Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία


Πολλά ακούγονται και συμβαίνουν σήμερα στο χώρο της παιδείας και βλέπω άμεσα το κλίμα φόβου, αγωνίας, αλλά και ανταγωνισμού που πάει να εδραιωθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα. Είχα λοιπόν κάποιες σκέψεις σχετικά με τις πιο επείγουσες αλλαγές στην παιδεία, αν βέβαια υποθέσουμε ότι συμβεί μια καταλυτική αλλαγή στην πορεία της χώρας και τις προτεραιότητες της χώρας.

Ας ξεκινήσουμε από τα πιο καθημερινά:Η απειλή της αξιολόγησης έχει ήδη σπείρει φόβο, ανταγωνισμό και εγωκεντρισμό σε πολλούς συλλόγους διδασκόντων. Με το φόβο της διαθεσιμότητας, η ηθική ακεραιότητα συγκρούεται με την ανάγκη για επαγγελματική επιβίωση, οι χαρακτήρες και οι σχέσεις δοκιμάζονται. Το αρνητικό κλίμα δεν οφείλεται στην αξιολόγηση αυτή καθαυτή, αλλά στο λόγο για τον οποίο γίνεται και στο κίνητρο πίσω από αυτήν. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο λόγος είναι μαζικές απολύσεις κι όχι η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Όσον αφορά τη σύνδεση μεταξύ απόλυσης και «ποιότητας» του εκπαιδευτικού, στο ερώτημα «γιατί να μη φύγουν οι άχρηστοι;», οι απαντήσεις είναι 1)στην Ελλάδα ζούμε, ξέρουμε πώς γίνονται οι αξιολογήσεις 2)δεν υπάρχουν άχρηστοι-αν κάτι έχει κρατήσει την ανθρωπιά στον κλάδο, άρα και στη δουλειά μας, είναι η ασφάλεια της αποδοχής. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι περισσότερη επιμόρφωση και συμβουλευτική των εκπαιδευτικών, ενώ οι ακατάλληλοι για μάθημα στην τάξη συνήθως αποσπώνται σε γραφεία. Απόρριψη κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να υπάρχει μόνο για εκείνους που είναι επικίνδυνοι για τα παιδιά, δηλαδή ασκούν βία –αλλά αυτούς η αξιολόγηση ούτε καν θα τους δει… Γίνεται για διαφορετικούς λόγους και για αυτό θεωρώ το εγχείρημα, ειδικά στη σημερινή συγκυρία,  άτοπο και άκαιρο.Δυστυχώς έχει τορπιλίσει το κλίμα σε πολλά σχολεία, κι αυτή είναι ίσως η χειρότερη συνέπεια. Δεν αναγνωρίζουμε ότι χάνοντας την αξιοπρέπειά μας, με τον ανταγωνισμό, την καχυποψία, τα πισωμαχαιρώματα και τα ρουφιανιλίκια, η απώλεια είναι πολύ μεγαλύτερη από τη διαθεσιμότητα. Το δίλημμα είναι πνευματικό. Η φωτεινή πλευρά λέει «κάνε το σωστό κι ο Θεός θα μεριμνήσει» ενώ η ανάποδη (η νοοτροπία δηλαδή που θέλουν να μας περάσουν) λέει «με τόση ανεργία, θα λιμοκτονήσωι, ο σώζων εαυτώ σωθήτω». Η δεύτερη οπτική τροφοδοτείται από το φόβο, τον οποίο συστηματικά και ποικιλοτρόπως έχουν καλλιεργήσει. Όταν ο φόβος κόβει κομματάκια κομματάκια την αξιοπρέπειά μας, τότε χάνουμε την ψυχή μας κι αυτό ναι, είναι πολύ χειρότερο από το να χάσουμε τη δουλειά μας. Θα ήθελα να συμπληρώσω, για όσους θεωρούν ότι αποφεύγουμε να αξιολογηθούμε λόγω αδυναμίας, ότι εγώ προσωπικά έχω αξιολογηθεί όταν δούλευα στην Αγγλία, αλλά η όλη φιλοσοφία εκεί ήταν εντελώς διαφορετική από αυτά που προτείνονται εδώ. Παρότι δεν ασπάζομαι το «όχι σε όλα», θα συμφωνήσω με την συνδικαλιστική άποψη ότι η υπηρεσία που προσφέρεται στο σχολείο δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί. Η υψηλότερη διδασκαλία είναι η ποιότητα των ανθρώπινων σχέσεων και αυτό δεν μπορεί να μετρηθεί με δείκτες. Πρέπει να διατηρηθεί το κλίμα ανθρωπιάς που εξακολουθεί και υπάρχει στα ελληνικά δημόσια σχολεία- με τις όποιες ελλείψεις τους. Με τρομαγμένους και κυνηγημένους εκπαιδευτικούς, ειδικά σήμερα, το κλίμα αυτό είναι δύσκολο να διατηρηθεί.

