Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Δεν συμμετέχω σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Τι έχουμε κάνει στη γη (και στα βουνά, τις θάλασσες, τις λίμνες, τα ποτάμια...)

Πρόσφατα, οδηγώντας στην Αρκαδία, χάθηκα κατά λάθος στην βιομηχανική περιοχή των θερμοηλεκτρικών εργοστασίων της Μεγαλόπολης. Μετά από διάφορες προσπάθειες να βγω στον κεντρικό δρόμο προς Μεγαλόπολη και διάφορες ταμπέλες που ανακοίνωναν «Μπήκατε σε βιομηχανική περιοχή με δική σας ευθύνη» (λες και το επέλεξα!), είδα μια στροφή και λέω ‘α, από εκεί θα βγω’. Πήγα λοιπόν προς τα εκεί, αλλά μόλις έφτασα στη στροφή, μόνο που δεν έβγαλα κραυγή από το σοκ.

Μπροστά μου έχασκε ένα τεράστιο άνοιγμα, μια τεράστια πληγή στη Γη, εκατοντάδες μέτρα πλάτος και αρκετές δεκάδες μέτρα βάθος. Η κομμένη σε ορόφους Γη είχε διαφορετικές απόκοσμες αποχρώσεις του γκρι και η σκόνη μαζί με τα σύννεφα έδιναν στην ατμόσφαιρα μια εφιαλτική αίσθηση. Τα κίτρινα τρακτέρ στα επίπεδα του κρατήρα έμοιαζαν με μικρές πινελιές κίτρινης μπογιάς. Το μέγεθος και μόνο σε τρόμαζε. Δεξιά μου ορθωνόταν ένα τεράστιο εργοστάσιο οι καμινάδες του οποίου έστελναν εξατμίσεις που ενώνονταν με τα σύννεφα. Πάνω από το κεφάλι μου έτριζε με απαίσιο ήχο το τρέηλερ, που μετέφερε τα βαγονάκια με το λιγνίτη ταχύτατα από το ορυχείο στο εργοστάσιο. Η θέα της Γης ανοιγμένης με τέτοιο τρόπο ήταν τρομαχτική. Δεν φοβήθηκα τόσο για τη δική μου ασφάλεια (αν και ήθελα να φύγω από εκεί το συντομότερο!), αλλά ένιωσα τέτοιο πόνο στην καρδιά για την κακοποίηση της γης… Με φρίκη σκέφτηκα ‘αν είναι δυνατόν, τι έχουμε κάνει στη Γη…’ Η θέα, η όψη, οι ήχοι, η αίσθηση, όλα ήταν σαν να έχουν βγει από ταινία τρόμου. Τέλος, ένας ευγενής οδηγός τρακτέρ με απήλλαξε, δείχνοντάς μου το δρόμο προς την έξοδο.

Η εμπειρία ήταν σοκαριστική. Άλλο να το βλέπεις σε φωτογραφίες και άλλο να είσαι εκεί! Δεν θα μπω στα επιχειρήματα για το πόσο ‘βρώμικη’ μορφή ενέργειας είναι η εξόρυξη και καύση λιγνίτη, αυτά τα ξέρουμε. Όταν είσαι εκεί, έχεις την αίσθηση ότι μπαίνεις σε πεδίο μάχης. Η γη, το έδαφος, τα έντομα, τα φυτά που υπήρχαν, οι πέτρες, το τοπίο, η ησυχία, η γαλήνη της πεδιάδας, τα πουλιά και τα ζώα είναι οι αόρατοι νεκροί. Αν ένας ξένος, όπως εγώ, που αλά περνά με το αυτοκίνητό του, ένιωθε τόσο άσχημα, πώς νιώθει αλήθεια η Γη;

Η Γη είναι σαν τη Μητέρα που μας χτυπά την πόρτα και μας προσφέρει τροφή. Κρατά στα χέρια της φρούτα και μας τα προσφέρει. Εμείς όμως δεν παίρνουμε τα φρούτα, τα πετάμε κάτω, και αντί για αυτό, την μαχαιρώνουμε, την ξεκοιλιάζουμε και βγάζουμε την τροφή από το δικό της στομάχι. Αυτό είναι τα ορυκτά καύσιμα για τη Γη. Η τροφή που έχει χωνέψει. Με αυτό έμοιαζε το ορυχείο. Σοκαριστικό, σαν το δολοφονημένο, ανοιγμένο σώμα της μητέρας Γης.

