Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…

Πριν από μερικές εβδομάδες, κυριαρχούσε στα ΜΜΕ η υπόθεση γνωστού μοντέλου σε πρωταγωνιστικό ρόλο ταινιών σεξ. Μου έκανε εντύπωση, η προθυμία πάρα πολλών αντρών και γυναικών, επωνύμων και μη, να βγουν μπροστά, να κατακρίνουν, να καταδικάσουν, να ηθικολογήσουν, να κατακεραυνώσουν, όχι τόσο την πράξη, αλλά, ως συνήθως, τον εύκολο στόχο, τη νεαρή γυναίκα… Με μίσος και σταυροφορικό ζήλο βγήκαν μπροστά, εκσφενδονίζοντας εναντίον του μοντέλου:
«αυτά που κάνετε διαφθείρουν τη νεολαία μας» (λες και η νεολαία μας δεν βλέπει στο διαδίκτυο, στα τηλεοπτικά κανάλια ή στα DVD εφημερίδων άλλα πολλά απίστευτα)

«άλλες στην ηλικία της είναι μάνες» (λες και το «μάνα» είναι αγιοποιητικός τίτλος, λες και δεν υπάρχουν «μάνες» που κάνουν άλλα πράγματα, χειρότερα και κρυφότερα).

Βγήκαν και κάποιοι άλλοι, πιο προχωρημένοι, που κατάλαβαν ότι δεν είναι πολιτικά ορθό «να ηθικολογούμε εμείς οι υπόλοιποι, λες και ζούμε σε κοινωνία αγίων, αλλά αυτό που σοκάρει είναι, όχι ότι έβγαλε τα dvd, τη δουλειά της έκανε, αλλά ότι είπε ψέματα, έπλεξε μια ιστορία, για να αυξηθούν οι πωλήσεις». Δεν κατακρίνουμε δηλαδή για το ένα πράγμα, αλλά για κάτι πάντως πρέπει να κατακρίνουμε, μη τυχόν και μας ξεφύγει κάτι ασχολίαστο…
Άλλο πάλι έδειξαν μεγαλοψυχία και «ανωτερότητα», και δήλωσαν «εγώ τη λυπάμαι για το ξεπεσμό της». Κατάκριση δηλαδή, αλλά μεγαλόψυχη κατάκριση, να φαινόμαστε και καλοί από πάνω…
Εν τω μεταξύ, για όλους τους υπολοίπους, που καθοδήγησαν, που πρότειναν, που παρήγαγαν, που διακίνησαν, που πούλησαν και που αγόρασαν το DVD, κουβέντα….

Παρακολουθώντας όλο αυτό μου ήρθαν διάφορες σκέψεις. Η πρώτη ήταν εκείνο το συγκλονιστικό μάθημα που μας έδωσε ο Ιησούς Χριστός, όταν είπε για τη γυναίκα που ήταν όλοι έτοιμοι να λιθοβολήσουν, «ο αναμάρτητος πρώτος τω λίθω βαλέτω». Μόνο που τώρα ο όχλος ήταν τα τηλεπαράθυρα με τις τηλεπερσόνες και τα πηγαδάκια σε κάθε εργασιακό χώρο, που δεν είχαν με τι άλλο να ασχοληθούν. 2000 χρόνια μετά κι ακόμη δεν το μάθαμε το μάθημα…
Η πορνογραφία είναι κάτι στο οποίο είμαι αντίθετη και πιστεύω ότι βλάπτει όλους όσους έρχονται σε επαφή με αυτήν, είτε συμμετέχουν, είτε την παράγουν, είτε την καταναλώνουν. Είναι σαν χαρακιά στην αθωότητα της ψυχής μας και δεν εννοώ μόνο τη σεξουαλική αθωότητα. Από αυτή τη θέση όμως στο να δαιμονοποιούμε ανθρώπους υπάρχει μεγάλη διαφορά.
Ένα πολύ σημαντικό σημείο στην ιστορία αυτή είναι το θέμα της ηλικίας. Η συγκεκριμένη γυναίκα είναι πολύ νέα, λίγο μετά τα είκοσι. Δεν μπορώ να γνωρίζω τις λεπτομέρειες της δικής της ιστορίας, άρα δεν θα αναφερθώ σε εκείνη συγκεκριμένα. Γενικά, ενώ μπορούμε να διαφωνούμε με πράξεις, δεν μπορούμε να κατακρίνουμε ανθρώπους, γιατί ΠΟΤΕ δεν έχουμε όλα τα δεδομένα. Και εξάλλου κανείς δεν μας όρισε δικαστές. Πόσοι από εκείνους που βιάστηκαν να βγουν και να σχολιάσουν θα ένιωθαν τελείως άνετα να βγει ολόκληρο το δικό τους ερωτικό παρελθόν στα κανάλια; "Μη κρίνετε για να μην κριθείτε..". Ας αφήσουμε τις κρίσεις στο Θεό, άλλο ένα μάθημα που φαίνεται να ξεχάσαμε…

