Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης

Νιώθω εμπιστοσύνη στην ροή της ζωής μου. Αφήνω το φόβο ή την ανησυχία να επηρεάσει τη ζωή μου αρνητικά; Παρά τη γενική σιγουριά και ηρεμία, πρόσφατα υπήρξε μια αφορμή, λόγια άλλων, σκέψεις, κάτι που άκουσα στις ειδήσεις, που, μετά από μία σειρά αγχωμένων σκέψεων, με έβγαλαν από τη συνήθη κατάσταση ηρεμίας και μέσα σε δυο ώρες κατέληξα να νιώθω ένα πολύ περίεργο και παγιωμένο αίσθημα «φόβου επιβίωσης». Ενός παράλογου φόβου που θα μπορούσε να περιγράψει κανείς σε κοινή γλώσσα «φόβος μη μείνω στο δρόμο». Ήταν τόσο ασυνήθιστο και ξένο, που αμέσως βάλθηκα να δω τι είναι. Με έκπληξή μου διαπίστωσα ότι ο φόβος αυτός, που είχε μια εντελώς συγκεκριμένη γεύση, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ! Μέσα από τις νεφελώδεις δικές μου αμφιβολίες, ακούμπησα το φόβο που βρίσκεται στο ανθρώπινο συλλογικό ασυνείδητο σχετικά με την επιβίωση. Ένας φόβος έτοιμος, μορφοποιημένος, συμπαγής, σχεδόν αυτόνομος, με στερεοποιημένα τα στοιχεία της αγωνίας πολλών ανθρώπων, αλλά και πολλών αναμνήσεων από ανθρώπους που έχουν μείνει στο δρόμο στο παρελθόν. Με έκανε να βιώσω ξαφνικά πολλή μεγαλύτερη «ποικιλία» στο φόβο και στα σενάρια, από αυτά που εγώ είχα ήδη από μόνη μου! Σενάρια και συναισθήματα πανικού που δεν είχαν καμία σχέση με την δική μου πραγματικότητα, αλλά ούτε και θα μπορούσα να γεννήσω με τη δική μου φαντασία, γιατί μου ήταν τελείως ανοίκεια. Αυτή η «μπάλα» φόβου είχε στοιχεία αναμνήσεων και συναισθημάτων άλλων ανθρώπων, κατάλαβα ότι ήταν κάτι από αλλού κι ότι έπρεπε να απομακρυνθώ αμέσως.

