Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.


Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της δικής μας θρησκείας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Στο YOUTUBE κανάλι μου Victoria Prekate έχω ανεβάσει διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Τα ψυχολογικά οφέλη της εγκράτειας στην εποχή της βουλιμίας

Το κείμενο αυτό δε στοχεύει να προβάλλει την εγκράτεια ως ηθικοδιδακτική ή κατηχητική αξία. Η εγκράτεια ως τρόπος ζωής  είναι άγνωστη, καθώς  τη φανταζόμαστε ως παρωχημένη αντίληψη κάποιου θρησκόληπτου, που απειλεί με την αιώνια κόλαση στην απώλειά της. Ως ψυχολόγος είχα πάντα επίγνωση της ζημιάς που προκαλούν οι εθισμοί, για την εγκράτεια όμως αυτή καθ’ αυτή η ψυχολογία δεν αναφέρει πολλά πράγματα, μέχρι που άρχισα να βλέπω τα οφέλη από την εφαρμογή της στην ορθόδοξη χριστιανική ζωή. Μόνο αν εφαρμόσεις συστηματικά π.χ. τη νηστεία  και για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορείς να καταλάβεις το όφελός από αυτήν, το οποίο είναι διαφορετικό από το όφελος της δίαιτας και διαφορετικό από τη χορτοφαγία. Άρχισα λοιπόν να διαβάζω και να σκέφτομαι για ποιο λόγο ασκητές και πιστοί σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης δίνουν τόσο μεγάλη σημασία στην εγκράτεια, εδώ και χιλιετίες…. Δε μπορεί. Κάτι θα ξέρουν.
Η εποχή μας αντιπροσωπεύει το ακριβώς αντίθετο της εγκράτειας: τη βουλιμία και την ακόρεστη φιληδονία σε όλα τα επίπεδα. Αντιπροσωπεύει την αξία του ‘Πάρ’ το επειδή μπορείς’. Κάν’ το επειδή μπορείς. Κατανάλωσέ το, επειδή μπορείς Στο φαγητό, στο σεξ, στη χλιδή, στις απολαύσεις. Δεν είναι καθόλου καλή νοοτροπία, ειδικά για τη νέα γενιά που μεγαλώνει ποτισμένη μέσα σε αυτό. Όπως αναφέρουν σοφοί βουδιστές: ‘Η απόλαυση είναι σαν να πίνεις αλατισμένο νερό. Όσο πιο πολύ πίνεις, τόσο περισσότερο θέλεις’. Βεβαίως τέτοιες σοφίες είναι άγνωστες και απολύτως υποτιμημένες στη σημερινή κουλούρα που δε θεωρεί τον εαυτό της απλώς τυχερό να έχει πρόσβαση σε όλες τις απολαύσεις, αλλά το θεωρεί δικαίωμα και καθήκον της να καταναλώσει όσα περισσότερα μπορεί από αυτές τις απολαύσεις. Έχει σημασία αυτή η προσέγγιση, καθώς υπάρχει ένας ανταγωνισμός, σχεδόν άγχος στη σημερινή νεολαία, να ‘ζήσει τη ζωή της’ πριν αυτή περάσει. Και αυτό το ‘ζήσει’ σημαίνει όσες περισσότερες απολαύσεις γίνεται. Χωρίς να υπολογίζουν την μακροπρόθεσμη ψυχολογική ζημία. Το FOMO (Fear of Missing Out) ο φόβος δηλαδή ότι δε θα προλάβουν να 'ζήσουν' όσα οι συνομίληκοί τους (τα οποία μαθαίνουν κυρίως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) προέρχεται κυρίως από αυτήν την επιβολή της βουλιμίας στις απολαύσεις, ως 'εμπειρίες ζωής'
.
