Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας
ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607
2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076
3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ
Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ
4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.
Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ
Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791
5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)
6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
ΟΜΙΛΙΕΣ
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.
Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.
Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
---------------------------------------------------------
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.
Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της δικής μας θρησκείας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html
YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate
Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή
Συνεπώς, αυξάνεται και η ανάγκη για σωστούς, ακέραιους θεραπευτές και πνευματικούς οδηγούς. Ποια είναι τα σημεία που θα έπρεπε να προσέξει ένας υποψήφιος θεραπευόμενος στην επιλογή του και ποιοι οι κίνδυνοι; Ανεξάρτητα, από το θρησκευτικό προσανατολισμό (ή την απουσία του), έχω παρατηρήσει ότι τα ακόλουθα σημεία είναι καίριας σημασίας για την προστασία από ακατάλληλους θεραπευτές ή πνευματικούς οδηγούς.
• Νιώθετε ότι ο οδηγός/θεραπευτής ενδεχομένως αρέσκεται στην αίσθηση εξουσίας και δύναμης που μπορεί να έχει πάνω σας; Βλέπετε στοιχεία ναρκισσισμού στο θεραπευτή; Μπορεί να δεχτεί μια γνώμη διαφορετική από τη δική του ή θεωρεί ότι αυτό που λέει είναι αλάνθαστο δόγμα; Δείχνει δυσαρέσκεια όταν διαφωνείτε με κάποια δική του γνώμη; Θυμηθείτε ότι κανείς, κανείς, δεν μπορεί να γνωρίζει την αλήθεια για εσάς, καλύτερα από εσάς τον ίδιο. Κανείς, δεν έχει το αλάνθαστο του Πάπα! Αν η δική σας διαίσθηση αντικρούεται με αυτή του θεραπευτή, ακολουθήστε τη διαίσθησή σας κι ο θεραπευτής/οδηγός οφείλει να σεβαστεί το δικαίωμα της επιλογής σας, χωρίς να σας μειώσει ή να σας απειλήσει. Θυμηθείτε: στον πνευματικό δρόμο και στη θεραπεία, ο οδηγός/θεραπευτής μπορεί να δίνει ιδέες, υποστήριξη, ακρόαση, αλλά εμείς είμαστε εκείνοι που θα κάνουμε όλη τη δουλειά, κι εμείς είμαστε εκείνοι που έχουμε ευθύνη για το πνευματικό μας μονοπάτι.
• Σας βοηθά να βρείτε τη δική σας δύναμη και τις δικές σας απαντήσεις ή ισχυρίζεται ότι γνωρίζει τα πάντα για εσάς, κρατώντας σας έτσι εξαρτημένους; Καθώς εξελίσσεστε κι αποκτάτε δύναμη κι αυτοπεποίθηση, χαίρεται για αυτό ή προσπαθεί να σας κρατήσει αδύναμο, όπως πριν; Κάποιοι θεραπευτές νιώθουν υπέροχα να δίνουν συμβουλές και να «βοηθούν» τους άλλους, καθώς αυτό τους κάνει να νιώθουν ενάρετοι και «υπεράνω», όταν όμως όταν ο θεραπευόμενος βρίσκει το δρόμο του και γίνεται δυνατός, τότε ο μη-ώριμος θεραπευτής νιώθει απειλή κι αντιδρά. Είναι χαρούμενος ο οδηγός/θεραπευτής να σας δει ως ίσους, καθώς προχωράτε στο δρόμο σας;
