Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Οι τηλεδικαστές σε μια περίπλοκη υπόθεση κακοποίησης...

 ελευταία έχει δημιουργηθεί στα ΜΜΕ ένα κλίμα αμφισβήτησης των καταγγελιών της υπόθεσης στα Πετράλωνα. Δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για την συγκεκριμένη υπόθεση καθώς δεν γνωρίζω κάτι παραπάνω από όσα δημοσιοποιήθηκαν, όμως επειδή κάποια ΜΜΕ έχουν ήδη τηλεδικάσει ότι τα παιδιά λένε ψέματα,  υπάρχουν κάποια σημαντικά σημεία που ίσως τους διαφεύγουν : 

1) Κανένα παιδί δεν παίρνει το ρίσκο να κάνει ψευδείς καταγγελίες, ειδικά εναντίον και των δύο γονιών (κι εδώ δεν είναι μόνο ένα παιδί που κατήγγειλε). Ο στιγματισμός, η εχθρότητα, η διαπόμπευση και πολύ συχνά οι μηνύσεις, που υφίστανται τα θύματα από την ευρύτερη οικογένεια έχουν τεράστια αποτρεπτική ισχύ. Συν την κοινωνική κατακραυγή εναντίον του θύματος, όπου ο περίγυρος στην καλύτερη περίπτωση αρχικά θα δείξει οίκτο, μακροπρόθεσμα όμως θα απομονώνει τελείως το θύμα. Εξάλλου ακόμη κι αν δεν το κατηγορήσουν ότι ' τα προκάλεσε ', θα το βλέπουν ως ' μόνιμα κατεστραμμένο' και 'προβληματικό'. Αυτός είναι ο λόγος που τα θύματα συνήθως δεν μιλούν. 

2) Πολλοί δράστες παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης δίνουν στα παιδιά-θύματα ψυχοτρόπες ή παραισθησιογόνες ουσίες πριν την κακοποίηση, για δύο λόγους:α) Για να μην είναι σε θέση να αντισταθούν, β)Για να δημιουργήσουν παραισθήσεις, να μπερδέψουν τα παιδιά, ώστε ακόμη κι αν κάποια στιγμή προσπαθήσουν να αποκαλύψουν, αυτά που θα πουν να ακουστούν τόσο τρελά και απίθανα, ώστε κανείς να μην τα πιστέψει. Πολύ συχνά οι ίδιοι οι δράστες μπορεί να δώσουν λανθασμένες πληροφορίες στο παιδί (π.χ. του λένε 'τώρα θα σου κάνω μια εγχείρηση' και προσποιούνται ότι κάνουν κάτι στην κοιλιά του), ώστε αν αργότερα το παιδί μιλήσει, κανείς δεν θα το πιστέψει ('πως έγινε εγχείρηση στο δωμάτιο σου;'). Σε ακόμη πιο ακραίες περιπτώσεις, που προσιδιάζουν την λεγόμενη 'τελετουργική κακοποίηση/τεχνικές χειραγώγησης του νου' (' ritual abuse/mind control'), οι δράστες στήνουν ολόκληρα θεατρικά σκηνικά για να 'τρελάνουν' στην κυριολεξία το παιδί, ώστε να μην εμπιστεύεται καθόλου πλέον τις αισθήσεις του και την κρίση του και να αφεθεί εντελώς έρμαιο στους δράστες. Αν το παιδί καταφέρει να μιλήσει, τα σκηνικά που θα περιγράψει, θα κάνουν τους μη επαρκώς ενημερωμένους ψυχολόγους να τα απορρίψουν ως ψυχωσικό παραλήρημα κι έτσι ο δράστης έχει πετύχει ακριβώς αυτό που ήθελε. Οι τεχνικές mind control έχουν αναλυθεί εκτενώς στην βιβλιογραφία στο εξωτερικό από την δεκαετία του 90, με σημαντικές συνεισφορές από την Alison Miller ( 'Becoming yourself ') και τους Noblitt & Noblitt ('Ritual Abuse in the 21st century'). Επαναλαμβάνω ότι δεν γνωρίζω για την περίπτωση των Πετραλώνων, ούτε υπονοώ ότι ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Όταν όμως τα παιδιά λένε 'τρελά ' πράγματα, πρέπει να διερευνηθεί αν κάποιος τους έχει οδηγήσει να πουν αυτά τα 'τρελά' πράγματα κι όχι να χαρακτηριστούν τα ίδια τα παιδιά  ως 'τρελά'. Αν οι θεραπευτές δεν είναι καλά ενημερωμένοι,  αμφισβητούν το ίδιο το θύμα, προσθέτοντας στο τραύμα του. Η εικόνα που τα ΜΜΕ παρουσιάζουν (ότι τα παιδιά ψεύδονται), λειτουργεί εντελώς αποτρεπτικά σε οποιοδήποτε άλλο παιδί θύμα θελήσει να μιλήσει.