Ας πάρουμε τις δύο συνηθέστερες βουλιμίες, το φαγητό και το σεξ. Παρατηρεί κανείς εύκολα την αύξηση των καταστημάτων που είναι μαζί φούρνοι και ζαχαροπλαστεία. Μπαίνεις μέσα και μένεις έκθαμβος από την πληθώρα των γλυκών και αρτυμάτων. Υπερβολικά περίτεχνα εδέσματα με πολλαπλές γεύσεις η μία πάνω στην άλλη ώστε να μη ξέρεις πια τι τρως. Ποιος τρώει όλα αυτά τα δισεκατομμύρια γλυκά; Είναι τόσα πολλά που ούτε πέντε Ελλάδες δεν μπορούν να τα καταναλώσουν. Πετιούνται φυσικά, αλλά πολλά καταλήγουν στα στομάχια μας, για αυτό βλέπει κανείς εμφανώς πια και την αύξηση της παχυσαρκίας σε βαθμό που θυμίζει Αμερική. Οι νεότεροι/ες  μπορεί να κρατιούνται για λόγους εμφάνισης (αν και η εγκράτεια έχει διαφορετικό νόημα από τη δίαιτα), οι γηραιότεροι/ες όμως είναι στην συντριπτική πλειοψηφία τους παχύσαρκες. Διαγωνισμοί φαγητών στην τηλεόραση. Ποιος ο λόγος πραγματικά για τόσο υπερβολή; Από τότε που άρχισα να νηστεύω κατάλαβα, εκτός από την αξία της νηστείας και την αξία της απλής τροφής. Όσο πιο απλή γίνεται. Με όσο το δυνατόν λιγότερα υλικά. Το περίεργο είναι ότι όσο πιο απλά τρώω, τόσο λιγότερο μου λείπουν οι περίτεχνες τροφές και οι λιχουδιές. Ποια λοιπόν η αξία της εγκράτειας στην ποσότητα και απλότητα της τροφής; Δεν είναι μόνο τα οφέλη στην υγεία και την εμφάνιση. Η λιγότερη ενασχόληση με τα του στομαχιού αφήνει χώρο, συγκέντρωση και καθαρότητα του νου για να ασχοληθεί κανείς με άλλα ουσιαστικότερα πράγματα. Σίγουρα επιτρέπει μεγαλύτερη πνευματική πρόοδο, ενώ αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση της αποτελεσματικότητας και αυτό-ελέγχου του ατόμου.
Κι ενώ τα οφέλη της εγκράτειας στο θέμα του φαγητού μπορεί να είναι προφανή, δεν είναι καθόλου κοινωνικά αποδεκτά στην περίπτωση του σεξ.  Η πλειοψηφία  πλέον θα αμυνθεί φανατικά το δικαίωμά της να έχει όσο περισσότερο σεξ γίνεται, γιατί οποιαδήποτε αναστολή είναι σκοταδιστικός αναχρονισμός που προσπαθεί να επιβάλλει η Εκκλησία γεμίζοντας τον κόσμο με συμπλεγματικές ενοχές.  Νομίζω ότι έχουμε περάσει εδώ και καιρό τη φάση της σεξουαλικής απελευθέρωσης κι έχουμε πάει στο άλλο άκρο, αυτό της εμμονής. Ειδικά στις νεαρές ηλικίες, υπάρχει μια ξεκάθαρη πίεση και στα δύο φύλα να ξεφορτωθούν την παρθενιά τους όσο πιο νωρίς γίνεται, αλλά και να συλλέξουν ‘εμπειρίες’- όσες περισσότερες γίνεται. Η κακώς εννοούμενη ‘ψυχολογική υποστήριξη’ αφήνει να εννοηθεί ότι αν δεν έχουν συχνές σεξουαλικές επαφές θα αρρωστήσουν (με τον ίδιο φανατικό τρόπο που έλεγαν παλαιότερα οι θρησκόληπτοι ότι αυτός που αυνανίζεται θα τυφλωθεί!).  Συνεχώς βλέπει κανείς νέους ανθρώπους κι ειδικά νεαρά κορίτσια, να πέφτουν θύματα αυτής της πίεσης, η οποία σε συνδυασμό με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση τα οδηγεί να αναζητήσουν επιβεβαίωση στους πολλαπλούς ερωτικούς συντρόφους, με ολέθρια ψυχολογικά αποτελέσματα.
Τα μέσα προπαγάνδισης της σεξουαλικής βουλιμίας  παρουσιάζουν ότι δύο άνθρωποι σε μια ελευθερία συνεύρεσης κι επιλογής, αποφασίζουν να ‘περάσουν καλά’ για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα και μετά να αποχωριστούν, έχοντας συλλέξει πολύτιμες εμπειρίες ζωής και χωρίς να υπάρχει κανένα άλλο πρόβλημα. Τα κοριτσίστικα περιοδικά παρουσιάζουν  την ανεμελιά και τον ελεύθερο ρομαντισμό της ζωής, αλλά και τη μαγκιά του να τον έχεις κατακτήσει (επειδή είχες μια εφήμερη σεξουαλική σχέση μαζί του). Όπως παλαιότερα τα αγόρια, ωθούν σήμερα τα κορίτσια να μετρούν την αξία τους ανάλογα με τον αριθμό των ανδρών που έχουν ‘καταφέρει'. Αυτό που ήταν παλαιότερα γνώμονας ανδρισμού για τα αγόρια έχει γίνει πια ένα 'πρέπει' και για τα κορίτσια. Κι όλα σε ένα πνεύμα, 'όλοι περνάμε καλά'.
