Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού


Τα οικονομικά προβλήματα δεν αποτελούν από μόνα τους τον καθοριστικό παράγοντα για το αν το άτομο θα εκδηλώσει κρίσεις πανικού ή γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, όμως η παρατεταμένη ανασφάλεια, η αίσθηση της έλλειψης προοπτικής κι ελπίδας, σε συνδυασμό  με άλλους προδιαθεσικούς παράγοντες, συμβάλλουν στην έξαρση των διαταραχών άγχους στις μέρες μας, σε συνδυασμό με επεισόδια ή περιόδους κατάθλιψης. Η φαρμακευτική αγωγή είναι μία επιλογή, αλλά αυτό είναι αντικείμενο της ειδικότητας του ψυχιάτρου. Η συμβουλευτική υποστήριξη από κάποιον έμπειρο ειδικό μπορεί επίσης να δράσει βοηθητικά, καθώς το άτομο αποφορτίζεται από εσωτερικές πιέσεις μέσω της επικοινωνίας. Χρειάζεται όμως πολύ προσεκτική επιλογή του ειδικού κι εμπιστοσύνη περισσότερο στο δικό μας ένστικτο επιλογής (μας βοηθά πραγματικά, νιώθουμε καλύτερα μετά τις επισκέψεις;) και λιγότερο στα διαπιστευτήρια, πτυχία ή τι λένε άλλοι για αυτόν κλπ.
Κάποιες βοηθητικές σκέψεις-προτάσεις σχετικά με την αντιμετώπιση της αγχώδους διαταραχής (που δεν μπορούν όμως να αντικαταστήσουν το ρόλο του ειδικού) είναι οι παρακάτω:
Πρωταρχικό ρόλο στην έναρξη και διόγκωση του άγχους παίζουν οι σκέψεις. Οι σκέψεις ξεκινούν αρχικά αθώα (‘α, για να δούμε τι μπορεί να γίνει με αυτό’), όμως μπορούν πολύ εύκολα να ξεφύγουν εκτός ελέγχου. Ακραία και απίθανα αρνητικά σενάρια κατακλύζουν το μυαλό, το ένα μετά το άλλο (‘αν γίνει αυτό, αν γίνει εκείνο’) και το άτομο εμπλέκεται στη διαδικασία να πρέπει να βρει για όλα απαντήσεις άμεσα. Αυτό δεν είναι δυνατόν, καθώς όσες λύσεις κι αν βρίσκει, άλλοι τόσοι αστάθμητοι παράγοντες προκύπτουν. Το κλειδί εδώ είναι να μπορέσει το άτομο να βάλει ‘στοπ’ στη θυματοποίησή του από το ίδιο το μυαλό. Είναι λίγο σαν τον εκφοβιστή στο σχολείο. Κάθεται από πάνω και δε λέει να σταματήσει. Μόνο που οι επιθέσεις του δεν στοχεύουν στην απαξίωση, αλλά ακριβώς στον εκφοβισμό «κι αν γίνει αυτό, κι αν γίνει εκείνο;». Θα ανεχόμασταν εύκολα κάποιον άλλον να μας τριβελίζει το μυαλό με ασταμάτητες απειλές; Γιατί να το ανεχτούμε από το ίδιο μας το μυαλό; Σε αυτές τις περιπτώσεις, το μυαλό λειτουργεί ως ο χειρότερος εχθρός μας και πρέπει να έχουμε τη μαγκιά να του πούμε ‘στοπ’, χωρίς να χρειάζεται να του δώσουμε εξηγήσεις και λύσεις σε όλα όσα ζητά. Μπορούμε να σκεφτούμε μία-δύο εναλλακτικές λύσεις, αλλά από κει και πέρα θα πρέπει να εμπιστευτούμε. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα πάντα και θα θυμίζουμε στον εαυτό μας ότι ‘είναι ΟΚ να ζω με την αβεβαιότητα και το άγνωστο’.
Κάποιες τεχνικές βοηθούν να σταματήσει ο νους να τρέχει σε ανεξέλεγκτες αρνητικές σκέψεις. Να ασχοληθούμε με κάτι ευχάριστο. Η τηλεόραση ΔΕΝ είναι ασφαλής επιλογή. Πολλοί άνθρωποι κάνουν  το λάθος να προσπαθούν να ξεφύγει το μυαλό τους με την τηλεόραση, όμως χωρίς να το καταλαβαίνουν, βρίσκονται εκτεθειμένοι σε πάρα πολλά αρνητικά θεάματα, βίαια πολλές φορές, που ενεργοποιούν φόβο, ανταγωνισμό κι άγχος με πολύ έμμεσο τρόπο, ακόμη και μέσα από τις διαφημίσεις. Η τηλεόραση ΔΕΝ είναι ασφαλής επιλογή και θα πρότεινα να μην την ανοίγουμε καν. Αν κάποιος είναι εθισμένος στην τηλεόραση ή είναι το μόνο μέσο που ίσως μπορεί να βρει λίγη διασκέδαση, θα πρότεινα ανοίγοντάς την να μην κοιτά απευθείας στην οθόνη, αλλά πλάγια κάτω κάτω, μέχρι ότου να είναι σίγουρος ότι βρήκε κάποιο κανάλι με ασφαλή θεάματα. Όσο κι αν νομίζουμε ότι δεν μας επηρεάζει, το να βρεθούμε ξαφνικά αντιμέτωποι με ένα πτώμα στη μούρη (συχνό θέαμα στην TV!), σίγουρα θα μας αγχώσει παραπάνω.

