Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία


Πολλά ακούγονται και συμβαίνουν σήμερα στο χώρο της παιδείας και βλέπω άμεσα το κλίμα φόβου, αγωνίας, αλλά και ανταγωνισμού που πάει να εδραιωθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα. Είχα λοιπόν κάποιες σκέψεις σχετικά με τις πιο επείγουσες αλλαγές στην παιδεία, αν βέβαια υποθέσουμε ότι συμβεί μια καταλυτική αλλαγή στην πορεία της χώρας και τις προτεραιότητες της χώρας.

Ας ξεκινήσουμε από τα πιο καθημερινά: Η απειλή της αξιολόγησης έχει ήδη σπείρει φόβο, ανταγωνισμό και εγωκεντρισμό σε πολλούς συλλόγους διδασκόντων. Με το φόβο της διαθεσιμότητας, η ηθική ακεραιότητα συγκρούεται με την ανάγκη για επαγγελματική επιβίωση, οι χαρακτήρες και οι σχέσεις δοκιμάζονται. Το αρνητικό κλίμα δεν οφείλεται στην αξιολόγηση αυτή καθαυτή, αλλά στο λόγο για τον οποίο γίνεται και στο κίνητρο πίσω από αυτήν. Όσον αφορά τη σύνδεση μεταξύ απόλυσης και «ποιότητας» του εκπαιδευτικού, στο ερώτημα «γιατί να μη φύγουν οι άχρηστοι;», οι απαντήσεις πολλών εκπαιδευτικών είναι 1)'στην Ελλάδα ζούμε, ξέρουμε πώς γίνονται οι αξιολογήσεις', 2)'δεν υπάρχουν άχρηστοι'-αν κάτι έχει κρατήσει την ανθρωπιά στον κλάδο, άρα και στη δουλειά μας, είναι η ασφάλεια της αποδοχής. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι περισσότερη επιμόρφωση και συμβουλευτική των εκπαιδευτικών, ενώ οι ακατάλληλοι για μάθημα στην τάξη συνήθως αποσπώνται σε γραφεία. Απόρριψη κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να υπάρχει μόνο για εκείνους που είναι επικίνδυνοι για τα παιδιά, δηλαδή ασκούν βία…Δυστυχώς, ο φόβος  έχει τορπιλίσει το κλίμα σε πολλά σχολεία, κι αυτή είναι ίσως η χειρότερη συνέπεια. Δεν αναγνωρίζουμε ότι χάνοντας την αξιοπρέπειά μας, με τον ανταγωνισμό, την καχυποψία, τα πισωμαχαιρώματα και τα ρουφιανιλίκια, η απώλεια είναι πολύ μεγαλύτερη από τη διαθεσιμότητα. Το δίλημμα είναι πνευματικό. Η φωτεινή πλευρά λέει «κάνε το σωστό κι ο Θεός θα μεριμνήσει» ενώ η ανάποδη λέει «με τόση ανεργία, θα λιμοκτονήσωι, ο σώζων εαυτώ σωθήτω». Η δεύτερη οπτική τροφοδοτείται από το φόβο. Όταν ο φόβος κόβει κομματάκια κομματάκια την αξιοπρέπειά μας, τότε χάνουμε την ψυχή μας κι αυτό ναι, είναι πολύ χειρότερο από το να χάσουμε τη δουλειά μας. Η υψηλότερη διδασκαλία είναι η ποιότητα των ανθρώπινων σχέσεων και αυτό δεν μπορεί να μετρηθεί με δείκτες. Πρέπει να διατηρηθεί το κλίμα ανθρωπιάς που εξακολουθεί και υπάρχει στα ελληνικά δημόσια σχολεία- με τις όποιες ελλείψεις τους. Με τρομαγμένους και κυνηγημένους εκπαιδευτικούς, ειδικά σήμερα, το κλίμα αυτό είναι δύσκολο να διατηρηθεί. Ποιες θα ήταν οι πρώτες αλλαγές σε μια ενδεχόμενη αλλαγή πορείας?
1)Η πρώτη προτεραιότητα στην σημερινή συγκυρία είναι η άμεση παροχή κρατικών συσσιτίων σε όλα τα παιδιά προσχολικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα στα σχολεία. Ενώ εξαγγέλθηκαν υποσχέσεις από το Υπουργείο Παιδείας ήδη από το 2012, όμως δεν πραγματοποιήθηκαν συνολικά. Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο φαίνεται, καθώς πολλά παιδιά αποκρύπτουν την ανάγκη τους από φόβο στιγματισμού. 
2)Να δρομολογηθεί άμεσα η επέκταση της λειτουργίας όλων των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ολοήμερη. Στην απογευματινή βάρδια, όσα παιδιά θέλουν  θα έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, να ασχοληθούν με αθλητισμό, θέατρο, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, λέσχες ανάγνωσης με αξιοποίηση της σχολικής και τοπικής βιβλιοθήκης, ομάδες κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής, για την καλλιέργεια αυτοεκτίμησης και αλληλεγγύης, ομάδες επιχειρηματολογίας και γενικά δραστηριότητες ανάπτυξης δημιουργικότητας, διαλόγου και κριτικής σκέψης. Οι ομάδες κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής, ανάπτυξης αυτό-εκτίμησης κι εκπαίδευσης αξιών είναι πρώτιστης σημασίας, καθώς, όπως έχω πολλές φορές αναφέρει, η αυτοεκτίμηση, επηρεάζει όλες τις όψεις της ζωής του ατόμου. Η πρωτοβουλία αυτή θα έχει πολλαπλά οφέλη: α)θα δώσει ένα ασφαλές πλαίσιο παραμονής των παιδιών, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να αποτελέσουν πιο ενεργά μέλη στη γειτονιά και κοινότητά τους, αντί να περνούν ατελείωτες ώρες απομονωμένα σε μια οθόνη- ο ηλεκτρονικός εθισμός αποτελεί λαίλαπα για τη νέα γενιά. Β) θα δώσει το περιθώριο στους γονείς, να ασχοληθούν με την ανοικοδόμηση της χώρας μας και της ζωής τους. Έχοντας εκπληρωθεί οι σχολικές υποχρεώσεις, οι γονείς θα έχουν στη συνέχεια της ημέρας το περιθώριο να αφιερώσουν ουσιαστικό, ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους. Να σημειωθεί ότι ήδη σήμερα πολλές οικογένειες, ιδιαίτερα χτυπημένες από την κρίση, αφήνουν τα παιδιά σε τοπικά ιδρύματα τις απογευματινές ώρες, ώστε να μπορούν να τρώνε, να μελετούν και να είναι ασφαλή σε ένα ζεστό κι επιβλεπόμενο χώρο. Γ) Θα δώσει εργασία σε χιλιάδες, κυρίως νέους, πτυχιούχους, οι οποίοι συχνά έχουν πολλές επιμορφώσεις και μεταπτυχιακές σπουδές στο βιογραφικό τους, αλλά αδυνατούν σήμερα να βρουν δουλειά. Είναι σημαντικό να σταματήσει η αιμορραγία νέου μορφωμένου, ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού προς το εξωτερικό. Η μετάδοση γνώσης κι έμπνευσης στους ακόμη νεότερους είναι ένας τρόπος ώστε να παραμείνουν στη χώρα στους, στην οποία έχουν πολλά να προσφέρουν. Σε σχέση με άλλους τομείς, η παιδεία είναι σχετικά πιο εύκολο και λιγότερο δαπανηρό να ανοικοδομηθεί, καθώς υπάρχουν οι εγκαταστάσεις, υπάρχει σημαντικό εκπαιδευτικό υλικό (αν και αχρησιμοποίητο) και πάνω από όλα, υπάρχει το καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, που είναι και το πιο πολύτιμο-όσο είναι ακόμη εδώ! Υπάρχει ταυτόχρονα και μεγάλη ανάγκη. 
3)Άμεση στελέχωση με ειδικό επιστημονικό, εκπαιδευτικό  και βοηθητικό προσωπικό των σχολείων ειδικής αγωγής, των ΚΕΔΔΥ (κέντρων διαφορικής διάγνωσης και υποστήριξης), των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, των κρατικών ιδρυμάτων παιδικής προστασίας και όλων των κρατικών φορέων που ασχολούνται με ευάλωτα παιδιά. Η πλειονότητα των φορέων που φροντίζουν ή εκπαιδεύουν παιδιά εγκαταλελειμμένα ή με ειδικές ανάγκες έχει σήμερα σοβαρότατες ελλείψεις, κυρίως σε έμψυχο δυναμικό, με αποτέλεσμα την αναπόφευκτη και τραγική παραμέληση των ευπαθών αυτών ομάδων. Εκπαιδευμένο προσωπικό υπάρχει στη χώρα μας, αλλά είναι στην πλειονότητα άνεργοι (π.χ. υπάρχουν γύρω στις 3.000 άνεργοι σχολικοί ψυχολόγοι τη στιγμή που οι λίστες αναμονής εξέτασης παιδιών στα ΚΕΔΔΥ ξεπερνούν σε κάποιες περιπτώσεις τα δύο χρόνια!).
4)Επαναφορά κι εμπλουτισμός των τεχνικών ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση. Παρότι η τεχνική κι επαγγελματική εκπαίδευση είναι αυξανόμενης σημασίας στην ανώτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν μπορεί να αντικαταστήσει, ούτε να απαλείψει την γενική παιδεία που είναι απαραίτητη για τη δημιουργία, ελεύθερων, σκεπτόμενων και ενεργών πολιτών.  Επαναπρόσληψη των εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης, καθώς και των σχολικών φυλάκων, που είναι σήμερα σε διαθεσιμότητα και αποτελούν ζωτικά μέλη της κάθε σχολικής κοινότητας. Όσοι εμπλέκονται στη σχολική κοινότητα ζωντανά κύτταρά της- δεν είναι απλοί υπάλληλοι, ή σκέτοι αριθμοί. Μπορεί ένας σχολικός φύλακας μέσα από τη σχέση του με τα παιδιά και το σχολείο να παίξει πολύ σημαντικότερο ρόλο στην ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών (που προέρχεται μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις) από ότι ένας εκπαιδευτικός. Οι εργαζόμενοι σε οποιοδήποτε χώρο είναι άνθρωποι, δεν είναι νούμερα. Επίσης, για να μπορέσει να γίνει ποιοτική δουλειά στην τάξη, είναι σημαντικό να σταματήσουν οι συγχωνεύσεις σχολείων και τάξεων και να αλλάξει ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη στους 20-22, που παιδαγωγικά έχει βρεθεί ως ο ιδανικότερος αριθμός για να λειτουργήσει η σχολική ομάδα, αλλά και να καλύπτονται οι διαφορετικές ανάγκες του κάθε μαθητή.
5)Υπάρχουν πολλά που μπορούν να προταθούν για την παιδεία, το αναλυτικό πρόγραμμα, την οργάνωση της σχολικής ζωής, το εξεταστικό σύστημα κλπ. σε ένα πιο μακοοπρόθεσμο πλάνο. Θα προτείνα όμως -μιας και είναι επίκαιρη και πολυσυζητημένη- η περίφημη ηλεκτρονική πλατφόρμα myschool να συλλέξει τις προτάσεις των εκπαιδευτικών (και της εκπαιδευτικής κοινότητας) για το πώς μπορεί να χτιστεί ένα καλύτερο σχολείο του αύριο! Αυτός θα ήταν ένας ο καλύτερος δυνατός τρόπος. Όπως αναφέρουν και οι Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα, 60 εκατομμύρια δάσκαλοι σε όλον τον κόσμο, υπακούν κι εφαρμόζουν εντολές πολιτικών οι οποίοι δεν έχουν καμιά σχέση με την σχολική τάξη, ενώ οι ίδιοι είναι οι πιο κατάλληλοι, και ίσως οι μόνοι, που γνωρίζουν και μπορούν πραγματικά να παράγουν ουσιαστικό, ρεαλιστικό και πρωτοπόρο εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 25/1/2014

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).