Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Συναισθηματικός σαδισμός στις συντροφικές σχέσεις

Η δυναμική του συναισθηματικού σαδισμού μπορεί να προκύψει στις συναισθηματικές σχέσεις από τo ένα φύλο προς το άλλο, όμως αυτό το άρθρο θα επικεντρωθεί στη θυματοποίηση της γυναίκας από τον άνδρα. Ο συναισθηματικός σαδισμός (cruelty) που αναφέρεται εδώ δεν έχει σχέση με το σεξουαλικό σαδισμό, αν και είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς κάποιος άνδρας που κακοποιεί τη σύντροφό του σεξουαλικά, θα της φερθεί με σεβασμό και τρυφερότητα στις άλλες πτυχές της σχέσης. Η συναισθηματική σκληρότητα (σε βαθμό σαδισμού) μπορεί να εμφανιστεί όχι μόνο στις συντροφικές σχέσεις, αλλά  σε οποιαδήποτε σχέση. Μπορεί να είναι από το γονιό προς το παιδί  (τότε μιλάμε για παιδική κακοποίηση) ή προς ένα ηλικιωμένο ή πάσχοντα συγγενή.
Τα χαρακτηριστικά σημεία ύπαρξης σαδισμού (κι όχι μόνο μιας τυπικής  κακοποιητικής συμπεριφοράς λόγω π.χ. εκρήξεων θυμού) είναι η πρόθεση να πληγώσει. Θα πληγώσει ακριβώς εκεί που βλέπει ότι ο άλλος εμφανίζει ευαλωτότητα και θα το κάνει επίτηδες,  επειδή μπορεί να το κάνει. Παραδείγματα: θα φροντίσει να  δείχνει στη σύντροφο σημάδια ότι την απατά με άλλη γυναίκα,  τη στιγμή που ξέρει ότι την πληγώνει. Θα χρησιμοποιεί σαρκασμό όταν η γυναίκα εκφράσει παράπονο για τις απιστίες, π.χ. να της απαντήσει ‘μην ανησυχείς, χρησιμοποιώ προφυλακτικά’. Χαρακτηριστική είναι η παντελής έλλειψη συμπόνιας προς τη γυναίκα όταν εκείνη εκφράζει συναίσθημα πόνου. Απεναντίας αντιμετωπίζει την έκφραση πόνου (δάκρυα κλπ) με ακόμη μεγαλύτερο σαδισμό και ειρωνεία, αποκαλώντας την ‘ευαισθητούλα’ κλπ.
Άλλο χαρακτηριστικό του συναισθηματικού σαδισμού είναι η αρχική προσπάθεια να ελκύσει τη σύντροφο, μετά όμως την εγκαταλείπει συναισθηματικά και την κακοποιεί. Για όσο διάστημα δεν έχει βρει κάτι άλλο, θα την κρατά και δε θα την αφήνει να φύγει, περιλούζοντάς την με κοπλιμέντα όταν καταλαβαίνει ότι πάει να τη χάσει. Όταν όμως η γυναίκα ξαναζεσταθεί και  δείξει πάλι να τον έχει ανάγκη, ξεκινά τα ίδια παιχνίδια. Κάποιες φορές την προσκαλεί με θεατρικούς χειρισμούς να εκφράσει την αγάπη της κι όταν το κάνει τη γελοιοποιεί, ή με τελείως ψυχρό τρόπο της λέει ότι δε την αγαπά. Άλλες φορές την κατηγορεί ευθέως για τη δική του συμπεριφορά: ‘εσύ είσαι περίεργη, μη ελκυστική, άσχημη, στρίγγλα, γκρινιάρα, ζηλιάρα κλπ.’ Αν μάλιστα καταλάβει ότι η γυναίκα είναι λίγο ανασφαλής με τον εαυτό της, τη βομβαρδίζει με μειωτικά σχόλια, για την αξία της ως γυναίκα και ως άνθρωπος. Θα την προσβάλλει για τη νοημοσύνη της ή την εμφάνισή της και θα διαλέξει εκείνον τον τομέα στον οποίο νιώθει περισσότερο ανασφαλής. Θα λέει σχόλια, είτε υπονοούμενα είτε ευθέως για το πόσο του άρεσαν οι απιστίες με άλλες γυναίκες, αλλά θα κατηγορήσει εκείνη, γιατί ‘εσύ με αναγκάζεις να πηγαίνω με άλλες, γιατί όλο γκρινιάζεις και κλαις’. Όταν καταλάβει ότι την έχει πληγώσει αρκετά, θα υποχωρήσει μέχρι εκεί που καταλαβαίνει ότι η γυναίκα αντέχει, προσπαθώντας διαρκώς να υπονομεύσει και άλλο την αυτό-εκτίμησή της για να πιστέψει ότι χάρη της κάνει που την ανέχεται.