Γενικά πάντως, για τα νέα κορίτσια, θεωρώ ότι οι μετεφηβικές και νεανικές ηλικίες είναι πολύ επικίνδυνες και ελλοχεύουν πολλούς κινδύνους. Το ότι πάτησε κάποιος τα 18, δεν τον κάνει αυτόματα ενήλικα. Πολλά από τα νέα παιδιά σήμερα είναι ουσιαστικά παιδιά, όσον αφορά την ευαλωτότητα και την ανάγκη για προσοχή. Αν είχαν παραμεληθεί, καταπιεστεί ή κακοποιηθεί από τους γονείς, η ανάγκη για προσοχή και επιβεβαίωση, σε συνδυασμό με την περιέργεια, την ανάγκη να επαναστατήσουν, αλλά και την σεξουαλική ορμή που φυσιολογικά αναδύεται σε αυτές τις ηλικίες, είναι εξαιρετικά εύκολο να παρασυρθούν από μεγαλύτερους ανθρώπους που θα τους δώσουν προσοχή, που θα τους χειριστούν με ένα σωρό κοπλιμέντα, που θα τους παρουσιαστούν ως «συμπονετικοί φίλοι» που κατανοούν την καταπίεση στο σπίτι, που θα τους παρουσιαστούν ως έμπειροι σεξουαλικά, αλλά ταυτόχρονα θα τους λένε «δε σε θέλω όμως μόνο για το σεξ». Με αυτήν την έννοια, θεωρώ ότι ο/η 24 χρονος/η δεν έχει μεγαλύτερη ευθύνη από όση ο/η 17 χρονος/η, όταν καθοδηγείται από έμπειρα μεγαλύτερα άτομα σε διάφορες σεξουαλικές πράξεις που το θυματοποιούν. Οι νέοι ξεκινούν τη σχέση με τον προαγωγό ή την κακοποιητική σχέση, ελπίζοντας να πάρουν «εκδίκηση» για τους σκληρούς γονείς τους, ότι «να, τώρα δεν σας έχω ανάγκη εσάς, υπάρχουν άλλοι που με θαυμάζουν», μόνο για να ανακαλύψουν αργότερα ότι η θυματοποίηση από τους νέους «εραστές» καταλήγει να είναι πολύ χειρότερη από ό,τι είχαν βιώσει ποτέ στο σπίτι. Εξάλλου, ποιος ενημέρωσε τα παιδιά για την αυτοπροστασία και την αυτοεκτίμηση? Το κράτος? Οι εκπαιδευτικοί? Ας μη μιλούμε λοιπόν, γιατί έχουμε μεγάλη ευθύνη που δεν προστατεύουμε τους νέους ανθρώπους…
Ειδικά για να νέα κορίτσια, έχω ξαναγράψει επανειλημμένα. Υφίστανται σήμερα τεράστιες πιέσεις από τα ΜΜΕ για πολλά αντιφατικά πράγματα…Να ξεκινήσουν σεξουαλική δραστηριότητα νωρίς. Να έχουν οπωσδήποτε φίλο και «εμπειρίες», αλλά ταυτόχρονα να έχουν και στο νου τους να «αποκατασταθούν». Να «ξεφορτωθούν» την παρθενιά τους στην κατάλληλη ηλικιακή γκάμα (κάποιος εγκατέλειψε επί τόπου τη φίλη του, όταν εκείνη του είπε σε ηλικία 27 χρονών ότι είναι παρθένα), αλλά όχι πολύ νωρίς, να μη θεωρηθούν και ελευθερίων ηθών.. Οι πιέσεις είναι τεράστιες, πολλές φορές και από τις ίδιες τις μητέρες, κανείς όμως δεν τους μιλά για αυτοεκτίμηση, για αυτοσεβασμό, για αυτοπροστασία. Όλοι όμως είναι έτοιμοι να καταδικάσουν το πρώτο παραστράτημα και να σπιλώσουν τα κορίτσια, όχι τα ΜΜΕ, ούτε το κράτος, ούτε τους εαυτούς τους. Μήπως είναι καιρός να υποκρινόμαστε λιγότερο και να νοιαστούμε περισσότερο?
Πρεκατέ Βικτωρία
1 Ιουνίου 2010

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org