Φεύγοντας, μου πήρε ώρα να συνέλθω. Κάτι δεν πάει καλά εδώ. Όλα όσα είδα, κάτι δε πάει καθόλου καλά. Υπάρχει κάτι θεμελιωδώς λανθασμένο με αυτό που κάνουμε στη Γη. Οτιδήποτε φαίνεται τόσο άσχημο, αποκρουστικό, επεμβατικό και απειλητικό, ακόμη και σαν όψη, δεν μπορεί να είναι σωστό. Η Μητέρα έχει τα φρούτα στα χέρια, δε χρειάζεται ούτε να στερηθούμε, ούτε άνθρωποι να χάσουν τις δουλειές τους-υπάρχουν άλλοι τρόποι. Εμείς όμως προτιμήσαμε την ταινία τρόμου.

Ένα άλλο πρόσφατο ταξίδι επιβεβαίωσε τις ανησυχίες μου για τις δραστηριότητες εκμετάλλευσης γης, που μέχρι τώρα θεωρούμε άκακες. Ίσως ανακαλύψουμε ολοένα και συχνότερα πως οι επεμβάσεις μας έχουν πολύ βαρύτερες επιπτώσεις από ότι φαίνεται σε πρώτη ματιά.

Στο οδικό ταξίδι από την Αγριά Βόλου μέχρι την Αθήνα, βλέπει κανείς πολλά βουνά που έχουν κατακρεουργηθεί για την εξόρυξη, κυρίως τσιμέντου. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι τραγικό, καθώς τα εντόσθια του βουνού αποκαλύπτονται στο γυμνό αέρα, ενώ τα δέντρα που έχουν φυτευτεί κατά μήκος των οριζόντιων λουρίδων, για να βελτιώσουνε την όψη, μόνο αυτό δεν καταφέρνουν. Κάνουν τις κομμένες λουρίδες ακόμη πιο ορατές, σαν μέικ-απ σε πρόσωπο γεμάτο έλκη…Δεν δουλεύει…

Η ζημιά δεν είναι όμως μόνο αισθητική. Όλα τα στοιχεία ενός φυσικού τοπίου, τα βουνά, οι λίμνες, τα ποτάμια, οι χερσόνησοι βρίσκονται εκεί, από τη Γη, για κάποιο λόγο. Δεν τα δημιουργήσαμε εμείς και δεν έχουμε δικαίωμα να τα εξαφανίσουμε εμείς. Το βουνό μπορεί να αντέξει το σκάψιμο σε μια περιοχή, αλλά όταν αρχίζουμε και ροκανίζουμε το ένα τέταρτο, το ένα τρίτο, το ένα δεύτερο ή, και σε κάποιες τραγικές περιπτώσεις, ολόκληρο το λόφο, αυτό δεν έχουμε δικαίωμα να το κάνουμε. Δεν έχουμε δικαίωμα να εξαφανίζουμε βουνά! Είμαστε οι φιλοξενούμενοι στη Γη, όχι οι αρχιτέκτονές της.

Πως θα νιώθαμε αν κομμάτια από το σώμα μας, μας τα έτρωγαν σιγά σιγά, τα πόδια, τα χέρια, τον κορμό, το κεφάλι κι εμείς έπρεπε να το υπομένουμε αυτό χωρίς να μπορούμε να φύγουμε ή να πεθάνουμε; Πώς θα νιώθαμε αν ήμασταν εμείς το βουνό δεμένο εκεί, σαν έναν άλλο Προμηθέα, που του τρώνε κάθε μέρα λίγο λίγο τα σωθικά, μαζί με όλα τι μορφές ζωής πάνω σε αυτό, και δεν μπορεί να αντιδράσει; Πώς μπορούμε να ξέρουμε τι νιώθει το βουνό; Τίποτα; Γιατί, επειδή το λέει η επιστήμη; Πως το ξέρει; Η επιστήμη αυτή τη στιγμή δεν μπορεί μετά βεβαιότητας να μιλήσει για ένα από τα βασικά της αξιώματα, όπως αυτό της ταχύτητας του φωτός. Και αφού δεν γνωρίζουμε, καλό είναι να μην παρεμβαίνουμε εκεί που δεν γνωρίζουμε. Ας σταματήσει η υπεροψία μας.

