Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Βία ανηλίκων: κουλτούρα επιτρεπτικότητας και έλλειψης ευθύνης

 Ακόμη δεν ξεκίνησε η σχολική χρονιά και τα περιστατικά βίας ανηλίκων σοκάρουν ,  όχι μόνο ως προς την συχνότητα τους, αλλά και ως προς την βιαιότητα τους. Ως προς τις αιτίες, δεν θα σχολιάσω την επιρροή των σόσιαλ και του διαδικτύου - αυτά είναι γνωστά, αλλά δεν εξαντλούνται τα αίτια εκεί. Ούτε θα επαναλάβω τα κλισέ αιτήματα για 'περισσότερους ψυχολόγους στα σχολεία'. Ναι, πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι ψυχολόγοι στα σχολεία, όμως η αντικοινωνική/παραβατική συμπεριφορά δεν είναι πάντα/μόνο απόρροια ψυχολογικών προβλημάτων.Θα εστιάσω στην ΚΟΥΛΤΟΎΡΑ ΈΛΛΕΙΨΗΣ ΕΥΘΎΝΗΣ από πλευράς των γονέων. Είμαι 22 χρόνια στην εκπαίδευση και προσπαθώ να θυμηθώ μία φορά, όπου καλέσαμε γονείς για παραβατική συμπεριφορά του παιδιού τους και ο γονιός να παραδέχτηκε ότι υπάρχει πρόβλημα και 'θα δω τι μπορώ να κάνω'. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, ακούγαμε 'οι άλλοι φταίνε, εσείς στοχοποιείτε το παιδί μου'.Κάποιοι γονείς έφταναν σε απειλές εναντίον των εκπαιδευτικών.

Οι τελευταίες γενιές των Ελλήνων έχουμε γαλουχηθεί γενικά να μην αναλαμβάνουμε τις ευθύνες των πράξεών μας. Δεν θέλω να στερεοτυπήσω, αλλά μετά από δεκαετίες  'α-συνέπειας', οι  σημερινές γενιές γονέων έχουν οι ίδιες -σε μεγάλο ποσοστό- ανατραφεί από τους δικούς τους γονείς σαν να ήταν βασιλιάδες,  δεν τους μάλωσαν ποτέ (για να μη χαλάσει η 'ψυχολογία' του παιδιού),  δεν τους άφησαν ποτέ να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των πράξεών τους, ούτε στο σπίτι, ούτε στο σχολείο, σε ένα πνεύμα laissez-faire , όπου όλα λύνονται μόνο με τον διάλογο, κάτι το οποίο ερμηνευόταν από το παιδί  ότι βασικά μπορεί να κάνει ο,τι θέλει. Τα παιδιά αυτά μεγάλωσαν, έγιναν γονείς και  μεγαλώνουν κι αυτοί με την σειρά τους τα παιδιά τους με παρόμοιο τρόπο σήμερα. Στην κουλτούρα αυτή, αν κάποιο παιδί παραβιάζει τα όρια των άλλων οφείλεται πάντα σε κάποιο βαθύτερο ψυχολογικό ζήτημα που λύνεται μόνο με αγάπη, τρυφερότητα και υποστήριξη. Είναι σχεδόν απαγορευμένο να πεις ότι 'έτσι έχει μάθει' και κινδυνεύεις να χαρακτηριστείς ως αυταρχικός. Κι ερχόμαστε στο σήμερα, όπου παρά τις ψυχολογικές παρεμβάσεις, τις βιωματικές δραστηριότητες, τις ατέλειωτες συζητήσεις στα σχολεία, η βία των ανηλίκων φαίνεται χειρότερη από ποτέ. Δημιουργήθηκε μια ολόκληρη κουλτούρα συμπάθειας και επιτρεπτικότητας προς τους θύτες, κάτι το οποίο-να είμαστε σίγουροι- τα παιδιά το έχουν πάρει χαμπάρι.... 

Οι έφηβοι συμμαθητές που παρακολουθούσαν ατάραχοι τον ξυλοδαρμό συμμαθήτριάς τους σε πρόσφατο περιστατικό (μόνο το ποπ-κορν έλειπε!) εκφράζουν ακριβώς αυτό: ξέρουν ότι στην πράξη δεν θα υπάρξει καμία συνέπεια. "'Ελα μωρέ σιγά, το πολύ πολύ να μας φέρουν πάλι τον ψυχολόγο να μας μιλήσει πάλι για μπουλινγκ, θύμα, θύτης, παρατηρητές, ΟΚ τα γνωστά, βαριέμαι, άντε να πάρουμε και καμιά μέρα αποβολή να ξεκουραστούμε, αλλά θα έρθουν οι γονείς μας να διαμαρτυρηθούν, οπότε άντε να πάρουμε καμιά ωραία, ΟΚ θα κάτσουμε στο προαύλιο να πιούμε καφέ, έλα μωρέ τα γνωστά...': Έτσι σκέφτονται οι περισσότεροι έφηβοι σήμερα όταν προκύπτουν θέματα παραβατικότητας. Ο σεβασμός στο πλαίσιο έχει χαθεί και από τους εφήβους και από τους γονείς τους και δυστυχώς δεν ανακτάται με ψυχολογικού τύπου παρεμβάσεις, δεν είναι τόσο εύκολο...Ο τρόπος για να ανακτηθεί ο σεβασμός στο πλαίσιο είναι να υπάρξουν αυστηροί, συγκεκριμένοι και ξεκάθαροι κανόνες και να εφαρμόζονται οι συνέπειες  ΠΑΝΤΑ και απαρέγκλιτα, παρά τις αντιδράσεις και παρά το κόστος στην δημοφιλία αυτών που θα τις επιβάλλουν. Παραμέληση εποπτείας ανηλίκων θα έπρεπε να διερευνηθεί και στην περίπτωση των μαθητών-θεατών που, ατάραχοι από τον σάλο που έχει προκύψει, δείχνουν την επόμενη μέρα γύρω γύρω με τα κινητά (που κανονικά απαγορεύονται) ξανά την 'φάση' του ξυλοδαρμού. 'Πω ρε φάση ' και το γεγονός ότι έφτασε στις ειδήσεις το κάνει ακόμη πιο πικάντικο... Αν δεν υποχρεωθούν οι γονείς να αναλάβουν την ευθύνη για αυτήν την συμπεριφορά των παιδιών τους, δεν πρόκειται να μειωθεί η βία μεταξύ ανηλίκων, ακόμη κι αν παρέχουμε έναν ψυχολόγο ατομικά για κάθε έναν μαθητή της Ελλάδας.Οδεύουμε ολοταχώς στα βήματα της Αγγλίας, όπου δύο 12χρονοι μαχαίρωσαν μέχρι θανάτου έναν 19χρονο άγνωστο. Τουλάχιστον εκεί κατάλαβαν ότι η εμμονή με την 100/100 ψυχολογικοποίηση της παραβατικής συμπεριφοράς δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.

Πρεκατέ Βικτωρία 28/9/24


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).