Με έκπληξή μου διαπίστωσα ότι στο χώρο του ασυνείδητου υπάρχουν και κινούνται πεποιθήσεις, σχεδόν αυτόνομα. Αυτές οι πεποιθήσεις έχουν ενέργεια, την οποία τους δίνουν οι άνθρωποι με τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Σκεφτείτε όλους τους ανθρώπους, κατά τη διάρκεια των αιώνων, που έχουν φοβηθεί ή ανησυχήσει σχετικά με την επιβίωση…. Σκεφτείτε πόσο μεγάλη πρέπει να έχει γίνει αυτή η μπάλα φόβου σήμερα. Σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, η ενέργεια δεν καταστρέφεται δεν δημιουργείται, αλλά μόνο μετατρέπεται. Αν λοιπόν οι άνθρωποι δεν κάνουν κάτι για να μετατρέψουν την ενέργεια του φόβου σε δύναμη, θάρρος, πίστη κλπ, τότε αυτή η ενέργεια πάει και κολλάει σε αυτή τη μεγάλη «μπάλα». Όσοι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται, τόσο η μπάλα θεριεύει. Όσοι περισσότεροι άνθρωποι ηρεμούν, τόσο η μπάλα μικραίνει. Το πρόβλημα είναι πώς όταν κάποιος ανησυχεί (λογικό είναι, αρνητικές σκέψεις υπάρχουν σε όλους μας), αν δεν προσέξει, άθελά του συνδέεται με τη μπάλα αυτή, των γενικευμένων φόβων της ανθρωπότητας σχετικά με τη φτώχεια, φόβοι που κάποια στιγμή είδε ή άκουσε άθελά του, αλλά δεν έδωσε σημασία, όμως ξαφνικά οι φόβοι του πολλαπλασιάζονται και βγαίνουν εκτός ελέγχου. Αν επιτρέψει στον εαυτό του να τους πιστέψει. να συντονιστεί με αυτούς και να πανικοβληθεί, παραλύει. Για αυτό θέλει πολλή προσοχή  να αναγνωρίσουμε αυτή τη «μπάλα» όταν έρχεται: βρίσκεται στα φοβισμένα λόγια, που ακούμε στους γείτονες ή στα ΜΜΕ: «δύσκολοι καιροί σήμερα», «αδύνατο να βρεις δουλειά», «κάτσε εκεί που είσαι και μη το κουνάς»… Στα ρεπορτάζ των ειδήσεων που παίρνουν συνέντευξη από την κυρία Μαρίκα για το πώς φτιάχνει πια τη σούπα χωρίς κοτόπουλο, γιατί δεν έχει λεφτά να αγοράσει κοτόπουλο κλπ.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Πρώτο, πρέπει να μείνουμε μακριά από τη 'μπάλα', να οραματιστούμε ένα 'τοίχο' μεταξύ της 'μπάλας φόβου' και του εαυτού μας. Να μην ακούμε, λέμε ή μοιραζόμαστε λέξεις, φράσεις, κουβέντες, που εκφράζουν φόβο κι έλλειψη. Να αλλάζουμε το κανάλι της τηλεόρασης, να απαντούμε στους τρομοκρατούντες συνομιλητές μας «ε, κάποια λύση θα βρεθεί» και να αλλάζουμε θέμα. Να μην αφήσουμε την αμφιβολία μέσα μας να μας τρώει,  να πιστέψουμε, να έχουμε πίστη ότι πάντα, κάποια λύση θα βρεθεί. Να θυμηθούμε προηγούμενα παραδείγματα στη ζωή μας, όπου πράγματι βρέθηκε λύση ή τα πράγματα ήρθαν και δούλεψαν διαφορετικά από ότι περιμέναμε, αλλά με θετικό τρόπο. Μπορούμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας «Όλα έχουν μια λύση που έρχεται την κατάλληλη στιγμή».

Ο μόνος λόγος που μπορεί εντέλει ο φόβος να επιμείνει, είναι επειδή μπορεί να νιώθουμε ένοχοι για κάτι… συνήθως κάποια αδικία που κάναμε σε κάποιον άλλον, λόγω απληστίας ή λόγω ακριβώς του φόβου έλλειψης… το μέσο που βάλαμε, το έσοδα που κρύψαμε, την υπερχρέωση που κάναμε στον ανυποψίαστο πελάτη, το φακελάκι που πήραμε κλπ. Οποιαδήποτε αδικία έχουμε κάνει εις βάρος άλλου, μας εμποδίζει! Ξεκινούμε από την πεποίθηση ότι «Εγώ θέλω λεφτά τώρα! Δεν πρόκειται να μου τα δώσει η ζωή, όπως και όποτε εγώ τα θέλω, άρα θα τα αρπάξω από εκεί που μπορώ και δεν θα με δει κανείς» και νομίζουμε ότι δεν θα υπάρξει καμία επίπτωση. Όμως, ό,τι κάνουμε, πάντα καταγράφεται στο ασυνείδητο και θα μας παρεμποδίσει στη συνέχεια να νιώσουμε άξιοι  να μας φέρει η ζωή καλά πράγματα από άγνωστες πηγές. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να σταματήσει η διαφθορά, σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο. Όχι μόνο για το κακό που κάνει στην οικονομία, αλλά για το κακό που κάνει στην εσωτερική οικονομία….

