Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Η αξία της καθημερινής, καθαρτικής γραφής

Πολλά έχουν γραφτεί για τη θεραπευτική αξία της καθημερινής γραφής. Συγγραφείς και θεραπευτές, όπως η Julia Cameron και η Anna Runkle και άλλοι, έχουν μιλήσει εκτενώς για τη θεραπευτική τεχνική του να καταγράφεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου σε χαρτί, ελεύθερα, χωρίς λογοκρισία. Σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσω για την σημασία να γράφουμε σελίδες που κανείς άλλος δεν έχει την ευκαιρία να δει, δηλαδή σελίδες που γνωρίζουμε εκ των προτέρων θα "καταστραφούν με σεβασμό". «Με σεβασμό» σημαίνει, όχι απλώς να πετιούνται (σε έναν κάδο για παράδειγμα), αλλά να αφήνουν την αίσθηση ότι εξαφανίζουν τις αρνητικές σκέψεις και τα συναισθήματα που εκφράζονται, την αίσθηση ότι  μετασχηματίζονται σε κάτι ακίνδυνο.  Η καθαρτική αξία της καθημερινής γραφής γίνεται εμφανής όταν κάθε μέρα γράφουμε εντελώς ελεύθερα τουλάχιστον μία σελίδα Α4,  αφήνοντας τα πάντα που μας απασχολούν πάνω στο χαρτί και στη συνέχεια, σιγουρευόμαστε ότι δεν θα το δει κανείς άλλος. Είναι σημαντικό να διασφαλιστεί αυτό εκ των προτέρων, γιατί αν γνωρίζουμε  ότι υπάρχει έστω και η ελάχιστη πιθανότητα να διαβαστεί από άλλο ανθρώπινο ον,  οι υποσυνείδητοι αναστολείς θα αυτο-λογοκρίνουν τη γραφή μας. Και είναι ακριβώς αυτές οι αυτολογοκριθείς, μικροσκοπικές λεπτομέρειες που πρέπει να βγουν στην επιφάνεια. Η καθημερινή θεραπευτική γραφή δεν είναι ημερολόγιο, δεν είναι απομνημονεύματα. Στην θεραπευτική γραφή, πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι αυτό το γράψιμο είναι ένας εντελώς ελεύθερος και ασφαλής χώρος για να πούμε ό, τι θέλουμε για οποιονδήποτε ή οτιδήποτε. Εάν κατά τη διάρκεια της γραφής, φτάσουμε σε κάποιο σημαντικό συμπέρασμα,  μπορούμε να κάνουμε νέες ξεχωριστές σημειώσεις  και μετά να καταστρέψουμε τις σελίδες ελεύθερης γραφής. Στην ελεύθερη γραφή, θέλουμε να μπορούμε να εκτονωθούμε στο χαρτί, ακόμη και να πούμε πράγματα που δεν εννοούμε πραγματικά και μετά αυτό το χαρτί να εξαφανιστεί. Οι σελίδες ελεύθερης καθημερινής γραφής είναι μια κατάλληλη πλατφόρμα για αυτή την κάθαρση.

Η καθημερινή γραφή μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της σύνδεσης μεταξύ του εαυτού, του κόσμου (και του Θεού, για όσους από εμάς πιστεύουμε στον Θεό). Η ζωή μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ταξίδι με συνεχώς αυξανόμενη ταχύτητα, και η καθημερινή, ειλικρινής γραφή είναι κάτι σαν 'μάρτυρας' σε αυτό το ταξίδι. Όταν το ταξίδι τελειώσει, το μόνο που μένει από το πέρασμά μας είναι τα μαθήματα από το ταξίδι. Αυτά ακριβώς τα μαθήματα εκφράζονται στις καθημερινές σελίδες, έστω κι αν δεν παρουσιάζονται σε λόγια μορφή. Ακόμα κι αν δεν μείνουν για να τα διαβάσει κανείς, μόνο το γεγονός ότι έχουν εκφραστεί συνειδητά σημαίνει ότι έχουν αναδυθεί από την επιφάνεια της ανθρώπινης συνείδησης και μπορούν να συνδεθούν με κάτι ευρύτερο και πιο χρήσιμο. Οι άνθρωποι γύρω μας μπορεί να είναι  εν μέρει μάρτυρες, καθώς γνωρίζουν μόνο κάποια πράγματα από εμάς, που μπορεί να μην είναι εντελώς ακριβή. Οι καθημερινές σελίδες όμως μπορούν να γίνουν ένας πιο συνεπής, πιο συνεχής μάρτυρας. Είναι η συνειδητή μας προσπάθεια να φέρουμε λίγο από τον κρυμμένο εαυτό στην επίγνωση, στο φως της ημέρας. Επειδή γράφουμε την αλήθεια, οι σελίδες μπορεί να είναι μια συνάντηση «μαρτυριών» του ταξιδιού μας στην ζωή.