Απενοχοποίηση και απομυθοποίηση του άγχους. Το παθαίνουν όλοι. Δεν είμαστε ‘λάθος’ ή ‘αποτυχία’ αν βιώνουμε ακραίες καταστάσεις άγχους ή ακόμη και πανικό. Θα πρέπει να δούμε τον εαυτό μας με συμπόνια, να ονομάσουμε την κατάσταση ακριβώς όπως είναι, δίνοντάς της τις διαστάσεις που έχει: «Έχω μια αγχώδη διαταραχή. Αυτό είναι όλο. Δεν καθορίζει ποιος είμαι, καθώς είμαι κάτι πολύ μεγαλύτερο από αυτό. Δεν καθορίζει τη ζωή μου, καθώς η ζωή εξελίσσεται ως αλληλεπίδραση πολλών, διαφορετικών παραγόντων. Επειδή αισθάνομαι άσχημα, δεν σημαίνει ότι είμαι άσχημα». Επίσης η αγχώδης διαταραχή δεν έχει τη δύναμη να προκαλέσει κακό. Κι ο νόμος της έλξης έχει τους περιορισμούς του. Όπως οι κρίσεις πανικού ΔΕΝ μπορούν ούτε να μας σκοτώσουν, ούτε να μας τρελάνουν. Έτσι και το άγχος το πολύ πολύ που μπορεί να μας κάνει είναι να περάσουμε μίζερα για όσο διαρκεί.  Δεν σημαίνει ότι δεν θα προσπαθήσω να το αντιμετωπίσω, αλλά το τελευταίο πράγμα που χρειάζομαι είναι να φοβάμαι το φόβο μου, ή να ντρέπομαι για το φόβο μου. Αρκετό φορτίο είναι από μόνος του. Μία αναλογία που έχω βρει χρήσιμη, ειδικά για τις γυναίκες, που μπορούν να καταλάβουν την αναλογία, είναι οι πόνοι περιόδου. Ας δούμε την κρίση άγχους ή πανικού, ως πόνους περιόδου. Είναι ενοχλητικό ως πολύ επώδυνο, αλλά δεν μπορεί να μας σκοτώσει. Δεν μπορεί να μας κάνει τίποτα, πέρα από το γεγονός ότι θα περάσουμε μίζερα για κάποιο διάστημα, τουλάχιστον ας το κάνουμε όσο λιγότερο μίζερο γίνεται. Επίσης, έχει ημερομηνία λήξης. Κάποια στιγμή θα κάνει τον κύκλο του. Η απομυθοποίηση των κρίσεων άγχους μας βοηθά να το αντέχουμε σε κάποιο υποφερτό βαθμό, να συμφιλιωθούμε με το γεγονός ότι δεν θα νιώθουμε τέλεια συνέχεια και να μην γλιστράμε στην παγίδα του φαύλου κύκλου, όπου αγχωνόμαστε επειδή νιώθουμε άγχος, οπότε γίνεται χειρότερο κ.ο.κ.

Είναι ανθρώπινο να νιώθουμε άγχος για κάποιο πρόβλημα και να εμπιστευτούμε ότι με κάποιο τρόπο θα βρεθεί εν καιρώ η κατάλληλη λύση. Είναι σημαντικό να μάθουμε να καθησυχάζουμε εμείς τον εαυτό μας και να πιστεύουμε σε αυτό. Για παράδειγμα, πολλοί από εμάς γνωρίζουμε ότι με την κοινή λογική δεν θα συμβεί το κακό που φοβόμαστε, όμως θέλουμε, ντε και καλά, να μας το πει κάποιος άλλος, εκείνο που εμείς ήδη ξέρουμε. Αν μας πει αυτός ο κάποιος άλλος (τον οποίο έχουμε μυθοποιήσει ως βράχο δύναμης) ότι «όχι, μην ανησυχείς, όλα θα πάνε καλά», τότε δίνουμε στον εαυτό μας την άδεια να μην ανησυχεί! Όμως και πάλι, αυτή η απόφαση είναι δική μας! Άρα, εμείς έχουμε τη δύναμη να σταματήσουμε το άγχος αν θέλουμε και μπορούμε να  επιτρέψουμε στον εαυτό μας να το κάνει. Κάποιες φορές το υπερβολικό άγχος λειτουργεί ως αυτοτιμωρία και για αυτό θα πρέπει να φροντίσουμε να ενισχύσουμε τον εαυτό μας με θετικές δηλώσεις επαίνου και καθησυχασμού, όσο πιο συχνά μπορούμε «Μου αξίζει να είμαι ήρεμος, μου αξίζει να νιώθω καλά, μου αξίζει η ασφάλεια, θα έχω πάντα την προστασία που χρειάζομαι», «η κατάσταση αυτή επιλύεται εύκολα και γρήγορα» κλπ. Η αυτοεκτίμηση είναι ΚΑΙ εδώ ο βασικός άξονας. Όταν αγαπώ τον εαυτό μου, γνωρίζω ότι δεν μου αξίζει να υποφέρω και δεν αφήνω τον εσωτερικό εκφοβιστή να με παίζει μπάλα.