Αλλά για να έχουμε την άνεση της προσδοκίας, τη σιγουριά ότι κάτι καλό θα έρθει και για εμάς, είναι το σημαντικότερο από όλα να έχουμε την καθαρή συνείδηση! Υπάρχουν άνθρωποι το έχουν καταφέρει αυτό και λειτουργεί στη ζωή τους. Είναι άνθρωποι χαμηλού προφίλ και ποιότητας, που δεν θα κοκορευτούν, αλλά θα μας μιλήσουν, αν εμείς έχουμε τα μάτια να τους δούμε. Συνήθως τους θεωρούμε ως μη-μάγκες κι απορρίπτουμε τα παραπάνω ως φιλολογίες. 

Αν πράγματι έχουμε διαπράξει αδικία στο παρελθόν και θέλουμε να προχωρήσουμε μπροστά, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε το σφάλμα, να κατανοήσουμε το λάθος. Να ζητήσουμε νοητά συγχώρεση από εκείνους που αδικήθηκαν εξαιτίας της επιλογής μας, ακόμη και αν δεν τους γνωρίζουμε (και πάντα αδικείται κάποιος, έστω και αν είναι ολόκληρος ο ελληνικός λαός) και να κάνουμε νέες επιλογές από εδώ και στο εξής. Το θέμα είναι τι επιλογή κάνουμε στο στιγμιαίο δίλημμα. Το άμεσο κέρδος σε χρήμα ή το μακροπρόθεσμο, σε ακεραιότητα, που μεταφράζεται σε πολλά περισσότερα καλά για εμάς;

Μία από τις επιλογές είναι να είμαστε δοτικοί. Δεν υπάρχει ισχυρότερη ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης μας από το να δίνουμε. Είναι σαν να δίνουμε το μήνυμα  ότι «εγώ είμαι πλούσιος, έχω να ΔΩΣΩ» και ταυτόχρονα μας βγάζει από τη μιζέρια του εαυτού μας. Αυτό που θα δώσουμε δε χρειάζεται να είναι χρήματα. Μπορούμε να δώσουμε πολλά άλλα πράματα εκτός από χρήματα. Μου κάνει εντύπωση σήμερα πόσοι άνθρωποι στη χώρα μας, και ειδικά νέοι άνθρωποι, είναι εντελώς εσωστρεφείς κι εγωκεντρικοί… Γαλουχημένοι στη ελληνική παράδοση που ασχολείται μόνο με τα «δικά μας παιδιά», νέοι άνθρωποι σκέφτονται αποκλειστικά και μόνο τις δικές τους ανάγκες, τη δική τους παρέα, τα δικά τους χρήματα, τη δική τους δουλειά, το δικό τους πρόβλημα, τις δικές τους διακοπές, το δικό τους ρομάντσο, τη δική τους θέση στην παραλία…. Οτιδήποτε δεν αποτελεί ενδιαφέρον «αντικείμενο» αποκόμισης όφελους για κάτι "δικό μου", είναι σαν να μην υπάρχει, είναι παντελώς αδιάφορο. Δεν ενδιαφέρονται να γνωρίσουν κάτι ή κάποιον έξω από τις «ανάγκες» τους, ούτε καν από περιέργεια! Κλείνονται μυωπικά στο μικρόκοσμό τους, δεν μαθαίνουν, δεν ανοίγει το μυαλό τους, και βέβαια δεν είναι καθόλου ελκυστικοί σε άτομα που έχουν να δώσουν. Μας φαίνεται μετά περίεργο που δεν μπορούν να βρουν δουλειά; Τι ελκυστικό μπορεί να έχει κάποιος, ο οποίος σκέφτεται διαρκώς πως θα ικανοποιήσει μόνο τις δικές του «ανάγκες»; .