Συχνά έχουμε αντίσταση να γράφουμε τις καθημερινές σελίδες. Για παράδειγμα, βρίσκουμε το περιεχόμενό τους καταθλιπτικό: Δεν πειράζει, δεν χρειάζεται να τις ξαναδιαβάσουμε, ας το κάνουμε ούτως ή άλλως. Υπάρχουν επίσης κάποιες εισαγωγικές προτάσεις που μπορεί να μας βοηθήσουν.  Μπορούμε να ξεκινήσουμε με κάτι σαν: «Τώρα πιστεύω ότι... Φαίνεται ότι θέλω να... Νιώθω σαν να...» Αυτές οι εισαγωγικές φράσεις δημιουργούν μια νηφάλια απόσταση μεταξύ μας και της σκέψης / επιθυμίας / συναισθήματος. Είναι ενδυναμωτικό να το βλέπεις έτσι, ειδικά όταν προκύπτουν πολύ δυνατά συναισθήματα, όπως π.χ.  οργή, επιθυμία για εκδίκηση. «Νιώθω ότι θέλω να υποφέρεις...». είναι ένας πιο ακριβής τρόπος από ό,τι απλά να καταγράφουμε φαντασιώσεις εκδίκησης (π.χ. "να πάθεις αυτό κι αυτό...." κλπ) ."Νιώθω ότι θέλω"  αυτήν την συγκεκριμένη στιγμή δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θέλω, ούτε ότι θέλω πάντα... αυτή απόσταση μας βοηθά, χωρίς να λογοκρίνει.  Δεν υπάρχει λογοκρισία στην καθαρτική γραφή, δεν κρίνουμε, δεν αξιολογούμε, όμως αυτές οι εισαγωγικές φράσεις λειτουργούν σαν μια  ευγενική υπενθύμιση ότι είμαστε κάτι μεγαλύτερο από αυτό που γράφουμε.

Ένας άλλος λόγος αποφυγής της γραφής σε καθημερινή βάση είναι η πολυπραγμοσύνη  ή η κούραση. Όμως η αλήθεια της εμπειρίας μας από το ταξίδι της ζωής μας είναι αυτό που μετράει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, περισσότερο από τα καθήκοντα, περισσότερο κι από την ανάπαυση ακόμη. Ας δώσουμε αξία σε αυτήν την εμπειρία, που είναι αποκλειστικά δική μας, δεν είναι σωστή ή λάθος, είναι απλά η δική μας εμπειρία, η δική μας μαρτυρία. Ακόμα κι αν κανείς άλλος δεν την γνωρίζει, ας την εκτιμήσουμε εμείς. Εκφράζοντας την αλήθεια, δεν μπορεί παρά να βοηθηθούμε. Εκθέτοντας όλα όσα είναι ενοχλητικά ή άσχημα μέσα μας, δεν μπορεί παρά να αλλάξουν. Σκοπός είναι να καθαρίσουμε, να φέρουμε στην επιφάνεια, να σχηματίσουμε τις ερωτήσεις. Μόλις σχηματιστούν, δεν μπορούν παρά να απαντηθούν, μερικές φορές με εκπληκτικούς τρόπους.

Βικτόρια Πρεκάτε www.brightplanet.blogspot.gr, 22/8/2021



Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org