• Πώς μιλά για τους άλλους; Είναι κατακριτικός και υποτιμητικός όταν μιλά για τρίτους ή για συναδέλφους; Θεωρεί ότι μόνο αυτός είναι στο χώρο και κανείς άλλος; Είναι κατακριτικός προς εσάς; Μιλά με σεβασμό; Ζητά συγνώμη όταν κάνει λάθος ή απαξιεί (ή θεωρεί ότι δεν κάνει ποτέ λάθος); Περηφανεύεται για το ποιος είναι ή κρατά χαμηλό προφίλ σχετικά με τα επιτεύγματά του; Τηρεί τους βασικούς κανόνες ευγένειας, όπως να απαντά στα μηνύματά σας, να μη σηκώνει άλλα τηλέφωνα όταν έχει ραντεβού μαζί σας κλπ.;
• Νιώθετε ότι ίσως υπάρχει στοιχείο απληστίας στην οικονομική ανταλλαγή στις θεραπείες; Δεν λέω ότι οι θεραπευτές θα κάνουν τη δουλειά τους τζάμπα και μάλιστα κάποιοι μπορεί να χρειαστεί να χρεώνουν υψηλά ποσά, όταν αυτό που κάνουν τους απορροφά πολλή ενέργεια. Είναι όμως διαθέσιμοι να συζητήσουν κάποια πιθανή οικονομική δυσκολία από μέρους σας ή δείχνουν ότι το χρήμα είναι το σημαντικότερο από όλα;
• Σχετικά με το παλιό σενάριο σεξουαλικών σχέσεων μεταξύ θεραπευτή/πνευματικού οδηγού και θεραπευόμενου/μαθητή: Πολύ απλά, «απαγορεύεται». Είναι γνωστό, εδώ και δεκαετίες στους ψυχοθεραπευτικούς κύκλους, ότι η σχέση αυτή εμπεριέχει το ρίσκο της σεξουαλικής έλξης από την πλευρά του θεραπευόμενου/ης, καθώς έλκεται από τη φροντίδα που προσφέρει ο θεραπευτής, ίσως από την δυνατή του αύρα, τη φαινόμενη δύναμή του κλπ. Όμως, είναι μια σχέση σε ανισορροπία δύναμης και, αν ο θεραπευτής/οδηγός χρησιμοποιήσει την ψυχική δύναμη πάνω στο θεραπευόμενο/η, για ίδιο σεξουαλικό όφελος, αυτό αποβαίνει καταστρεπτικό για το θεραπευόμενο/η, που νιώθει αργότερα την εμπιστοσύνη του προδομένη. Οι κώδικες δεοντολογίας των σωματείων ψυχολόγων σε διάφορες ανεπτυγμένες χώρες συνιστούν ένα διάστημα τουλάχιστον τουλάχιστον δύο ετών μετά τη διακοπή της θεραπευτικής σχέσης, για να θεωρηθεί ότι μπορούν να συνάψουν ερωτική σχέση θεραπευτής με θεραπευόμενο/η.
Το βασικό στοιχείο όμως και πάλι είναι η ανισορροπία δύναμης. Αν η ερωτική σχέση βασίζεται στην ευαλωτότητα του θεραπευόμενου/ης να «σωθεί» από τον θεραπευτή/ πνευματικό οδηγό/ «γκουρού», η σχέση δεν είναι ισότιμη και, πολύ συχνά ο θεραπευόμενος/η γίνεται υποχείριο εκμετάλλευσης, αν όχι κακομεταχείρισης. Δυστυχώς, αυτό το σενάριο συνεχίζει να επαναλαμβάνεται σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα από γυναίκες μαθήτριες/θεραπευόμενες (συχνά με εξαρτητική διαταραχή) προς άνδρες θεραπευτές/ «γκουρού». Για αυτό και η θέση μου εδώ είναι ξεκάθαρη. Η ευθύνη του θεραπευτή είναι να βοηθήσει τη γυναίκα να ανακτήσει την προσωπική της δύναμη, ώστε να μπορέσει να συνάψει μια ικανοποιητική σχέση με κάποιον άλλον, που είναι συμβατοί και ισότιμοι, όχι να εκμεταλλευτεί τον «έρωτά» της (που συχνά είναι μόνο «ανάγκη» ή απλά έλξη προς την αύρα του). Δυστυχώς κάποιοι οδηγοί/θεραπευτές, ενώ το γνωρίζουν αυτό, δεν αντιστέκονται στον πειρασμό, ενώ οι ίδιες οι γυναίκες συχνά λένε στον εαυτό τους ότι «εγώ είμαι ξεχωριστή για εκείνον, μόνο με εμένα κάνει αυτή την εξαίρεση». Το οποίο είναι επίσης αναληθές. Αν λοιπόν παρατηρήσετε σεξουαλικό ενδιαφέρον από την πλευρά του θεραπευτή/οδηγού ή να ανταποκρίνεται στο δικό σας σεξουαλικό ενδιαφέρον, μην κολακευτείτε καθόλου! Δεν είναι αυτός ο σκοπός της θεραπευτικής/καθοδηγητικής σχέσης, αλλά έχετε ένα πολύ σοβαρό αρνητικό προειδοποιητικό σημάδι.