Πολλά είναι τα «ίσως» στη ζωή, όλα όμως έρχονται, όχι υπολογιστικά, όχι με αρπακτική διάθεση, αλλά με αυθορμητισμό, περιέργεια για το καινούργιο, καλή πίστη και ανοιχτή διάθεση να μάθουμε, να γνωρίζουμε, να ΔΩΣΟΥΜΕ.  Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει πολλούς νέους που έχουν αυθυποβληθεί ότι είναι έρμαιο των «αναγκών» τους, ότι είναι ελλειμματικοί, γεμάτοι «ανάγκες» που ενδεχομένως δεν υπάρχουν, ότι πάντα τους λείπει κάτι, χρόνος, χρήματα, προσοχή, ενδιαφέρον από τους άλλους, καθοδήγηση, αναγνώριση, αγάπη, νόημα, κάτι, κάτι... Η υπερβολική έμφαση στην ανάλυση των «αναγκών» μας,  τις κάνει να φαίνονται σαν απύθμενα πηγάδια! Δεν είναι έτσι. Ίσως οι ανάγκες μας δεν είναι και τόσες πολλές. Ίσως και να μπορούμε να τις χειριστούμε αλλιώς. Ίσως δεν είμαστε και τόσο άδειοι, όσο νομίζουμε…

Ας ανοιχτούμε λοιπόν στο απροσδόκητο, στην έκπληξη. Όχι υπολογιστικά, με το σκεπτικό «τι θα κερδίσω», αλλά ας ανοιχτούμε στη ζωή, με την εμπιστοσύνη και την υπομονή ότι μπορεί να δεχτούμε καλά πράγματα, αντί να βιαζόμαστε να αρπάξουμε τα καλά πράγματα. Ας είμαστε ανοιχτοί να αλλάξουμε λίγο τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας. Μήπως θεωρούμε πολλά από όσα κάνουμε αυτονόητα, χωρίς να είναι; Μήπως  πολλά από τα έξοδά μας είναι μη-απαραίτητα, συνδεδεμένα με μια απατηλή εικόνα του εαυτού μας, στην οποία έχουμε προσκολληθεί; Μήπως δεν χρειαζόμαστε τόσα χρήματα για την εξωτερική μας εμφάνιση ή για διακοπές ή για την εμφάνιση του σπιτιού μας; Μήπως είναι καιρός να αποστασιοποιηθούμε σιγά σιγά από τα απανωτά στρώματα διαφορετικών ταυτοτήτων με τα οποία έχουμε φορτώσει τον εαυτό μας; Μήπως αυτό μας ελευθερώσει τελικά;

Εμπόδια βάζουμε όταν φοβόμαστε την έλλειψη, όταν είμαστε τσιγκούνηδες κι όταν κάνουμε αδικίες εναντίον των άλλων. Γιατί τελικά, ό,τι κάνουμε στους άλλους, κάνουμε στον εαυτό μας. Στη χώρα μας θεωρούμε ευφυία όλες τις μικρο-απατεωνο-κουτο-πονηριές για να κερδίσουμε κάτι εις βάρος των άλλων και του κοινωνικού συνόλου, αλλά πού είναι η ευφυία να αναγνωρίσουμε πως ό,τι δίνουμε, παίρνουμε, και μάλιστα σε πολλαπλάσιο βαθμό;... 

 Ό,τι δίνεις, παίρνεις. Άς αρχίσουμε λοιπόν να είμαστε δοτικοί, ας δώσουμε από το ενδιαφέρον μας, την αγάπη μας, το χρόνο μας, χωρίς να περιμένουμε ανταλλάγματα, αλλά η ζωή θα μας φέρει πολλαπλάσια δώρα στο χρόνο και με τον τρόπο, που ίσως είναι καλύτερα για εμάς –όχι με τον τρόπο που θέλουμε εμείς...Ας σταματήσουμε πια να θέλουμε να είμαστε το αφεντικό σε όλα. Ας σταματήσουμε να θέλουμε να έχουμε το πρώτο χέρι στα πάντα, και ας δείξουμε λίγη ταπεινότητα να εμπιστευτούμε, μπορεί να μας βγει και σε καλό….Μπορεί να βρούμε απροσδόκητα δώρα να προκύπτουν από απρόσμενες μεριές, ας τα δεχτούμε με αναγνώριση, όχι να λέμε, πατώντας το πόδι κάτω, «εγώ ήθελα κάτι άλλο!».