Είναι όμως έτσι; Οποιαδήποτε ανθρώπινη συναλλαγή, έστω και αν είναι μια απλή συναλλαγή σε ένα ταμείο, ή με έναν υπάλληλο σε κατάστημα, χρειάζεται να διαπραγματευτείς και να βάλεις όρια. Στο κλίμα καχυποψίας που υπάρχει σήμερα, πόσο εύκολο είναι να παρεξηγηθούμε και να στραβώσουμε με το παραμικρό; Πώς είναι δυνατόν λοιπόν μια τόσο έντονη ανθρώπινη αλληλεπίδραση, όπως μια σεξουαλική συνεύρεση, όσο εφήμερη κι αν είναι, να μην οδηγήσει σε παρατράγουδα; Πόσο συχνά θα νιώσουν κι οι δύο το ίδιο ευχαριστημένοι, το ίδιο πλήρεις, το ίδιο δικαιωμένοι και μάλιστα χωρίς καμία προηγούμενη αγωγή σχέσεων; Στην πράξη τα παρατράγουδα και στα δύο φύλα είναι πάρα πολλά, αλλά τα ΜΜΕ δε θα το πουν ποτέ.

Κατ’ αρχάς να μιλήσουμε για το κορίτσι, αν και στα αγόρια έχουμε συχνά αντίστοιχες  καταστάσεις. Κανείς δεν τους έχει πει ότι οποιαδήποτε σεξουαλική σχέση δεν είναι ποτέ μια απόλυτα αμιγώς σεξουαλική σχέση. Πάντα υπάρχει κάποιο συναίσθημα που αναπτύσσεται. Πάντα κάποιος θα νιώσει έστω κι ελαφρά αδειασμένος, χρησιμοποιημένος από τον άλλον, έστω κι αν πείσει τον εαυτό του ότι δεν είναι έτσι. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να ήταν όταν τα άτομα έχουν έρθει για να πάρουν κάτι ο ένας από τον άλλον; Η μόνη περίπτωση να νιώσουν δυο άνθρωποι πλήρεις μετά από μια οποιαδήποτε ανθρώπινη συναλλαγή είναι να γίνει η συναλλαγή σε ένα πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού, εκτίμησης και δικαιοσύνης. Ειδικά όταν η αλληλεπίδραση είναι τόσο έντονη όπως μια σεξουαλική σχέση είναι απαραίτητο και το στοιχείο της αγάπης για να μπορέσει να συγκρατήσει την ενέργεια η οποία απελευθερώνεται και να μη νιώσει το ένα μέλος αδειασμένο ή χρησιμοποιημένο. Πώς θα μπορούσε να μη μην υπάρχουν παρατράγουδα όταν κοιτά τον άλλον και δεν τον βλέπει  όπως είναι, αλλά φαντασιώνεται τι μπορεί να πάρει από εκείνον (εκείνην);
Τα νεαρά κορίτσια δε συνειδητοποιούν πόσο θα μειωθεί η αυτοεκτίμησή τους όταν συνευρίσκονται σεξουαλικά με άνδρες που δεν νοιάζονται για εκείνες. Νομίζουν ότι έχουν γίνει κι εκείνες σαν τους άνδρες και το μόνο που τις ενδιαφέρει είναι το σεξ. ‘Τον …. κι αυτόν!’ έλεγε με καμάρι μια 22χρονη. Φυσικά ήταν θέμα χρόνου να φάει τα μούτρα της. Και να χαλάσει και η φήμη της, κάτι που αναμφίβολα συμβαίνει, όσο ‘προοδευτικός’ κι αν είναι ο περίγυρος.
Αναφέραμε προηγουμένως ότι οι σεξουαλικές, όπως όλες οι ανθρώπινες σχέσεις, εμπεριέχουν αλληλεπίδραση, διαπραγμάτευση και όρια. Ποτέ δε συμβαίνει να συμπίπτουν ακριβώς οι ανάγκες, οι προτιμήσεις και τα όρια. Αυτό που παρουσιάζεται στα κοριτσίστικα περιοδικά σαν απόλυτη ταύτιση μέσα στην τρέλα του έρωτα είναι μύθος. Πόσες φορές γυναίκες  (και άνδρες) δεν κάνουν πράγματα στο σεξ που δεν επιθυμούν αλλά πιέζονται γιατί φοβούνται να πουν όχι, μη γελοιοποιηθούν, μη χάσουν τον άλλον, μη θεωρηθούν ξεπερασμένοι κλπ. Αυτές οι υποχωρήσεις μπορεί να αφήσουν τραύματα που επιμένουν για δεκαετίες, αλλά τα ΜΜΕ δε θα μιλήσουν ποτέ για αυτό.
