Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Πώς η επιτρεπτικότητα και η δικαιωματικότητα (entitlement) με την οποία μεγαλώνουν τα σημερινά παιδιά έχει οδηγήσει σε μια γενιά ναρκισσιστών

Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο της μεγάλης αμερικανίδας ψυχοθεραπεύτριας Margaret Paul  για τις αλλαγές που έχει υποστεί η συνείδηση της  εργασιακής ηθικής μεταξύ των τελευταίων γενεών. Η ίδια, ακούραστη στα 80 της, υποστηρίζει ότι στη δική της γενιά ως παιδί ποτέ δε δέχθηκε  μπράβο για ελάχιστες/ ανεπαρκείς προσπάθειες κι ότι θεωρούσαν δεδομένη ηθική υποχρέωση να κάνουν    το καλύτερο που μπορούσαν για να αξίζουν την αμοιβή (ηθικά ή υλική). Σήμερα τα μπράβο δίνονται τόσο εύκολα και ασύστολα, που τα παιδιά έχουν χάσει την αίσθηση του μέτρου στην προσπάθεια.
Σήμερα, η νοοτροπία της δικαιωματικότητας με την οποία μεγαλώνουν πολλοί γονείς τα παιδιά τους, φτιάχνει ενήλικες που ειλικρινά πιστεύουν ότι δικαιούνται τα πάντα χωρίς ουσιαστικά να προσπαθούν για τίποτα, ούτε καν αυτά που ορίζονται ως  τυπικές υποχρεώσεις στο καθηκοντολόγιό τους. Θεωρούν ότι δικαιούνται να μην τα κάνουν κι ότι δικαιούνται τη μέγιστη αμοιβή και αναγνώριση απλά και μόνο γιατί υπάρχουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα των άνευ όρων και ορίων παροχών των γονιών και της συνεξάρτησής των γονιών, όπου το παιδί είναι το μόνο πράγμα που δίνει νόημα στη ζωή τους.  Αν  ζητήσει από το παιδί κάτι απειροελάχιστα παραπάνω από αυτό που θεωρεί εκείνο ως δεδομένο, το παιδί ‘επαναστατεί’ με τον πιο αναιδή τρόπο. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα παιδιού που κάλεσε τις υπηρεσίες παιδικής προστασίας, επειδή η μητέρα του τού ζήτησε να τακτοποιήσει το δωμάτιό του!
Πρόσφατα είχα ακούσει για παράδειγμα νεαρού εργαζομένου, ο οποίος με κάποιο τρόπο είχε καταφέρει να βρίσκεται στην εργασία του και να εργάζεται μόνο δυο ώρες την ημέρα (με χιλιάρικο μισθό). Δυο ώρες την ημέρα! Όταν ένας συνάδελφός  του ζήτησε να μένει λίγο παραπάνω και να αναλάβει κάτι παραπάνω (που ήταν στις υποχρεώσεις του, γιατί η δουλειά δεν έβγαινε), τότε του επιτέθηκε με τον πιο χυδαίο τρόπο. Θεώρησε ότι θίγονται τα κυριαρχικά του δικαιώματα, αν δουλέψει δυο ώρες και πέντε λεπτά με χίλια ευρώ το μήνα.
Βεβαίως η δικαιωματικότητα δεν είναι κάτι νέο- πολλοί θα αναγνωρίσουν άτομα όλων των ηλικιών σε αυτή την κατηγορία. Όμως νομίζω ότι για πρώτη φορά εμείς οι εκπαιδευτικοί το βλέπουμε τόσο εκτεταμένο στατιστικά. Στη δικαιωματικότητα με την οποία μεγαλώνουν πολλά σημερινά παιδιά, όποιος δεν ικανοποιεί όλες τις επιθυμίες τους σtο 100% αντιμετωπίζεται με καχυποψία,. Όλοι είναι εναντίον τους. Όλοι θέλουν να τους εκμεταλλευτούν. Οι πάνω, οι κάτω, οι δίπλα. Το σύστημα είναι δεδομένα και αναμφίβολα σάπιο, για τώρα και για πάντα, κι αυτό σημαίνει ότι εγώ έχω το δικαίωμα να κάνω το λιγότερο που μπορώ, ακόμη κι αν αυτό ζημιώνει τους ανθρώπους που αμείβομαι να βοηθήσω, ακόμη κι αν αυτό ζημιώνει τους συναδέλφους μου, ακόμη κι αν αυτό ζημιώνει τους συνανθρώπους μου. Αν ζημιωθούν , φταίει το σύστημα κι όχι εγώ. Δεν έχω καμία τύψη για την ελάχιστή μου προσπάθεια.    Απεναντίας, δικαιούμαι να είμαι θυμωμένος για πάντα, με όλους και με όλα, γιατί το σύστημα φταίει. Και βέβαια, δικαιούμαι να κάνω το λιγότερο δυνατό. Αντίστοιχη είναι και η στάση στις κοινωνικές σχέσεις. Η απεριόριστη δικαιωματικότητα βγάζει ναρκισσιστές, οι οποίοι μετά συναντιούνται με άλλους ναρκισσιστές. Και οι δυο έχουν μάθει ότι δικαιούνται τα πάντα, να μην υποχωρούν και να μη συμβιβάζονται με τίποτα. Ποιανού ‘δίκαιο’ λοιπόν θα περάσει; Οι ψυχολογικές συγκρούσεις ισχύος που εμφανίζονται  είναι σφοδρές.
Ίσως καταλάβατε ότι το παραπάνω δηλώνει μια δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία (γιατί αλλού δε σε παίρνει…). Πράγματι και δυστυχώς ο χώρος της εκπαίδευσης δεν πάει πίσω. Κάποιος γνωστός μου έλεγε για το δημοτικό σχολείο της κόρης του ότι είναι κλειστό κάθε λίγο και λιγάκι. Πολλοί γονείς χρειάζεται να πληρώσουν άτομο να κρατήσει τα παιδιά, όταν το σχολείο είναι κλειστό (κάθε λίγο και λιγάκι...) Κάνουν συνέλευση οι καθηγητές; Το σχολείο κλειστό; Κάνουν επιμόρφωση οι καθηγητές; Το σχολείο κλειστό. Την άλλη φορά έκλεισαν ολόκληρο το σχολείο μια ολόκληρη μέρα για να επιμορφωθούν για το bullying….Οι επιμορφώσεις δεν μπορεί να γίνονται ΑΝΤΙ εργασίας. Αλλά αν το πεις αυτό στους συναδέλφους, θα σου πουν να μας πληρώσει το κράτος να κάνουμε επιμορφώσεις εκτός ωραρίου. Κι αν τους πεις ‘σιγά βρε παιδιά το ωράριο’, θα σου πουν ‘α, ο ΟΟΣΑ λέει ότι μια διδακτική ώρα ισοδυναμεί με 4 διοικητικές’. Ναι συγνώμη ισοδυναμεί με 4 διοικητικές ώρες σε ΑΛΛΕΣ χώρες του ΟΟΣΑ όπως η Αγγλία, όπου χρειάζεται τεράστια γραφειοκρατική δουλειά για κάθε μάθημα με παραδοτέα lesson planning, reports και αξιολογήσεις για ΚΑΘΕ διδακτική ώρα. Αυτά κάνουμε οι εκπαιδευτικοί σε γονείς που δουλεύουν στον ιδιωτικό τομέα και σκίζονται και στο ωράριο και στις επιμορφώσεις ΕΚΤΟΣ ωραρίου και μετά κλαιγόμαστε ότι δεν μας εκτιμά ο κόσμος.  Καλά κάνει.
Θα πει κάποιος ότι αυτή είναι δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία των γηραιότερων. Πολύ φοβάμαι ότι οι νεότεροι είναι ακόμη χειρότεροι. Κάποιοι συνδυάζουν όλα τα άσχημα της παλιάς νοοτροπίας μαζί με το θυμό της ανεργίας συν την ανατροφή της δικαιωματικότητας από τους γονείς τους. που τους επιτρέπει να είναι όσο επιθετικοί θέλουν. Έχω δει απαράδεκτες συμπεριφορές αγένειας από νεότερους συνάδελφους προς γηραιότερους –και χωρίς λόγο. Ένα παιδί που έχει μεγαλώσει με δικαιωματικό τρόπο, θα γίνει ένας απελπιστικός δημόσιος υπάλληλος!
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν νέα παιδιά που δουλεύουν με όραμα, μεράκι κι αγάπη. Αυτοί έχουν πιάσει το νόημα. Ο μόνος τρόπος να νιώσεις ικανοποίηση από τη δουλειά σου είναι να την κάνεις με αγάπη και να δώσεις ΠΑΡΑΠΑΝΩ από αυτό που σου ζητείται, έτσι γιατί σου αρέσει. Η δοτικότητα δεν σημαίνει εκμετάλλευση ή έλεγχος από τους προϊσταμένους ή το ‘σύστημα’. Θα δώσεις εκεί που εσύ πιστεύεις ότι είναι σημαντικό- έτσι για το καλό των άλλων. Αν δε δώσεις το κάτι παραπάνω, ποτέ η εργασία δε σου φέρει χαρά. Κι είναι κρίμα, γιατί είναι σημαντικό μέρος της ζωής μας. Ο τύπος με τις ΔΥΟ ώρες την ημέρα ΠΟΤΕ δε θα είναι ευχαριστημένος.