Το ίδιο και με τις λίμνες που τεχνητά αποξηράνθηκαν. Πως μπορούμε να στερούμε από τόσες μορφές ζωής το χώρο τους. Πώς θα νιώθαμε αν κάτι μας ρουφούσε όλο το 70% του νερού που περιέχει το σώμα μας κι έπρεπε να συνεχίσουμε να ζούμε έτσι, αφυδατωμένοι;

Το ίδιο και με τα ποτάμια, των οποίων αλλάζουμε ή μπλοκάρουμε τη ροή με φράγματα. Πώς θα νιώθαμε αν μας στράβωναν το χέρι και το κρατούσαν στρεβλωμένο με νάρθηκα μόνιμα; Πώς θα νιώθαμε αν μας σταματούσαν τις αρτηρίες με σύρμα; Πώς θα ήταν αλήθεια η καθημερινή μας ζωή έτσι;

Με την κλιματική αλλαγή αναμένουμε και αλλαγές στο φυσικό τοπίο. Για παράδειγμα, πλημμύρες να επανεμφανίσουν νερό εκεί που είχε εξαφανιστεί. Τις ονομάζουμε «φυσικές καταστροφές». Πόσο έχουμε διαστρεβλώσει τις λέξεις... Φυσικές καταστροφές είναι αυτά που κάνουμε ΕΜΕΙΣ στη γη, στις λίμνες στα ποτάμια. Οι αλλαγές που θα προκαλέσει η ίδια η Γη ίσως είναι ο τρόπος της να προστατέψει τον εαυτό της από εμάς. Πολύ πιθανόν, να προκαλέσει πόνο και απώλεια στους ανθρώπους. Αλλά ίσως θα είναι πολύ μικρότερος από τον πόνο και την απώλεια που της έχουμε προκαλέσει εμείς και που δεν θα μπορέσουμε να νιώσουμε ποτέ.


Σαν να μην έφταναν αυτά, στο τραπέζι μπήκαν πρόσφατα συζητήσεις για την εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στα νότια της Κρήτης, στο Αιγαίο και στο Ιόνιο, ούτως ώστε να ΄βγάλουμε’ το χρέος. Ρωτούνται οι ειδικοί αν υπάρχουν περιβαλλοντικοί κίνδυνοι και η απάντηση είναι ‘ναι υπάρχουν, αλλά όπως και στα αυτοκίνητα το ότι έχουμε νεκρούς δεν σημαίνει ότι δεν τα χρησιμοποιούμε’. Δηλαδή, επειδή εμείς διαχειριστήκαμε τα χρήματά μας με τον χείριστο δυνατό τρόπο, θα πρέπει τώρα να την πληρώσει η Γη, η Μεσόγειος που έχει τόσο ταλαιπωρηθεί; Για ποιο λόγο; Για να καταστρέψουμε όποια θάλασσα μας έχει απομείνει, τη σημαντική αρχαιότατη θάλασσα της Ανατολικής Μεσογείου, ώστε να τη βγάλουμε φτηνά με τις ατασθαλίες μας;