Τέλος, ας μη ξεχνάμε ότι η σεξουαλική συνεύρεση είναι μια ισχυρή ανταλλαγή ενέργειας που μπορεί μεν να ανεβάζει την αδρεναλίνη,  όμως ότι ο πιο ευαίσθητος και πιο καθαρός ενεργειακά παρτενέρ, απορροφά ένα μεγάλο μέρος από την αρνητική ενέργεια του άλλου. Οι γυναίκες συνήθως είναι πιο ευάλωτες σε αυτό. Συν όλες τις αρνητικές ενέργειες που εύκολα προσκολλούνται όταν δεν υπάρχει ο προστατευτικός ιστός της αγάπης στη σχέση.
Ο εγωισμός κάποιου σχεδόν πάντα πληγώνεται στις επιπόλαιες σχέσεις κι έτσι είναι πολύ εύκολο να γίνουν οι σεξουαλικές συνευρέσεις εθιστικές, είτε για να επιδιορθωθούν προηγούμενες εμπειρίες είτε για εκδίκηση. Ένα άτομο μαθημένο στη ζωή της σεξουαλικής βουλιμίας συνεχίζει τον ίδιο τρόπο ζωής και μετά το γάμο. Δεν είναι τυχαίο που αναλογικά οι παντρεμένες έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από  σεξουαλικούς συντρόφους από ότι οι μόνες γυναίκες κι αυτό φαίνεται στα διάφορα site γνωριμιών. Σίγουρα δεν είναι αυτός ο κόσμος που θέλουμε να μεγαλώσουν τα παιδιά μας, όμως αυτός είναι ο κόσμος που δημιουργήσαμε. Ένας κόσμος βουλιμίας. Ο κόσμος του ‘παρ’ το  επειδή μπορείς’. Ακόμη και μέσα σε ένα ευτυχσμένο γάμο, μπορεί να υπάρχει σχετική εγκράτεια, να περιμένουν για τον καλύτερο χρόνο, ώστε να γίνει η εμπειρία πιο προσεγμένη, πιο αρμονική. Δεν είμαστε ζώα! Η κυρία που περηφανευόταν ότι ‘το κάνουμε 6 φορές την ημέρα’ δεν θα έπρεπε να υπερηφανεύεται περισσότερο από ότι αν έλεγε ‘τρώω ένα παστίτσιο 6 φορές την ημέρα’.

Μόνο το βίωμα της εγκράτειας, του να βάζει κάποιος όρια στον εαυτό του, να μην υποκύπτει στην ευχαρίστηση για την ευχαρίστηση,  μπορεί να βοηθήσει κάποιον να καταλάβει πως σκληραγωγείται, πώς γίνεται πιο ξεκάθαρος στο τι πραγματικά θέλει, χωρίς να τον σέρνουν οι επιθυμίες του, πώς νιώθει πιο ελαφρύς και ταυτόχρονα πιο ικανός να διαχειρίζεται δυσκολίες. Ποιο είναι το αποτέλεσμα 3 δεκαετιών σεξουαλικής και γαστριμαργικής βουλιμίας στην κοινωνία μας; Ένας λαός πλαδαρός, άβουλος  ηττοπαθής, γεμάτος ‘ανάγκες’ και οικογένειες διαλυμένες. Η κοινωνία μας θα ήταν τελείως διαφορετική αν ένα μεγαλύτερο ποσοστό αποφάσιζε να εξασκήσει την εγκράτεια και τον αυτοέλεγχο ως τρόπο ζωής και αυτό είναι κάτι που δε διδάσκονται οι νέες γενιές (απεναντίας το σχολείο σε λίγο θα κάνει  τη σεξουαλική αγωγή υποχρεωτικό μάθημα, όχι για να προστατευτούν τα παιδιά, αλλά για να απολαμβάνουν τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις χωρίς ενοχές!!!!. Διδασκαλία της βουλιμίας δηλαδή…)
Βικτωρία Πρεκατέ, www.brightplanet.blogspot.gr, 12/1/2020


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org