Ποιες θα ήταν οι πρώτες αλλαγές σε μια ενδεχόμενη αλλαγή πορείας της χώρας (δηλαδή απελευθέρωσης από τη μέγγενη του χρέους;)

1)Η πρώτη προτεραιότητα είναι η άμεση παροχή κρατικών συσσιτίων σε όλα τα παιδιά προσχολικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα στα σχολεία. Ενώ εξαγγέλθηκαν υποσχέσεις από το Υπουργείο Παιδείας ήδη από το 2012, ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν. Να υπενθυμίσω ότι το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο φαίνεται, καθώς πολλά παιδιά αποκρύπτουν την ανάγκη τους από φόβο στιγματισμού. Το σχολικό κρατικό συσσίτιο θα πρέπει να είναι υψηλής διατροφικής αξίας, καθώς τα συσσίτια που συνήθως δίνονται από δήμους, ΜΚΟ, εκκλησίες κλπ. αποτελούνται κατά κύριο λόγο από όσπρια και ζυμαρικά, και αδυνατούν μακροπρόθεσμα να καλύψουν τις αυξημένες διατροφικές ανάγκες των οργανισμών σε ανάπτυξη.

2)Να δρομολογηθεί άμεσα η επέκταση της λειτουργίας όλων των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ολοήμερη. Στην απογευματινή βάρδια, όσα παιδιά θέλουν  θα έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, να ασχοληθούν με αθλητισμό, θέατρο, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, λέσχες ανάγνωσης με αξιοποίηση της σχολικής και τοπικής βιβλιοθήκης, ομάδες κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής, για την καλλιέργεια αυτοεκτίμησης και αλληλεγγύης, ομάδες επιχειρηματολογίας και γενικά δραστηριότητες ανάπτυξης δημιουργικότητας, διαλόγου και κριτικής σκέψης. Οι ομάδες κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής, ανάπτυξης αυτό-εκτίμησης κι εκπαίδευσης αξιών είναι πρώτιστης σημασίας, καθώς, όπως έχω πολλές φορές αναφέρει, η αυτοεκτίμηση, επηρεάζει όλες τις όψεις της ζωής του ατόμου. Θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό να μάθουν τα παιδιά τι ακριβώς συνέβη στη χώρα τους και να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη υπεράσπισής της, αλλά και της καλλιέργειας της πνευματικότητας και της πίστης, αρκεί τα διδάγματα να γίνονται με αγάπη κι όχι εκδικητικότητα, κατάκριση ή υπεροψία.

Η πρωτοβουλία αυτή θα έχει πολλαπλά οφέλη: α)θα δώσει ένα ασφαλές πλαίσιο παραμονής των παιδιών, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να αποτελέσουν πιο ενεργά μέλη στη γειτονιά και κοινότητά τους, αντί να περνούν ατελείωτες ώρες απομονωμένα σε μια οθόνη- ο ηλεκτρονικός εθισμός αποτελεί λαίλαπα για τη νέα γενιά. Β) θα δώσει το περιθώριο στους γονείς, να ασχοληθούν με την ανοικοδόμηση της χώρας μας και της ζωής τους. Έχοντας εκπληρωθεί οι σχολικές υποχρεώσεις, οι γονείς θα έχουν στη συνέχεια της ημέρας το περιθώριο να αφιερώσουν ουσιαστικό, ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους. Να σημειωθεί ότι ήδη σήμερα πολλές οικογένειες, ιδιαίτερα χτυπημένες από την κρίση, αφήνουν τα παιδιά σε τοπικά ιδρύματα τις απογευματινές ώρες, ώστε να μπορούν να τρώνε, να μελετούν και να είναι ασφαλή σε ένα ζεστό κι επιβλεπόμενο χώρο. Γ) Θα δώσει εργασία σε χιλιάδες, κυρίως νέους, πτυχιούχους, οι οποίοι συχνά έχουν πολλές επιμορφώσεις και μεταπτυχιακές σπουδές στο βιογραφικό τους, αλλά αδυνατούν σήμερα να βρουν δουλειά. Είναι σημαντικό να σταματήσει η αιμορραγία νέου μορφωμένου, ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού προς το εξωτερικό. Η μετάδοση γνώσης κι έμπνευσης στους ακόμη νεότερους είναι ένας τρόπος ώστε να παραμείνουν στη χώρα στους, στην οποία έχουν πολλά να προσφέρουν. Σε σχέση με άλλους τομείς, η παιδεία είναι σχετικά πιο εύκολο και λιγότερο δαπανηρό να ανοικοδομηθεί, καθώς υπάρχουν οι εγκαταστάσεις, υπάρχει σημαντικό εκπαιδευτικό υλικό (αν και αχρησιμοποίητο) και πάνω από όλα, υπάρχει το καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, που είναι και το πιο πολύτιμο-όσο είναι ακόμη εδώ! Υπάρχει ταυτόχρονα και μεγάλη ανάγκη. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης.

3)Άμεση στελέχωση με ειδικό επιστημονικό, εκπαιδευτικό  και βοηθητικό προσωπικό των σχολείων ειδικής αγωγής, των ΚΕΔΔΥ (κέντρων διαφορικής διάγνωσης και υποστήριξης), των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, των κρατικών ιδρυμάτων παιδικής προστασίας και όλων των κρατικών φορέων που ασχολούνται με ευάλωτα παιδιά. Η πλειονότητα των φορέων που φροντίζουν ή εκπαιδεύουν παιδιά εγκαταλελειμμένα ή με ειδικές ανάγκες έχει σήμερα σοβαρότατες ελλείψεις, κυρίως σε έμψυχο δυναμικό, με αποτέλεσμα την αναπόφευκτη και τραγική παραμέληση των ευπαθών αυτών ομάδων. Εκπαιδευμένο προσωπικό υπάρχει στη χώρα μας, αλλά είναι στην πλειονότητα άνεργοι (π.χ. υπάρχουν γύρω στις 3.000 άνεργοι σχολικοί ψυχολόγοι τη στιγμή που οι λίστες αναμονής εξέτασης παιδιών στα ΚΕΔΔΥ ξεπερνούν σε κάποιες περιπτώσεις τα δύο χρόνια!).

4)Επαναφορά κι εμπλουτισμός των τεχνικών ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση. Παρότι η τεχνική κι επαγγελματική εκπαίδευση είναι αυξανόμενης σημασίας στην ανώτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν μπορεί να αντικαταστήσει, ούτε να απαλείψει την γενική παιδεία που είναι απαραίτητη για τη δημιουργία, ελεύθερων, σκεπτόμενων και ενεργών πολιτών.  Επαναπρόσληψη των εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης, καθώς και των σχολικών φυλάκων, που είναι σήμερα σε διαθεσιμότητα και αποτελούν ζωτικά μέλη της κάθε σχολικής κοινότητας. Όσοι εμπλέκονται στη σχολική κοινότητα ζωντανά κύτταρά της- δεν είναι απλοί υπάλληλοι, ή σκέτοι αριθμοί. Μπορεί ένας σχολικός φύλακας μέσα από τη σχέση του με τα παιδιά και το σχολείο να παίξει πολύ σημαντικότερο ρόλο στην ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών (που προέρχεται μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις) από ότι ένας εκπαιδευτικός. Οι εργαζόμενοι σε οποιοδήποτε χώρο είναι άνθρωποι, δεν είναι νούμερα. Επίσης, για να μπορέσει να γίνει ποιοτική δουλειά στην τάξη, είναι σημαντικό να σταματήσουν οι συγχωνεύσεις σχολείων και τάξεων και να αλλάξει ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη στους 20-22, που παιδαγωγικά έχει βρεθεί ως ο ιδανικότερος αριθμός για να λειτουργήσει η σχολική ομάδα, αλλά και να καλύπτονται οι διαφορετικές ανάγκες του κάθε μαθητή.

5)Υπάρχουν πολλά που μπορούν να προταθούν για την παιδεία, το αναλυτικό πρόγραμμα, την οργάνωση της σχολικής ζωής, το εξεταστικό σύστημα κλπ. σε ένα πιο μακοοπρόθεσμο πλάνο. Θα προτείνα όμως -μιας και είναι επίκαιρη και πολυσυζητημένη- η περίφημη ηλεκτρονική πλατφόρμα myschool, αντί για να συλλέγει προσωπικά δεδομένα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε ένα γιγαντιαίο φακέλωμα, να χρησιμοποιηθεί για να συλλέξει τις προτάσεις των εκπαιδευτικών (και της εκπαιδευτικής κοινότητας) για το πώς μπορεί να χτιστεί ένα καλύτερο σχολείο του αύριο! Αυτός θα ήταν ένας ο καλύτερος δυνατός τρόπος. Όπως αναφέρουν και οι Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα, 60 εκατομμύρια δάσκαλοι σε όλον τον κόσμο, υπακούν κι εφαρμόζουν εντολές πολιτικών οι οποίοι δεν έχουν καμιά σχέση με την σχολική τάξη, ενώ οι ίδιοι είναι οι πιο κατάλληλοι, και ίσως οι μόνοι, που γνωρίζουν και μπορούν πραγματικά να παράγουν ουσιαστικό, ρεαλιστικό και πρωτοπόρο εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 25/1/2014

"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org