Όχι δεν έχουμε αυτό το δικαίωμα. Η Γη είναι ζωντανός οργανισμός, μας έχει δώσει τόσα πολλά, μας δίνει άφθονη ηλιακή ενέργεια που μπορούμε στη χώρα μας να δράξουμε με ακίνδυνο κι ανώδυνο τρόπο, εμείς ντε και καλά, να πέσουμε με τα μούτρα στο εύκολο χρήμα, για να γίνουμε μετά ίδιοι και χειρότεροι; Η κρίση έχει λόγο που υπάρχει. Έχει λόγο να βγει ο Έλληνας από τη διαφθορά την κουτοπονηριά, την πελατειακή σχέση, την τεμπελιά, τον καταναλωτισμό, της ακατάλληλη ηγεσία, την υποτίμηση της έννοιας της δημοκρατίας και να φθάσει σε κοινωνική δικαιοσύνη και ενδυνάμωση του λαού. Όσο μας γλυκαίνουν με λεφτά, αυτά δεν πρόκειται να επιτευχθούν ποτέ. Τώρα με την κρίση, με όσα στραβά κι αν έχει, έχουμε την ευκαιρία. Δεν έχουμε δικαίωμα να λυντσάρουμε τη Γη, για να ‘ξελασπώσπουμε’ εύκολα και να συνεχίσουμε να είμαστε όπως ήμασταν, να συνεχίσουμε να δανειζόμαστε ξέφρενα, να συνεχίσουν οι λίγοι να τα παίρνουν και να τα στέλνουν έξω, να συνεχίσουμε να ξοδεύουμε για τζιπ και πισίνες που δεν χρειαζόμαστε, να συνεχίσουμε να ρουσφετολογούμε, να συνεχίσουμε κάθε κακοδαιμονία μας, χάριν του ευλογημένου πετρελαίου που θα σβήσει κάθε συνέπεια από τις πράξεις μας. Αυτό θα είναι η «σωτηρία» μας;

Ακόμη κι αν βρεθεί το πετρέλαιο, ο ελληνικός λαός θα ωφεληθεί από αυτό τόσο, όσο οι Νιγηριανοί από τις «επενδύσεις» πετρελαιοπαραγωγών στο δέλτα του Νίγηρα. Οι μεγάλες εταιρίες ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν. Ξεζουμίζουν το φυσικό κεφάλαιο μιας χώρας, πληρώνοντας άθλια τους γηγενείς εργαζόμενους, λαδώνουν τους ντόπιους πολιτικούς για παράκαμψη της περιβαλλοντικής και εργασιακής νομοθεσίας, καταστρέφοντας ανεπανόρθωτα το φυσικό περιβάλλον. Όταν τελειώσουν τα αποθέματα, σηκώνονται και φεύγουν, έχοντας αποκομίσει τεράστια κέρδη κι έχοντας καταστρέψει κάθε προηγούμενη υποδομή στην περιοχή (έστω και ήταν απλώς η αλιεία) με την οποία θα μπορούσαν να επιβιώσουν οι κάτοικοι. Τα ατυχήματα είναι υπαρκτή απειλή, δεν την αρνούνται ούτε οι ειδικοί, ιδιαίτερα σε μια σεισμογενή χώρα, όπως η Ελλάδα (ο Πατραϊκός Κόλπος είναι από τις πιο σεισμογενείς ζώνες). Ακόμη και χωρίς ατυχήματα, η περιβαλλοντική υποβάθμιση θα ζημιώσει δυο σημαντικά κεφάλαια εσόδων για τη χώρα μας, τουρισμό και αλιεία, που αφορούν και τις δύο θαλάσσιες περιοχές που αναφέρονται. Οι ίδιοι οι ειδικοί λένε ότι τα αποθέματα δεν είναι μεγάλα, ούτε για να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες της Ελλάδας. Πολύ φοβάμαι ότι όποιο μικρότατο όφελος προκύψει από τις αντλήσεις, θα το πληρώσουμε πολλαπλάσιο, μέσα από τη ζημιά στον τουρισμό και την αλιεία. Αν θέλουμε να είμαστε πιο αυτάρκεις στις ενεργειακές μας ανάγκες ας εκμεταλλευτούμε τον ήλιο που έχουμε άπλετο, του οποίου η εκμετάλλευση δεν θέτει κινδύνους. Ας θυμηθούμε επίσης ότι το φυσικό κεφάλαιο δεν ανήκει μόνο σε εμάς, ανήκει και στα παιδιά μας. Δεν έχουμε δικαίωμα να τους παραδώσουμε κατεστραμμένες τις ελληνικές θάλασσες, επειδή τα «θαλασσώσαμε» εμείς με τα οικονομικά μας…

Πρεκατέ Βικτωρία, 17/10/2011, www.brightplanet.blogspot.com

"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org