Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Τραύμα και προσδοκίες

 Πολλά έχουν γραφτεί για την επίδραση του παιδικού τραύματος στη λήψη υποσυνείδητων αποφάσεων και στη διαμόρφωση πυρηνικών πεποιθήσεων. Αυτές οι πεποιθήσεις αναφέρονται κυρίως στην εικόνα που σχηματίζεται για τον εαυτό, τον κόσμο και την αιτία του τραύματος. Αυτές οι πεποιθήσεις μπορεί να είναι, για παράδειγμα: "Εγώ φταίω για την κακοποίηση", "Ο κόσμος είναι επικίνδυνος", "Είμαι κακός". Υπάρχουν όμως  και πεποιθήσεις που διαμορφώνονται σχετικά με το μέλλον, ως τρόπος αντιμετώπισης του τραύματος. Δημιουργούνται ως άμυνα σε ένα καταστροφικό παρόν και ιδεάζονται  την αποκατάσταση του παρόντος μέσω κάποιας μελλοντικής υπόσχεσης. Έτσι, το μέλλον κρατά το κλειδί για την επισκευή ενός ανυπόφορου παρόντος. Για παράδειγμα, ένα κορίτσι που έχασε τους γονείς της, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την οδυνηρή πραγματικότητα, κι έτσι δημιουργεί την ακόλουθη προβολή στο μέλλον: μέσω του δικού της γάμου, θα δημιουργήσει τη δική της οικογένεια και η μελλοντική της οικογένεια θα θεραπεύσει την παρούσα απώλειά της. Μέσα από αυτή τη μελλοντική προσδοκία, ο παρών πόνος της γίνεται υποφερτός, η επίλυσή του παίρνει μια ανάσα αναβολής και δημιουργείται κάποια αίσθηση ελπίδας και νοήματος. Ένα άλλο παράδειγμα: ένα αγόρι αισθάνεται οξεία αίσθηση ντροπής και αναξιότητας λόγω παιδικής κακοποίησης ή γονικής εγκατάλειψης. Θέτει μια μελλοντική υπόσχεση για την επίτευξη μιας επιτυχημένης σταδιοδρομίας για κάποιον ανώτερο σκοπό, π.χ. ιατρική. Η ιδέα της επιτυχίας θα θεραπεύσει τα αισθήματα  αναξιότητας και  κατωτερότητας αποδεικνύοντας στους άλλους (αλλά κυρίως στον εαυτό του) ότι αυτά δεν είναι αλήθεια. Ένα τρίτο παράδειγμα: ένα ιδρυματοποιημένο παιδί, που απορρίφθηκε από τους γονείς της, δίνει μια μελλοντική υπόσχεση ότι η θλίψη και η ζήλια της για τα άλλα παιδιά (που φροντίζονται από τους γονείς τους) θα επουλωθεί όταν η ίδια γεννήσει το δικό της παιδί και το μεγαλώσει με την αγάπη και τη φροντίδα που η ίδια δεν είχε ποτέ. Δημιουργείται έτσι κάποιο νόημα για την ανυπόφορη, ανεξήγητη απώλεια και μια αίσθηση ελπίδας, δικαιοσύνης και σκοπού. Ούτως ή άλλως, τα παιδιά πρέπει να είναι προσανατολισμένο στο μέλλον. Ειδικά, αν τα έχουν κακομεταχειριστεί...

Όμως, μακροπρόθεσμα αυτές οι προσδοκίες μπορούν να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα... Ήταν λειτουργικές την εποχή του τραύματος, καθώς δημιούργησαν μια αίσθηση νοήματος, λογικής και ελπίδας. Αλλά γίνονται εντελώς δυσλειτουργικές στην ενηλικίωση, ειδικά όταν το άτομο δεν έχει έλεγχο στην πραγματοποίηση των υποσχέσεων. Τι συμβαίνει λοιπόν όταν οι υποσχέσεις για «αποζημίωση» δεν πραγματοποιούνται; Τι συμβαίνει όταν, όσο σκληρά κι αν προσπαθεί, δεν καταφέρνει να τις υλοποιήσει;