Η σωματική άσκηση βοηθά πολύ, ειδικά αν μπορεί να γίνει στη φύση. Το κολύμπι στη θάλασσα είναι πολύ σημαντικό, αλλά και πεζοπορικές δραστηριότητες σε δάση ή ορεινές περιοχές της χώρας, βοηθούν πολλούς ανθρώπους να ξεφύγουν από την αγωνία της πόλης. Επιβαρυντικά για τη διαταραχή άγχους, αλλά και την κατάθλιψη που συχνά τη συνοδεύει, είναι οι ουσίες που εθιστικά πολλές φορές χρησιμοποιούνται για την αποφυγή του, π.χ. αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες, καφεϊνη, ζάχαρη-γλυκά, όπως επίσης και η αλόγιστη, χωρίς σωστή ιατρική γνωμάτευση, χρήση ψυχοφαρμάκων. Η επικοινωνία με ανθρώπους που εκπέμπουν σχετικά θετική ενέργεια (όσο είναι δυνατόν, καθώς πολλοί στις μέρες μας έχουν επηρεαστεί αρνητικά), η απασχολησιοθεραπεία (δημιουργικά χόμπι, δραστηριότητες), και βέβαια η εργασία (για όσους ακόμη την έχουν), βοηθούν στην καταπολέμηση των αρνητικών σκέψεων. Η αλλαγή στις παραστάσεις, στα πρόσωπα, η νέα ενέργεια που φέρνει μια ευχάριστη δραστηριότητα, είναι πιο αποτελεσματικά στο να καθησυχάσουν από ό,τι οι νοητικές ‘λύσεις’ στα προβλήματα. Όταν υποφέρουμε από άγχος είναι σημαντικό να ζητήσουμε βοήθεια, να μιλήσουμε σε κάποιον που εμπιστευόμαστε. Κατά προτίμηση όχι ένα άλλο φοβικό άτομο, αλλά η πιο ψύχραιμη και αντικειμενική οπτική ενός τρίτου πολλές φορές βοηθά τα πράγματα να μπουν στις πραγματικές τους διαστάσεις. Το άγχος φουντώνει στην απομόνωση και για αυτό, είναι σημαντικό η απομόνωση να σπάσει.

Παρότι οι ειδήσεις είναι πολύ καταθλιπτικές, έχει αξία να διαβάσουμε, είτε από βιβλία είτε από Διαδίκτυο, για τις προσπάθειες πολλών ανθρώπων ανά τον κόσμο να βοηθήσουν άλλους σε χειρότερη μοίρα. Είναι σημαντικό να ξεφύγουμε λίγο από το μικρόκοσμό μας και να δούμε συνολικά την κατάσταση στη Γη, να εκτιμήσουμε όσα έχουμε και να πάρουμε θάρρος από τις ασταμάτητες προσπάθειες για το καλό που χαρακτηρίζουν την ανθρώπινη ταυτότητά μας, παρά τις ατέλειες.

Η πνευματικότητα και η πίστη στο Θεό είναι καταφύγιο ελπίδας και ανακούφισης για πολλούς ανθρώπους. Αυτό όμως που βλέπω πολύ συχνά είναι ανθρώπους οι οποίοι ενώ μεν πιστεύουν στο Θεό, είναι αδρανείς, απομακρυσμένοι, θεωρούν ότι η πίστη δεν έχει και πολλή σχέση με την καθημερινή τους ζωή. Αυτό δεν είναι αλήθεια, καθώς ο Θεός είναι πάντα κοντά μας, γνωρίζει και τις παραμικρές λεπτομέρειες και εργάζεται συνεχώς, πίσω από τη σκηνή, για να μας προστατέψει, με τρόπους που εμείς δεν θα μάθουμε ποτέ. Για όσους λοιπόν πιστεύουν, είναι χρήσιμο να καλλιεργήσουν αυτήν την πίστη μέσω της προσευχής και της επικοινωνίας. Όπως αναφέρει ο Απόστολος Παύλος στην Επιστολή Προς Κορινθίους Β: "Μας προξενούν στεναχώριες κι όμως πάντοτε χαιρόμαστε...είμαστε φτωχοί κάνουμε όμως πολλούς να πλουτίσουν...δεν έχουμε τίποτε κι όμως έχουμε τα πάντα" . Αν το λέει αυτό ο Παύλος, την εποχή που ζούσε σε συνθήκες που ούτε καν μπορούμε να φανταστούμε, (τότε εκτός από τα αλληγορικά είχαν να αντιμετωπίοσυν και τα πραγματικά θηρία),  τότε μπορούμε κι εμείς, έστω και λίγη από αυτήν την πίστη, να την  εφαρμόσουμε στη δική μας ζωή...
Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 7/9/2012 

"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org