Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Όταν ο εθισμός στην Νέα Εποχή μπορεί να γίνει επικίνδυνος για την ψυχική υγεία

Το παρόν αφορά κυρίως στην βλαβερή εθιστική ενασχόληση με πνευματιστικά κινήματα, κυρίως της Νέας εποχής, αλλά μπορεί να επεκταθεί σε οποιαδήποτε θρησκεία επιτρέπει να χρησιμοποιηθεί από τους ακόλουθους της με αντίστοιχο τρόπο. Το πρόβλημα βεβαίως προκύπτει όταν η πνευματική ενασχόληση γίνεται με σκοπό να αποφευχθούν επώδυνα συναισθήματα, προβλήματα του παρόντος, ανάληψη ευθύνης για τη ζωή μας, ή για να τονωθεί μία πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση. Ειδικά το κίνημα της Νέας Εποχής με όλες τις διακηρύξεις της για τους ‘πολεμιστές του φωτός’ που θα φέρουν τη ‘Νέα Γη’ μπορεί να προσφέρει μεγάλη τόνωση στο εγώ ενός βαθιά ανασφάλειες ατόμου. Οι οικείοι που δεν βλέπουν αυτή την ιδιότητα είναι επειδή δεν 'είναι συντονισμένοι με το φως'. Έτσι το άτομο διατηρεί την αίσθηση της ανωτερότητας. Αυτή η κατάσταση μπορεί να γίνει επικίνδυνη, να φτάσει ακόμη και σε μεγαλομανιακό παραλήρημα. Ταυτόχρονα, το άτομο παρουσιάζει μεγάλες αντιστάσεις να δεχτεί αμφισβήτηση σε αυτό τον τρόπο σκέψης, καθώς θεωρεί ότι οι άλλοι είναι' ελεγχόμενοι' και δεν ανήκουν στο ‘φως’, όπως εκείνο. .Δυστυχώς στη Νέα εποχή δεν υπάρχουν δάσκαλοι που εύκολα θα αποθαρρύνουν αυτή τη αίσθηση του ‘ξεχωριστού’ και της έπαρσης όντας οι ίδιοι μέρος της. Παρακολούθησα το κίνημα της νέας εποχής για αρκετά χρόνια κι είχε πολλά θετικά εργαλεία να μου προσφέρει, ειδικά στον τομέα της αυτοβοήθειας. Προσωπικά ήταν η γέφυρα που με οδήγησε από την αθεϊα στην Ορθοδοξία. Βλέπω όμως στο χώρο πολλά άτομα σε πλήρη σύγχυση και διακρίνω πολλές διδασκαλίες με ύπουλο κι επικίνδυνο περιεχόμενο. Διδασκαλίες που φαίνονται να είναι ψευδο-θετική σκέψη, στην πράξη όμως οδηγούν τους ακολούθους τους στην απόγνωση.

Η μεγαλομανία αυτή που προωθείται συνειδητά από αρκετούς ‘δασκάλους’ (πολύ ελκυστική για ανασφαλή άτομα) μπορεί να είναι καταστροφική για την ποιότητα της καθημερινότητας ης ζωής των ακόλουθων, αλλά και την ψυχική τους ισορροπία. Όταν όλη τους η ενέργεια ξοδεύεται για να συνδεθούν με το Σύμπαν ή σε υπερβατικό διαλογισμό, παραμελείται η καθημερινότητα και οι ανάγκες της. Το άτομο έχει πιο σημαντικά πράγματα να κάνει από το να καθαρίζει το σπίτι του. να εργάζεται σε μία ρουτινιάρικη δουλειά ή να επενδύει σε καθημερινές ανθρώπινες σχέσεις με πεζά άτομα. Τι να του κάνουν όλα αυτά όταν μπορεί να ταξιδεύει στα πέρατα του Σύμπαντος; Σιγά σιγά όμως απομονώνεται, αποκόπτεται από το κοινωνικό του περιβάλλον και η ζωή του συρρικνώνεται. Το μόνο που τον απασχολεί είναι τα μηνύματα από το υπερπέραν και η υπεράνω ‘εργασία του φωτός’ που κανείς δεν καταλαβαίνει. Δε λέω ότι οι διαλογισμοί κι οι προσευχές δεν έχουν θετικό αντίκτυπο. Όμως περισσότερο σημαντικό (και πνευματικά)  είναι μια ισορροπημένη γήινη ζωή. Όσο πιο μεγαλειώδη είναι αυτά που επιδιώκονται, τόσο πιο οδυνηρό το γκρεμοτσάκισμα στην πραγματικότητα. Φράσεις τύπου ‘η αποστολή της ψυχής σου’, ‘στόχευε μέχρι τα άστρα και παραπέρα’, ‘δεν είναι υπάρχει όριο μέχρι πού μπορείς να φτάσεις’, ‘μπορείς να έχεις ό,τι θέλεις αρκεί να το πιστέψεις’, ‘είστε οι απεσταλμένοι του φωτός στη Νέα Γη’ κ.ο.κ.  μπορεί να αποτελούν τροφή για όλων των ειδών ιδεασμούς και σε άτομα με προδιάθεση, μπορεί να συνεισφέρουν στην ψύχωση.