Ο ενήλικας που κακοποιήθηκε ως παιδί εξακολουθεί να συντηρεί στο μυαλό του τον ‘αποζημιωτικό’ χαρακτήρα των προσδοκιών, αν δεν βρει άλλον τρόπο να διαχειριστεί τις απώλειες του παρελθόντος. Τότε, οι συνέπειες της απογοήτευσης μπορεί να είναι καταστροφικές, καθώς τόσο οι τωρινές, όσο και οι προηγούμενες, απώλειες ενεργοποιούνται. Στο πρώτο παράδειγμα, το ορφανό παιδί μπορεί να μην παντρευτεί, ή μπορεί να έχει ένα προδοτικό διαζύγιο. Στη συνέχεια, θα πρέπει να θρηνήσει τόσο για την απώλεια της ενηλικίωσής της, όσο και για την προσδοκία ότι με κάποιο τρόπο η απώλεια της παιδικής ηλικίας θα είχε επιλυθεί μέσω ενός ευτυχούς γάμου. Αν όχι, τότε γιατί συνέβη η απώλεια της παιδικής ηλικίας; Ποιο ήταν το νόημά της; Η αίσθηση μιας, ακόμα και καθυστερημένης, δικαιοσύνης διαλύεται. Και τι γίνεται με όλα τα άλλα πράγματα που παραμέλησε λόγω της προσδοκίας αυτής της «λύσης» του γάμου (για παράδειγμα, μια καριέρα που εγκατέλειψε ή χόμπι που δεν ακολούθησε κλπ). Στο δεύτερο παράδειγμα, τι συμβαίνει αν η επιτυχημένη σταδιοδρομία στην ιατρική δεν συμβεί ποτέ; Οι περισσότεροι ειδικοί στο τραύμα  προέρχονται από εύπορες δυτικές χώρες όπου «όλα είναι δυνατά» και το σύνθημα «κάντε τα όνειρά σας πραγματικότητα» αφθονεί. Ναι, σε ορισμένες χώρες, πράγματι οι ευκαιρίες και η ελευθερία χρήσης τους είναι παντού. Αλλά δεν είναι έτσι η πραγματικότητα στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η ονειρική καριέρα μπορεί πράγματι να μην είναι δυνατή για τον ενήλικο που ζει σε μια φτωχοσυνοικία και προσπαθεί να επιβιώσει από μέρα σε μέρα. Ή μπορεί να ήταν πραγματική πιθανότητα, όταν το σενάριο διαμορφώθηκε, αλλά δεν είναι πια (π.χ. έχει γίνει πρόσφυγας/φτωχοποιηθεί).  Τι θα γίνει τότε; Προχωρά συντετριμμένος με ακόμα περισσότερη ντροπή, περισσότερη αίσθηση αποτυχίας;  Καταφέρνει να επιλύσει την παιδική αίσθηση της ανεπάρκειας ή επιδεινώνεται με την απώλεια των ονείρων της ενηλικίωσης; Στο τρίτο παράδειγμα, το ιδρυματοποιημένο παιδί που ενηλικιώνεται,  μπορεί να μην είναι σε θέση να αποκτήσει το δικό της παιδί. Μπορεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στειρότητας, μπορεί να μην συναντήσει τον κατάλληλο σύζυγο, ή, ακόμη κι αν το αποκτήσει, μπορεί να μην νιώσει την επίλυση που ήλπιζε. Τι θα γίνει τότε; Οι ελπίδες της να αποκαταστήσει τα χαμένα παιδικά της χρόνια έχουν κλονιστεί... Τι συμβαίνει όταν δεν έχει πλέον την ευκαιρία να επισκευάσει την παιδική της ηλικία σύμφωνα με το σενάριο που είχε στο μυαλό της;

Αυτή είναι και η λέξη-κλειδί: σενάριο. Ο ενήλικας έχει ένα σενάριο στο μυαλό του για το πώς πρέπει να εξελιχθεί μια επιτυχημένη θεραπευμένη ζωή. Αλλά πολύ σπάνια τα σενάρια βγαίνουν αληθινά. Το κλειδί είναι να αναγνωρίσουμε το σενάριο για αυτό που είναι, τον σκοπό που εξυπηρετούσε και να το επανεξετάσουμε ως ενδεχομένως ακατάλληλο για το παρόν (εξάλλου, η ιατρική μπορεί να μην είναι ο σωστή επαγγελματική επιλογή για όλους!). Επίσης, να αποδεσμευτούν οι προσδοκίες για το παρόν από το παρελθόν και να βρεθούν εναλλακτικές μέθοδοι ‘αποζημίωσης’ για το τραύμα της παιδικής ηλικίας.

Αυτή είναι μια από τις πιο δύσκολες πτυχές της παιδικής κακοποίησης: όχι μόνο κάποιος χάνει την παιδική του ηλικία, αλλά χάνει ένα σημαντικό μέρος της ενηλικίωσής του προσπαθώντας να αντιμετωπίσει το παρελθόν παιδικό τραύμα. Το παρόν όμως δεν μπορεί να διαμορφωθεί για να αντισταθμίσει το παρελθόν. Υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος, πόροι και μέθοδοι για να αντιμετωπισθούν οι απώλειες από το παρελθόν, κυρίως μέσω της ψυχοθεραπείας. Υπάρχουν άλλες προσεγγίσεις για τις απώλειες του παρόντος. Οι δυο πρέπει να απεμπλακούν μεταξύ τους και ο ενήλικας πρέπει  να έχει την ευελιξία να αντιμετωπίσει το απροσδόκητο, χωρίς να απαιτεί κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Παρόλο που πολλές σύγχρονες έρευνες δείχνουν τις συσχετίσεις μεταξύ παιδικού τραύματος και ενήλικης ζωής, είναι επιζήμιο να σχηματίζονται στερεές, μονόδρομες αιτιάσεις, όπως «η παιδική κακοποίηση κατέστρεψε τον γάμο μου» ή "αν είχα κάνει το δικό μου παιδί, θα είχα ξεπεράσει την εγκατάλειψη των γονιών μου " κλπ.  Αν υπάρχει θρησκευτική πίστη, είναι σημαντικό να μην κατηγορούμε τον Θεό που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας, αλλά, αντίθετα, να ασκούμαστε στο να βλέπουμε τις απροσδόκητες μορφές καλοσύνης και παρηγοριάς του Θεού, όπως αυτές ξεδιπλώνονται στην κάθε στιγμή. Όσο λιγότερες προσδοκίες υπάρχουν σχετικά με συγκεκριμένα αποτελέσματα στο παρόν, τόσο μεγαλύτερη είναι η ευαισθησία να διακρίνουμε πραγματικές τωρινές ευκαιρίες για θεραπεία, χωρίς να δεσμευόμαστε από δεδομένα αντισταθμιστικά (και συνήθως μη-ρεαλιστικά) σενάρια. 

Πρεκατέ Βικτωρία, 23/10/21, brightplanet.blogspot.gr



Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org