3) Αναφέρεται στα ΜΜΕ ότι στις διηγήσεις τους τα παιδιά δεν έδειχναν φόβο, ενοχή ή κατάθλιψη, μόνο οργή. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχουν βιώσει αυτά τα συναισθήματα. Στις ακραίες περιπτώσεις κακοποίησης, ο ψυχικός οργανισμός διασχίζεται σε διαφορετικά μέρη-υποπροσωπικότητες. Ένα μέρος κρατάει την οργή, άλλο τον πόνο, ένα τρίτο την τρόμο,ένα τέταρτο λειτουργεί στην καθημερινή ζωή χωρίς να έχει επίγνωση των υπολοίπων, κι ένα πέμπτο έχει εκπαιδευτεί να τρομοκρατεί όλα τα υπόλοιπα να μην μιλήσουν. Αυτές οι διαφορετικές 'υποπροσωπικότητες' δεν έχουν επικοινωνία ή επίγνωση η μια της άλλης. Η διασχιστική διαταραχή ταυτότητας (Dissociation Identity Disorder) έχει μελετηθεί εκτενώς ως αποτέλεσμα ακραίας κακοποίησης στην παιδική ηλικία (το βιβλίο της Miller αναφέρεται αναλυτικά). 

4) Όπου υπάρχει ritual abuse, δεν εξαντλείται η υπόθεση σε μια μόνο οικογένεια. Τα δίκτυα είναι εκτεταμένα και περίπλοκα, και οι γονείς που κακοποιούν ή εκμεταλλεύονται χρηματικά τα παιδιά τους, μπορεί να είναι απλά πιόνια σε ένα μεγαλύτερο σύστημα, το οποίο απαιτεί απόλυτη υποταγή από τα μέλη του. Όπως αναφέρει η Miller (2014) μπορεί κι οι ίδιοι οι γονείς ως παιδιά να είχαν κακοποιηθεί στο ίδιο δίκτυο, καθώς αυτού του είδους η κακοποίηση εμφανίζει έντονη διαγενεακότητα. Σύμφωνα με την συγγραφέα, για να είναι αποτελεσματικός ένας ψυχολόγος σε τέτοια περίπτωση, πρέπει να είναι ενημερωμένος για το πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο είδος κακοποίησης. Αν δεν είναι, ακόμη κι ο καλύτερος θεραπευτής στον κόσμο, όχι μόνο θα βγάλει λανθασμένα συμπεράσματα, αλλά μπορεί να προκαλέσει ζημιά ή και να θέσει τον ωφελούμενο σε κίνδυνο.

Δεν γνωρίζω αν κάτι από αυτά ισχύουν στην περίπτωση των Πετραλώνων. Οι θέσεις όμως που διαβάζω στον τύπο δεν με πείθουν ότι έχουν διερευνηθεί όλες οι πτυχές, καθώς θεωρώ ότι οι θέσεις αυτές δεν είναι πλήρως ενημερωμένες με επικαιροποιημενες πληροφορίες. Αν δεν έχουν κακοποιηθεί τα παιδιά, τότε γιατί καταγγέλλουν, και μάλιστα επίμονα, εδώ και χρόνια; Τι ή ποιος τα οδήγησε και γιατί; Η οργή από πού προέρχεται; Τα σημάδια που ήδη υπάρχουν (σεξουαλικώς μεταδιδόμενα) πώς δικαιολογούνται; Το ένα παιδί έχει αναφερθεί ότι το υποχρέωσαν να καταναλώσει ναρκωτικά στην διάρκεια της κακοποίησης, για ποιο λόγο; Με τι συνέπειες; Έχουν αναλυθεί όλες οι παράμετροι κι ο ρόλος όλων όσων είναι στον περίγυρο; Οι οικογενειακές χαμογελαστές φωτογραφίες δεν σημαίνουν απολύτως τίποτε, δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται ως επιστημονικό επιχείρημα! Τα παιδιά προσπαθούν εδώ και καιρό να πουν κάτι. Υπάρχει η τεχνογνωσία να δούμε τι κρύβεται πίσω από αυτό το 'κάτι'; Δυστυχώς αυτό το 'κάτι' πολύ συχνά διαφεύγει, γιατί οι κακοποιητές είναι συνήθως ένα βήμα μπροστά από τους 'ειδικούς'...https://www.newsit.gr/ellada/petralona-pou-symfonoun-kai-pou-diafonoun-oi-psyxologoi-gia-tous-kataggellomenous-viasmous-ton-paidion/3633027/


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).