Το χαρακτηριστικό με το κίνημα της Νέας Εποχής είναι ότι, ενώ ξεκινά από τη θετική σκέψη που είναι χρήσιμη, δε βάζει όριο! Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός και καμία ταπεινότητα. Οι ακόλουθοί του νομίζουν ότι επικοινωνούν με τις ‘ανώτερες δυνάμεις του φωτός’ ή  ότι θεραπεύουν άλλους από καρκίνο.  Φαντάζομαι ότι η ταπεινότητα δε πουλάει και η νέα εποχή σαφώς αναζητεί οπαδούς -πελάτες. Δεν είναι τυχαίο που η ορθόδοξη παράδοση βάζει την ταπεινότητα ως πρώτο ζητούμενο στην πνευματική ζωή κι εργασία. Δίνει πολύ συγκεκριμένους κανόνες και πλαίσιο για το πώς θα γίνει αυτή η εργασία. Σίγουρα πάντα με ταπείνωση. Η ταπεινότητα δεν υπάρχει ως έννοια πουθενά στη νέα εποχή. Τυχαίο;
Άλλες προβληματικές στάσεις που προτείνει η Νέα Εποχή είναι για παράδειγμα η κατάκριση για την ‘ενέργεια’ των άλλων. ‘Μείνε μακριά από άτομα με αρνητική ενέργεια’ είναι πια η νέα καραμέλα, χωρίς βέβαια να σου λέει να εξετάσεις κι εσύ τη δική σου ενέργεια για να δεις πόσο αρνητική είναι. Δεν υποστηρίζω ότι πρέπει υποχρεωτικά να ‘λουστούμε’ άτομα με τα οποία δε νιώθουμε άνετα, όμως υπάρχει μια υπεροψία  σε αυτό και μπορεί η κατάχρησή του να οδηγήσει σε απομόνωση ή και σε ακραίες περιπτώσεις σε παράνοια. Το άτομο μπορεί να αρχίσει να φαντάζεται ότι οι άλλοι του στέλνουν αρνητική ενέργεια, ότι του ρουφάνε ενέργεια κλπ. Όχι ότι αυτά δε συμβαίνουν, αλλά όταν γίνεται εμμονή, φοβία ή αποφυγή, εκεί αρχίζει αυτή η ‘ενεργειακή’ προσέγγιση να γίνεται προβληματική.
Άλλη προβληματική στάση είναι η εξάρτηση από τους διαφόρων ειδών διδασκάλους ή γκουρού. Οφείλω να πω ότι τη στάση αυτή συναντάται συχνά και σε στην ορθόδοξη ζωή. Το θέμα είναι πότε η εξάρτηση από τον πνευματικό ξεφεύγει από τα όρια της  ποιμαντικής φροντίδας και γίνεται ένας τρόπος για να αποφύγει το άτομο να αναλάβει την ευθύνη της ζωής του. Τότε τρέχει από γκουρού σε γκουρού περιμένοντας να βρεθεί ο ιδανικός που θα του λύσει το πρόβλημά του. Όπως επίσης είναι κι η εμμονή να γνωρίζει ή να προβλέψει το μέλλον (και άρα να το ελέγξει). Διαβάζει ‘σημάδια’ παντού, πιστεύει ‘διορατικές’ προβλέψεις, λαμβάνει συνεχώς ‘μηνύματα από το Σύμπαν’. Και πάλι, όχι ότι αυτά δε μπορούν να συμβούν. Αλλά όχι όλη η ζωή να περιστρέφεται γύρω από αυτά. Οι διορατικές προβλέψεις ειδικά είναι μεγάλη παγίδα. Σπάνια είναι ακριβείς, αλλά ακόμη κι αν είναι, μπορεί η προβλεπόμενη έκβαση να μην είναι η σωστή επιλογή! Το ότι ‘είδε’ κάποιος ότι π.χ. θα παντρευτείς τον τάδε, δε σημαίνει ότι είναι και το κατάλληλο άτομο!  Μπορεί να το κάνεις επειδή στο είπαν, αλλά δε σημαίνει ότι είναι και η καλύτερη επιλογή. Είναι βασικό πνευματικό μάθημα στη ζωή όλων μας να μαθαίνουμε να κάνουμε τις δικές μας επιλογές και να παίρνουμε σοφές -κι όχι εγωιστικές ή φοβισμένες αποφάσεις. Αυτή η ικανότητα δε μπορεί να ακονιστεί, αν βασιζόμαστε στις ‘προβλέψεις’ (ή ‘προφητείες’, όπως λέγονται!). Και πάλι δεν είναι τυχαίο, που η Ορθοδοξία αντιτίθεται στη  μελλοντολογία. Πέρα από την καλλιέργεια πίστης,  χρειάζεται και η ανάπτυξη της κρίσης του ατόμου ως ελεύθερου κι αυτόβουλου όντος. Η προσέγγιση της Ορθοδοξίας παρατηρώ ότι προσέχει πάρα πολύ αυτά τα θέματα, ακριβώς ίσως επειδή γνωρίζει τους κινδύνους που κρύβονται από την άλογη χρήση της πνευματικότητας, και βοηθά να καλλιεργηθεί η πνευματικότητα με ένα τρόπο που είναι προσγειωμένος κι ισορροπημένος.
Τα θεμέλια της Ορθόδοξης πνευματικής ζωής, όπως τα καταλαβαίνω, είναι η μετάνοια, η εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία. Παλαιότερα δεν είχα καταλάβει την αξία τους. Βέβαια δε φαίνονται τόσο φανταχτερά, όπως η πνευματική πρακτική  της Νέας Εποχής που βασίζεται σε μεγαλειώδεις διαλογισμούς για τη ‘Νέα Γη’ δίνοντας την αίσθηση στο άτομο ότι επιτελεί κάποιο σωτήριο έργο για τον πλανήτη. Και πάλι δε λέω ότι η θετική συγκεντρωμένη σκέψη για κάποιο καλό σκοπό είναι ανώφελη ή ανούσια. Αλλά είναι ένα απλά λιθαράκι. Δεν είναι το κοσμοσωτήριο έργο που παρουσιάζουν οι δάσκαλοι της νέας εποχής εθίζοντας τους ακολούθους τους  σε ένα ρόλο από τον οποίο πολύ δύσκολα μπορεί να ξεφύγουν. Η εξομολόγηση και η Θεία Κοινωνία μπορεί να μη φαίνονται φανταχτερά, αλλά δεν είναι καθόλου εύκολα ή τετριμμένα -αν γίνουν σωστά. Οι μεγαλειώδεις διαλογισμοί είναι πολύ πιο εύκολοι! Ποιο προχωρά λοιπόν το άτομο περισσότερο στο πνευματικό μονοπάτι μένει απλά να το δει ο καθένας μόνος του στην πράξη. Έχει σημασία που η Ορθόδοξη πνευματικότητα επιμένει να γίνουν αυτά τα πρώτα βήματα σωστά και μετά να προχωρήσει κανείς περισσότερο-αν κληθεί.
Η Νέα Εποχή όμως ενθαρρύνει αμέσως στον πιο άσχετο  αναγνώστη να ξεκινήσει μεγαλεπίβολους διαλογισμούς ή επικοινωνίες με ‘ανώτερες δυνάμεις’. Εκεί αρχίζει και γίνεται επικίνδυνο. Το άτομο ανοίγεται σε ‘υπερβατικές εμπειρίες’, ‘μηνύματα’, ‘οπτασίες’ και ‘επικοινωνίες’, όμως πόσες από αυτές προέρχονται από καθαρή πηγή; Στην πλειοψηφία όχι. Όλων των ειδών οι αρνητικές ή δαιμονικές ενέργειες ή ακόμη και βαθύτερα τραυματισμένα τμήματα του εγώ παρουσιάζονται ως φωτεινές ή αγγελικές δυνάμεις, που έχουν βαρυσήμαντα ‘μηνύματα’ για το άτομο. Είναι τραγικό να βλέπεις ανθρώπους να τους παίζει κανονικά ο πονηρός με ‘καθοδηγήσεις’ και ‘μηνύματα’  που  είναι πολύ βλαβερά για τους ίδιους, όμως εκείνοι δε το βλέπουν. Αν έμπαιναν στον κόπο να αναλύσουν λίγο αυτά τα μηνύματα, θα έβλεπαν ότι μπάζουν νερά από παντού. Αντιβαίνουν στην κοινή λογική. Αντιβαίνουν στην προσωπική τους λογική. Έχουν στο παρελθόν αποβεί ζημιογόνα. Όμως το άτομο βρίσκει και πάλι  μια μεταφυσική δικαιολογία  και συνεχίζει! Του είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγει από την κατάσταση αυτή. Λένε ‘δεν ήταν για να γίνει’, ή ‘ ήταν για να δοκιμαστώ’ κα συνεχίζουν μια από τα ίδια. Σε ακραίες περιπτώσεις, αυτές οι ‘καθοδηγήσεις’ μπορεί να οδηγήσουν το άτομο ακόμη και στην αυτοκτονία (πάντα με τη δικαιολογία ότι θα πάει ‘προς το φως’!). Η ύποπτη πηγή αυτών των καθοδηγήσεων φαίνεται από το γεγονός ότι δεν είναι ρεαλιστικές και σαμποτάρουν το καλό του ατόμου. Οποιοσδήποτε τρίτος προσπαθήσει να πει κάποια καλοπροαίρετη συμβουλή για να βοηθήσει το άτομο συναντά ανυπέρβλητη αντίσταση. Το άτομο απορρίπτει όλες τις συμβουλές, π.χ. να ζητήσει ιατρική βοήθεια, και ξαναγυρνά στις μεταφυσικές αναζητήσεις κι ‘εσωτερικές καθοδηγήσεις’ οι οποίες τον σπρώχνουν όλο και μακριά προς την απομόνωση και παράνοια. Σε ακραίες περιπτώσεις το άτομο, όχι μόνο δεν ακούει κανέναν, αλλά γίνεται και σαρκαστικό ή επιθετικό προς όποιον προσπαθεί να το βοηθήσει.
Ακόμη και οι άγιοι είχαν ξεγελαστεί από τα πονηρά πνεύματα, μου είχε πει η Γερόντισσα κι είχε δίκιο. Η υπόθεση της ‘επικοινωνίας’ με  ανώτερες δυνάμεις δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση. Δεν λέω ότι δε μπορεί να γίνει αλλά υπάρχει ένας ολόκληρος αόρατος κόσμος εκεί έξω  και θέλει πολλή μεγάλη προσοχή, ποιες δυνάμεις θα έλξει κανείς όταν νομίζει ότι επικοινωνεί με αγγέλους κλπ. Για να παίρνουμε αποφάσεις μας έχει δοθεί η διαίσθηση και η λογική αλλά και η επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους. Ταπεινά και απλά. Μας έχει δοθεί η κρίση μας για να επιλύουμε τα καθημερινά προβλήματα της ζωής μας και να μη ψάχνουμε με σχεδόν ψυχωτικό τρόπο να βρίσκουμε ένα μεταφυσικό νόημα σε όλα. Ίσως έχει ο άνθρωπος την ανάγκη να νιώσει μέρος κάποιας μυθικής, υπερβατικής δόξας. Ίσως αυτή την ανάγκη εκμεταλλεύεται η Νέα Εποχή κι όλοι εκείνοι που πουλούν πνευματικότητα σε κόσμο που έχει χάσει το δρόμο του. ‘Όμως ίσως τελικά η πνευματική δόξα περνά από μια απλή, ταπεινή, γήινη ζωή, όπου θα μπορέσουμε να εφαρμόσουμε τις προσταγές της δικής μας θρησκευτικής παράδοσης της Ορθοδοξίας. Στην πράξη είναι πολύ πιο δύσκολο από όσο ακούγεται. Αλλιώς θα φαινόμαστε σαν την κυρία που είχα δει στο Glastonbury με το μακρύ φόρεμα και χιτώνιο, τύπου κέλτισσας πριγκίπισσας/ιέρειας του μυθικού Άβαλον, στην πράξη όμως τα μαλλιά της ήταν αχτένιστα, το περπάτημά της ταραγμένο και το βλέμμα της αγριεμένο.
Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 4/3/2019


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).