην εθνική αποδυνάμωση
Αγάπη για την πατρίδα
Αυτοκτονικότητα- μια πνευματική θεώρηση
Απελευθέρωση από το παρελθόν
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
ΕΑρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)
2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική
Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’
Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση
Συλλογική μαθημένη αβοηθησία
Χριστούγεννα 2012
Ένα αξιοθαύμαστο δώρο, υπενθύμιση της Θείας Χάρης αυτό το χειμώνα
21/12/2012
Η ανάγκη αγωγής στις διαφυλικές σχέσεις για την αντιμετώπιση του τραφικινγκ, των σεξουαλικών εθισμών και της πορνογραφίας
Ποινές και εκφοβισμός στο σχολικό πλαίσιο
Αντιμετώπιση τράφικινγκ: Δύο παραδείγματα γενναιότητας
Αυτοκτονίες λόγω χρεών
Αλλαγή-η πνευματική θεώρηση
Τσιγκουνιά, η πολυπρόσωπη
Κοινωνικο-συναισθηματικές δυσκολίες σε παιδιά με υπο-επίδοση
Αλλαγή και απόλυτη σκέψη
Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση
2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ,
(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011):
2010 (16)
(Νοέμβριος 2010)
2009 (16)
(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός
Προτεινόμενες οργανώσεις
http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in
http://www.who-will.org/ (Children in need in
http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)
http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).