Πολλές γυναίκες σε τέτοιες κακοποιητικές σχέσεις πιστεύουν ότι ‘αν ήμουν αρκετά δυνατή, θα έφευγα-δεν είμαι όμως τόσο δυνατή’. Εκεί όμως είναι η παγίδα. Δεν είναι θέμα δύναμης. Είναι θέμα απόφασης. Είναι θέμα απόφασης δύο πραγμάτων: 1)Δεν θα αλλάξει, 2)Δεν φταις εσύ για το συναισθηματικό του σαδισμό και δεν μπορείς να τον αλλάξεις, όσο ‘έξυπνα’ κι αν προσπαθήσεις να φερθείς. Αυτοί οι άνδρες θα είναι σε ένα παιχνίδι εξουσία με όποια γυναίκα κι αν βρεθούν ή με όποιο ευάλωτο άτομο και να βρεθούν. Μισούν την ευαλωτότητα και μισούν το γυναικείο φύλο. Φύγε. Αναγνώρισε ότι δεν είναι δικό σου το φταίξιμο  κι ότι δεν θα ήταν καλύτερη η συμπεριφορά του με μια άλλη ‘πιο δυνατή’ , ‘πιο ‘έξυπνη’ ή ‘πιο ‘όμορφη’ γυναίκα. Αναγνώρισε ότι έχεις το δικαίωμα να είσαι ευάλωτη, ότι η ευαλωτότητα είναι δύναμη, αλλά με τους κατάλληλους ανθρώπους-όχι με αυτούς τους ανθρώπους. Ένας υγιής ψυχολογικά άνδρας, αν δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις συναισθηματικές σου ανάγκες, θα σου πει ξεκάθαρα ‘λυπάμαι, αλλά δε μπορώ να ανταποκριθώ, δε μπορώ να σε καλύψω’. Δε θα απαντήσει ούτε με ειρωνεία, ούτε με σαρκαστικό χειρισμό και δε προσπαθήσει να δημιουργήσει προσδοκίες, για να τις διαψεύσει αργότερα. Κάνε τη δική σου θεραπεία με το εσωτερικό παιδί, ώστε να δεις πως μπορείς να καλύψεις τη δική σου ευαλωτότητα. Αν δεν μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου μόνη, ζήτησε βοήθεια. Ζήτησε βοήθεια από κάποιον επαγγελματία, ζήτησε βοήθεια από το Θεό αν πιστεύεις στο Θεό. Ζήτησε βοήθεια για τον εσωτερικό σου πόνο. Όσο περισσότερο παραμένεις στη σχέση σαδισμού, τόσο πιο εύκολα θα αρχίσεις να χάνεις τη διάκριση για το τι είναι αποδεκτό και τι όχι. Φράσεις που προκαλούν σοκ σε τρίτους για τη σκληρότητά τους, θα τις δέχεσαι ως φυσιολογικές. Φύγε όσο το δυνατόν συντομότερα και φρόντισε να βρεις ανθρώπους με τους οποίους το εσωτερικό σου παιδί θα νιώθει ασφαλές.
Βικτωρία Πρεκατέ,www.brightplanet.blogspot.gr 22/12/2019

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).