• Φαίνεται να έχει ξεκαθαρίσει ο θεραπευτής τη δική του ζωή; Εδώ χρειάζεται λίγη προσοχή να μη γίνουμε εμείς προκατειλημμένοι. Όλοι οι θεραπευτές θα έχουν ταυτόχρονα και δικά τους θέματα να επιλύουν, παράλληλα με την προσφορά και την υπηρεσία προς τους άλλους. Αυτό είναι μια συνεχής πορεία στην οποία βρισκόμαστε όλοι. Το σημαντικό είναι ο θεραπευτής να συνεχίζει να δουλεύει με τον εαυτό του προς την αυτοβελτίωση/αυτογνωσία και πνευματική πρόοδο. Δε χρειάζεται να εξιδανικεύουμε το θεραπευτή για να ωφεληθούμε από εκείνον. Ούτε χρειάζεται να συμφωνούμε 100% σε όλα με τον πνευματικό οδηγό για να μάθουμε από εκείνον. Πάνω από όλα είναι κι εκείνοι άνθρωποι.
• Θα πρέπει όμως να προβληματιστούμε αν κάποια θέματα στη δική τους ζωή είναι τόσο δυσλειτουργικά, που επηρεάζουν εμάς και μας κάνουν να νιώθουμε άβολα (π.χ. μιλά άσχημα στη γραμματέα του κι αυτό μας αναστατώνει; καπνίζει την ώρα της θεραπείας και αδυνατεί να το κόψει;). Το κυριότερο κριτήριο όμως είναι πώς νιώθουμε εμείς μετά τις συναντήσεις μαζί του/της; Νιώθουμε δυναμωμένοι ή νιώθουμε σα σκουπίδια από την κριτική; Νιώθουμε καλά; Ή νιώθουμε τρομαγμένοι από όλα αυτά που μας είπε για το μέλλον; Μας τρομάζει; Μας μειώνει; Έχει τη στάση της καταδίκης και του θυμού; Επικεντρώνεται στα λάθη μας και στην «αμαρτία» ή βλέπει το καλό σε εμάς;
Εμείς είμαστε εκείνοι που θα αποφασίσουμε πού θα δώσουμε τη δύναμή μας. Ακόμη κι αν κάποιον πνευματικό οδηγό τον ακολουθούν χιλιάδες άλλοι, όλοι οι φίλοι και οι γνωστοί μας, εμείς έχουμε δικαίωμα να πούμε «Όχι, δεν μου κάνει», χωρίς να είμαστε λάθος!
Πρεκατέ Βικτωρία, 1/5/2011
δημοσίευση στο
http://www.eumedline.eu/post/Diakrish-sthn-epilogh-therapeyth/

Λίστα παλαιότερων αναρτήσεων
Σημάδια και προβληματισμοί
Πρόληψη της σεξουαλικής παρενόχλησης: πώς να μιλήσουμε στους εφήβους
Η κουλτούρα του φόβου και της ανημπόριας
Σταθερότητα της αυτοεκτίμησης στην ενήλικη ζωή- αναγωγή στην εθνική αποδυνάμωση
Αγάπη για την πατρίδα
Αυτοκτονικότητα- μια πνευματική θεώρηση
Απελευθέρωση από το παρελθόν
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
ΕΑρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)
2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική
Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’
Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση
Συλλογική μαθημένη αβοηθησία
Χριστούγεννα 2012
Ένα αξιοθαύμαστο δώρο, υπενθύμιση της Θείας Χάρης αυτό το χειμώνα
21/12/2012
Η ανάγκη αγωγής στις διαφυλικές σχέσεις για την αντιμετώπιση του τραφικινγκ, των σεξουαλικών εθισμών και της πορνογραφίας
Ποινές και εκφοβισμός στο σχολικό πλαίσιο
Αντιμετώπιση τράφικινγκ: Δύο παραδείγματα γενναιότητας
Αυτοκτονίες λόγω χρεών
Αλλαγή-η πνευματική θεώρηση
Τσιγκουνιά, η πολυπρόσωπη
Κοινωνικο-συναισθηματικές δυσκολίες σε παιδιά με υπο-επίδοση
Αλλαγή και απόλυτη σκέψη
Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση
2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ,
(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011):
2010 (16)
(Νοέμβριος 2010)
2009 (16)
(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός
Προτεινόμενες οργανώσεις
http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in
http://www.who-will.org/ (Children in need in
http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)
http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).
http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας
Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:
Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf
Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html
Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς: