Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Ψυχολογική επιβίωση εν μέσω πανδημίας

Ψυχολογική επιβίωση εν μέσω πανδημίας

Εκτός από τον φόβο του ιού, τις τελευταίες μέρες βιώνουμε μία άνευ προηγουμένου βίαιη αλλαγή στην καθημερινή μας ζωή. Για τον περισσότερο κόσμο,τα ερεθίσματα είναι τόσο απανωτά και έντονα που δυσκολεύεται να τα διαχειριστεί...Πως μπορεί κάποιος να επεξεργαστεί τις σκέψεις και τα συναισθήματα του, ώστε να βοηθήσει τον εαυτό του και τους γύρω του;

1)Κατ' αρχάς ας αποδεχθούμε ότι είναι μία κατάσταση πρωτόγνωρη, άγνωστη,όπου το γεγονός ότι ούτε οι ειδικοί δεν έχουν ικανοποιητικές απαντήσεις, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη αγωνία.Ας παραδεχτούμε ότι βιώνουμε μία κατάσταση μαζικού σοκ,όπου όλοι θα κάνουμε λάθη.Δεν έχουμε δοκιμαστεί σε τέτοια αχαρτογράφητα νερά, δεν έχουμε εκπαιδευτεί να τα διαχειριζόμαστε. Δεν γνωρίζουμε τις αντιδράσεις του εαυτού μας σε κάτι τόσο καινούργιο. Κάποιοι από εμάς θα δείξουν θάρρος που δεν ήξεραν ότι είχαν,ενώ κάποιοι άλλοι θα δουν τον εαυτό τους πολύ που φοβισμένο από ότι περίμεναν.Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, ας κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε κι ας μην περιμένουμε την τελειότητα στις αντιδράσεις μας, Ας έχουμε μία διάθεση αυτο-παρατήρησης για να γνωρίσουμε τον εαυτό μας μέσα από αυτήν την κρίση όσο γίνεται καλύτερα. Μην έχουμε υπέρμετρες προσδοκίες από τον εαυτό μας ή τους άλλους. Παρ' ότι πολλά στοιχεία της λεγόμενης  θετικής ψυχολογίας θα αποτελούσαν χρήσιμα εργαλεία αυτή τη στιγμή, σε αυτές τις περιστάσεις κάποια κλισέ  που λέγονται, ίσως περισσότερο εκνευρίζουν πάρα βοηθούν.Η όσο το δυνατόν πιο ψύχραιμη αυτο-παρατήρηση αυτή τη στιγμή είναι πολύ πιο χρήσιμη από οποιαδήποτε άλλη ψυχολογική οδηγία.
2) Επειδή οι εξελίξεις είναι τόσο ραγδαίες, δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να παρεκτείνουμε προς το μέλλον ή να κάνουμε προβλέψεις κι υποθέσεις. Ας επικεντρωθούμε στο: 'μία μέρα κάθε φορά', καθώς υπάρχουν πολλά πράγματα που βρίσκονται εντελώς έξω από τον έλεγχο μας και τη γνώση μας. Πιθανότατα είναι μία ιστορία δύο-τριών μηνών.Και, ναι,μάλλον δεν ήλθε το τέλος του κόσμου...
3)Χρειάζεται πολύ προσεκτική χρήση του Διαδικτύου. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία υπερπληθώρα,όχι μόνο ψευδών πληροφοριών, αλλά και συναισθηματικά φορτισμένων ειδήσεων που έχουν ως αποτέλεσμα να πανικοβάλλουν και να ενοχοποιούν. Κάποιες φορές μπορεί να γίνεται στοχευμένη προπαγάνδα γύρω από το θέμα.Δεν έχει νόημα να κρεμιόμαστε από τις τηλεοράσεις και να ακούμε στους πιο δραματικούς τόνους (μετά πένθιμης μουσικής) 'άλλος ένας νεκρός, άλλος ένας νεκρός'. Δυστυχώς η αναμενόμενη καμπύλη της ασθένειας αναμένεται να πραγματοποιηθεί με αρκετούς νεκρούς ακόμη.Αν θέλουμε να ενημερωθούμε,ας το κάνουμε με όσο πιο ουδέτερο και αποστασιοποιημένο τρόπο γίνεται.Τα ΜΜΕ αυτή τη στιγμή παίζουν ένα ρεσιτάλ τρόμου.Αν δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε ανεπηρέαστα,τότε ας το αποφύγουμε παντελώς.Ας μάθουμε τα νέα από κάποιο μέλος της οικογένειας μας που είναι πιο ψύχραιμο. Εικόνες με φέρετρα, καραβάνια νεκρών κλπ δε βοηθούν καθόλου στη προάσπιση της ψυχικής μας υγείας, την οποία θα χρειαστούμε και η οποία ενδεχομένως θα δοκιμαστεί για αρκετό διάστημα.Ας την προφυλάξουμε από τώρα. Επίσης υπάρχει η τάση όταν βλέπουμε τέτοιες ισχυρές εικόνες να τις εκλαμβάνουμε ως προσωπική απειλή, παρότι γνωρίζουμε π.χ. ότι ο μέσος όρος των θανάτων είναι τα 80 έτη ή ότι οι χώρες που μαστίζονται αυτή τη στιγμή δεν είχαν πάρει προστατευτικά μέτρα τόσο νωρίς όσο εμείς. Προσωπικά θα συνιστούσα αποφυγή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκτός αν κάποιος είναι πολύ σίγουρος για τις επαφές του. Πολλοί άνθρωποι αυτή τη στιγμή έχουν βγάλει νύχια και δόντια κατάκρισης και το μπαλάκι της ενοχοποίησης παίζει πινγκ πονγκ μεταξύ κοινωνικών ομάδων. Δυστυχώς πολλοί χρησιμοποιούν τον ιό και τα μέτρα γύρω από αυτόν για να κάνουν πολιτική προπαγάνδα από την μία η την άλλη μεριά. Επειδή μπορεί να εκπλαγούμε δυσάρεστα από την χολή γνωστών και φίλων μας που γράφουν στο Διαδίκτυο χωρίς ψυχραιμία αλλά με τρόπο εκτόνωσης πανικού. Καλύτερα θα ήταν να τους αποφεύγουμε διαδικτυακά.
4) Για την αποτροπή εδραίωσης ψυχαναγκασμών σε σχέση με την καθαριότητα, είναι χρήσιμο να γράψουμε και να καρφιτσώσουμε κάπου όλες τις τελετουργίες καθαρισμού με τη σειρά που ενδείκνυται να κάνουμε στις καθημερινές μας συνήθειες, π.χ όταν μπαίνω στο σπίτι από έξω,ανεβαίνω από τις σκάλες, αφήνω τα παπούτσια έξω από την πόρτα σε συγκεκριμένο σημείο, ανοίγω με τα κλειδιά, τα οποία απολυμαίνω και πλένω τα χέρια μου για 20'.Συμφωνούμε με το γιατρό μας και  την οικογένειά μας και φτιάχνουμε ένα γραπτό πρωτόκολλο καθαριότητας, που θα έχουμε σαν συμβόλαιο για όλους. Αυτό μας βοηθά να θυμόμαστε όλοι τους κανόνες υγιεινής,αλλά και να μην μηρυκάζουμε αν έπρεπε να πλύνω τα χέρια δύο φορές ή τρεις. Θα κάνουμε αυτό που λέει το πρωτόκολλο και τίποτα παραπάνω! Από κάποιο σημείο και μετά οι κινήσεις θα γίνονται μηχανικά, όπως το πρωινό πλύσιμο δοντιών κι επίσης μειώνεται η πιθανότητα για προστριβές στην οικογένεια.
5)Οι σχέσεις μέσα στις οικογένειες θα δοκιμαστούν, ιδιαίτερα στις  συνθήκες καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας που βιώνουμε σήμερα.Όταν είμαστε εκνευρισμένοι, όσο μπορούμε, προς αποφυγή συγκρούσεων, απομονωνόμαστε σε ένα δωμάτιο μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα.
6)Επιλέγουμε κάποιους φίλους με τους οποίους να επικοινωνούμε διαδικτυακά ή τηλεφωνικά.Η γνώμη μου είναι να αποφύγουμε τους πανικόβλητους φίλους.Ας εμπιστευτούμε το ένστικτο μας για εκείνους με τους οποίους νιώθουμε ασφάλεια και νιώθουμε καλά.
7)Στην αρχή της κάθε ημέρας μπορούμε να καταστρώσουμε ένα σχέδιο για τις δημιουργικές δραστηριότητες της ημέρας.Δε χρειάζεται να είναι αναλυτικό (δηλαδή πρόγραμμα ανά ώρα) αλλά να έχει έναν αριθμό δημιουργικών κι ευχάριστων δραστηριοτήτων,π.χ. ανάγνωση του τάδε βιβλίου, ζωγραφική, παιχνίδι με τα παιδιά, ύπνος, συνομιλία με φίλους, γράψιμο, μαγειρική, ταινία, τρέξιμο, γυμναστική, καθάρισμα, προσευχή κλπ. Όταν 'κολλήσουμε' και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε, κοιτάζουμε το σχέδιο μας κι επιλέγουμε την πιο  ελκυστική για εκείνη τη στιγμή δραστηριότητα. Όταν την ολοκληρώσουμε βάζουμε τικ. Έτσι, βλέποντάς το στο τέλος της ημέρας θα έχουμε την ικανοποίηση ότι κάναμε κάποια πράγματα (προλαμβάνοντας την κατάθλιψη) και θα αποφύγουμε να βουλιάξουμε για ατέλειωτες ώρες τρόμου στη μαύρη τρύπα του διαδικτύου.Ας δημιουργήσουμε μία νέα καθημερινή ρουτίνα μέσα στο σπίτι.
8)Για όσους από εμάς πιστεύουμε στο Θεό: είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για προσευχή κι ενδυνάμωση της πίστης μας.Ας μην ξεχνούμε ότι οι μοναχοί και ασκητές ανά τους αιώνες επιζητούσαν την ησυχία και την απομόνωση για σημαντικούς πνευματικούς λόγους.Ο Θεός μπορεί σε αυτές τις στιγμές να γίνει ο σύμμαχος εκμυστηρευτής, παρηγορητής και βοηθός μας. Είναι μία ευκαιρία να ενδυναμώσουμε την πίστη μας και να καλλιεργήσουμε τη σχέση μας με το Θεό.Ας επικεντρωθούμε σε Εκείνον και όχι στο δράμα.

Τέλος, είτε πιστεύουμε στο θεό είτε όχι,  είναι μία ευκαιρία καλλιέργειας αξιών: πώς διατηρώ την υπομονή όταν δεν έχω έλεγχο σε όσα γίνονται γύρω μου;Ποιες αξίες έρχονται στην επιφάνεια ως πιο σημαντικές;Πώς διακρίνω τι είναι αλήθεια και το ψέμματα στα όσα διαβάζω και ακούω;Πώς μπορώ να προσαρμόσω την προηγούμενη ζωή μου στα νέα δεδομένα;Πώς μπορώ να γίνω περισσότερο ψύχραιμος και λιγότερο εγωιστής;Εν τέλει,τι μπορώ εγώ να μάθω από αυτή τη δοκιμασία; Η τελευταία ερώτηση είναι κατά τη γνώμη μου η πιο σημαντική, καθώς η απάντηση είναι η πιο προσωπική.'Όμως αν τη βρούμε, μας δίνει λίγο νόημα σε αυτή την δύσκολη περίοδο.Κι όπως έλεγε ο Βίκτωρ Φρανκλ, ψυχίατρος, επιζήσας σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης: 'ο άνθρωπος μπορεί να ξεπεράσει οποιαδήποτε δοκιμασία αρκεί να βρει νόημα σε αυτήν'.
Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 24/3/2020

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).