Τι γίνεται στην περίπτωση που εγώ είμαι δοτικός, αλλά οι άλλοι το εκμεταλλεύονται ή προσπαθούν να αρπάξουν από εμένα με απληστία; Σίγουρα η αρπακτική διάθεση των άλλων μας κάνει να θέλουμε να απομακρυνθούμε. Όταν το βλέπουμε αυτό και πόσο απωθητικό είναι, σίγουρα δεν θα θελήσουμε να γίνουμε ποτέ σαν εκείνους! Μπορούμε να απομακρυνθούμε για τη δική μας αυτοπροστασία, αλλά μπορούμε ταυτόχρονα να δούμε με κατανόηση το φόβο στους άλλους, που βασίζεται σε λανθασμένες πεποιθήσεις. Να δούμε με συμπόνια πως οι ίδιοι υποφέρουν, καθώς η αρπακτικότητα δημιουργεί ακόμη περισσότερη πείνα κι έλλειψη στη ζωή τους. Σίγουρα θα υπάρξουν άνθρωποι που, στον πανικό τους, θα φερθούν αχάριστα κι απαιτητικά. Είναι σημαντικό εμείς να συνεχίσουμε να δείχνουμε δοτική διάθεση προς όλους (και η συμπόνια προς τους συγκεκριμένους είναι επίσης γενναιοδωρία), δεν πρέπει να παρασυρθούμε σκεπτόμενοι «α, αφού είναι έτσι οι άλλοι, θα κοιτάξω κι εγώ την πάρτη μου».

Η σημερινή κρίση δίνει πολύ σημαντικά μαθήματα επιλογής. Στα αγγλικά, ηχεί πολύ ταιριαστά, οπότε θα το γράψω έτσι: shrink or share. Συρρίκνωση ή Μοίρασμα. Θα μαζευτούμε στον εαυτό μας, στο καβούκι μας, ζαρωμένοι από το φόβο της έλλειψης, τρέμοντας τι θα μας συμβεί και περιμένοντας από τους άλλους να μας σώσουν, ή θα βγούμε μπροστά, βοηθώντας τους άλλους που είναι σε ανάγκη και μοιράζοντας αυτά που εμείς έχουμε, με τρόπο που μας κάνει πραγματικά πλούσιους;
Κάποιοι λένε, «Καλά, εδώ δεν μοιραζόμασταν τα αγαθά την εποχή της αφθονίας, θα μοιραστούμε τώρα;». Και ποιος είπε ότι ο υλικός πλούτος είναι κίνητρο γενναιοδωρίας; Η γενναιοδωρία είναι στάση ζωής! 
Βλέπουμε επίσης την αντίθεση στη νοοτροπία μεταξύ αφθονίας κι έλλειψης σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Γη παράγει αρκετή τροφή για όλους. Όμως στον ανεπτυγμένο κόσμο, το ¼ της τροφής πετιέται, ενώ στον αναπτυσσόμενο κόσμο πεθαίνουν από πείνα. Πέρα όμως από το να δίνουμε υλική βοήθεια (η οποία σίγουρα είναι απαραίτητη σε κατάσταση ανάγκης), αυτό που είναι σημαντικό μακροπρόθεσμα, είναι να βοηθήσουμε τους άλλους να σταθούν στα πόδια τους. Να ανακτήσουν τη δύναμη και την αξιοπρέπειά τους. Αυτή είναι η πραγματική προσφορά. Πώς να χρησιμοποιούν τη δύναμη της θετικής σκέψης, την αυτό-εκτίμηση, την εμπιστοσύνη, για να δημιουργήσουν κάτι καλό στη ζωή τους. Πώς να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και πώς να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Η ψυχική ενδυνάμωση, είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο που μπορούμε να δώσουμε σε κάποιον για να φτιάξει τη ζωή του. Η χρηματική βοήθεια από εμάς, σήμερα είναι, αύριο δεν είναι. Η επανασύνδεση όμως του ατόμου με τη δική του εσωτερική πηγή δύναμης θα μείνει μαζί του για πάντα και θα του επιτρέψει να φτιάξει τη ζωή του και να είναι η λύση για τους άλλους, όχι μια ακόμη πλευρά του προβλήματος.

Πρεκατέ Βικτωρία, 11/8/2011


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).