Τα δικαιωματικά παιδιά είναι σημαντικό να καταλάβουν ότι αυτό το  Σύμπαν δεν τους ΟΦΕΙΛΕΙ, απλά και μόνο επειδή υπάρχουν. Οι γονείς τους τα έχουν μεγαλώσει να πιστεύουν ότι δικαιούνται ανά πάσα στιγμή τα πάντα χωρίς προσπάθεια, χωρίς    κόπο, χωρίς καλή συμπεριφορά, χωρίς να νοιάζονται για κανέναν άλλον. Κλασσικό παράδειγμα είναι οι Έλληνες που ελαφρά τη καρδία μεταναστεύουν στο εξωτερικό, ΑΚΟΜΗ κι όταν έχουν  εδώ δουλειά, μόνο και μόνο γιατί έξω υπάρχουν καλύτερες προοπτικές. Προσωπικά είμαι αντίθετη σε κάτι τέτοιο. Αν υπάρχει ισχυρός λόγος ναι, όμως η νοοτροπία ότι εγώ έχω ευθύνη μόνο απέναντι στον εαυτό μου κι όχι στη χώρα μου, δε με βρίσκει σύμφωνη. Κι όχι μόνο αυτό.  Εξ’ αποστάσεως βρίζουν την Ελλάδα και το σάπιο της σύστημα μέσω facebook. Ελάτε εδώ να διορθώσετε το σύστημα που δε σας αρέσει. Ποιος έχει την ευθύνη να το κάνει; Αλλιώς καθίστε εκεί που είστε και ασχοληθείτε με τη χώρα στην οποία βρίσκεστε. Είναι κι αυτό σύμπτωμα της δικαιωματικότητας : Η Ελλάδα μου οφείλει. Εγώ δεν έχω καμία ευθύνη απέναντί της. 
Κάτι που δε γνωρίζουν όμως τα δικαιωματικά παιδιά είναι ότι  ενέργεια που δίνεις προς τα έξω θα επιστρέψει σε εσένα. Αν δίνεις τσιγγουνιά, τεμπελιά, παρτακισμό κι αδιαφορία, γιατί να μη σου επιστρέψει η ζωή ακριβώς το ίδιο πράγμα στα μούτρα; Γιατί; Επειδή οι γονείς σου νόμιζαν ότι είσαι κάτι ξεχωριστό; Οι γονείς σου μπορεί να  το νόμιζαν. Ο υπόλοιπος κόσμος όχι.
Τα δικαιωματικά παιδιά δεν έχουν μάθει να έχουν υπομονή,  ανοχή στη ματαίωση και καλή διάθεση προς τους άλλους ακόμη κι όταν εκείνοι τους απογοητεύουν. Ως συνέπεια είναι καχύποπτα με όλους και όλα. Προβάλλουν τη δική τους ιδιοτελή προσέγγιση σε όλους τους άλλους κι ερμηνεύουν με σχεδόν παρανοϊκό τρόπο ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω τους. Έχω εκπλαγεί από το είδος της κουτσομπολίστικης καχυποψίας (που νομίζουν ότι είναι εξυπνάδα) από κάποια νεαρά άτομα. Αυτού του είδους η νοοτροπία είναι κατά τη γνώμη μου μεγάλη απειλή για τη συνοχή του κοινωνικού ιστού. Στο μέλλον θα έχουμε τεράστιο πρόβλημα. Δε θα εμπιστεύεται κανείς κανέναν και θα κοιταζόμαστε όλοι λοξά, μέσα στην παρανοϊκή μοναξιά μας.
Τέλος τα δικαιωματικά μεγαλώνουν με μια υπέρμετρη αίσθηση της σημασίας του εαυτού τους αλλά και της δικής τους οικογένειας. Όταν συναντήσουν ένα άλλο δικαιωματικό παιδί που έχει μεγαλώσει με αντίστοιχο τρόπο για τη σύναψη σχέσης, οι συγκρούσεις των δυο ναρκισσιστικών 'εγώ' είναι σφοδρές. Κι όταν μπλέκονται και οι οικογένειες μέσα, γίνεται τιτανομαχία. Αλλά αυτό είναι θέμα άλλου άρθρου….
Βικτωρία Πρεκατέ,www.brightplanet.blogspot.gr, 16/7/2019


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).