Τα ακόλουθα άρθρα έχουν γραφεί από την ψυχολόγο και συγγραφέα Πρεκατέ Βικτωρία, πολλά εκ των οποίων έχουν αποσταλεί στον τύπο (όπου είναι γνωστό, αναφέρεται η πηγή δημοσίευσης).Το υλικό εκφράζει τις προσωπικές απόψεις της συγγραφέως και δεν εκπροσωπεί κάποιο φορέα ή οργανισμό. Παρακαλείσθε αν αναδημοσιεύετε κάποιο άρθρο, να αναφέρετε ως πηγή αυτό το ιστολόγιο.

Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
1)"Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371 2)"ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011
3)"ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή" Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, Α έκδοση 2012, Γ 'εκδοση 2022
4)"ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ 2017
5) "ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ". Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2024
6)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007) 7)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)
Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες. Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9
Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του. Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωσης της συμπόνιας, της αλλοτρίωσης κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να επωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.htm

YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ στο κανάλι youtube Victoria Prekate https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα σε σχέση με την προστασία του παιδιού, την πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, τις εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής, την σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία, καθώς και προσωπικές απόψεις για τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας.
myows online copyright protection

Η ανάγκη για άμεσες αναδοχές

Μετά από 15 χρόνια εθελοντικής εργασίας με εγκαταλελειμμένα παιδιά, είτε στο Παίδων, είτε σε κρατικούς είτε σε ιδιωτικούς φορείς, νομίζω ότι είμαι σε θέση να σχηματίσω άποψη και συμφωνώ με τη θέση του Συλλόγου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας σχετικά με τη δημιουργία νέου ιδρύματος για μωρά, ότι δε χρειάζεται ένα ακόμη ίδρυμα, αλλά πρέπει τα εγκαταλελειμμένα βρέφη να δοθούν κατευθείαν από τα νοσοκομεία σε αναδοχή (όπως το πρόγραμμα του Αλεξάνδρα http://hosp-alexandra.gr/pilotiko-programma-quot-anadochi-…/) . Ένα ακόμη ενδιάμεσο ίδρυμα ίσως καθυστερούσε κάτι τέτοιο. Επειδή ο κόσμος δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες και νομίζει ότι το ανάλγητο κράτος κρατά επίτηδες υγιή βρέφη στα νοσοκομεία και δεν τα δίνει για υιοθεσία, η εμπειρία μου λέει ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Δεν είναι τόσο απλά, ώστε ένα ακόμη ίδρυμα να δώσει μια μαγική λύση. Να ξεκαθαρίσω ότι μιλάμε για βρέφη, που είναι ειδική κατηγορία. Η πλειοψηφία των βρεφών που εγκαταλείπονται και είναι υγιή μένουν για πολύ λίγο διάστημα στο νοσοκομείο, καθώς βρίσκεται άμεσα λύση για αναδοχή ή υιοθεσία ή φροντίδα από την ευρύτερη οικογένεια. Τα βρέφη που παραμένουν για μεγαλύτερο διάστημα ή και μακροχρόνια, είτε έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας και χρειάζονται περίθαλψη, είτε έχουν ειδικές ανάγκες, είτε μιλάμε για βρέφη σκουρόχρωμα (από μειονότητες ή ρομά) . Δυστυχώς αυτά τα βρέφη δεν θέλει να τα υιοθετήσει κανείς κι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το δούμε ως κοινωνία, πριν αρχίσουμε να αναθεματίζουμε το ανάλγητο κράτος που υποτίθεται κρατά επίτηδες τα παιδιά στα νοσοκομεία. Επίσης, πολλά από τα εγκαταλελειμμένα βρέφη στο Αλεξάνδρα είναι από μητέρες χρήστριες ναρκωτικών και μπαίνουν σε πρόγραμμα αποτοξίνωσης όπου επίσης χρειάζεται νοσηλεία.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο και σχετικά με το θέμα των ιδρυμάτων, η προσωπική μου θέση (και από την εμπειρία μου στην Αγγλία) είναι η εξής: α)Οποιοδήποτε ίδρυμα φιλοξενεί ευάλωτα παιδιά θα πρέπει να είναι κρατικό και να ελέγχεται από πολλούς ανεξάρτητους φορείς και αρχές ταυτόχρονα. β)Η στελέχωση σε έμμισθο προσωπικό θα πρέπει επίσης να γίνεται από το κράτος με πολύ αυστηρά κριτήρια και πολυμελές συμβούλιο επιλογής στο οποίο θα εκπροσωπούνται επίσης ανεξάρτητες αρχές. γ)Η στελέχωση σε εθελοντές μπορεί να γίνεται από ΜΚΟ ή σωματεία, και θα πρέπει σε κάθε ίδρυμα να έχουν πρόσβαση εθελοντές από διαφορετικούς φορείς, οι οποίοι όμως θα είναι καταγεγραμμένοι σε μητρώο εθελοντών και η επιλογή τους θα γίνεται με αυστηρά κριτήρια.. δ)Το πλαίσιο λειτουργίας τους θα είναι σαφές και κοινό για όλα τα ιδρύματα. Δεν μπορεί για παράδειγμα, (όπως είχε συμβεί σε κρατικό ίδρυμα που βοηθούσα παλαιότερα) να παίρνει μετάθεση ο διευθυντής και ο καινούριος να αποφασίζει να κόψει όλους τους εθελοντές, με μεγάλο συναισθηματικό κόστος για τα παιδιά. Ούτε μπορεί ένας ιδιωτικός φορές να επιλέγει μόνος του και το έμμισθο προσωπικό και τους εθελοντές. Αυτά τα πράγματα πρέπει να γίνονται κεντρικά, τα παιδιά δεν 'ανήκουν' ούτε σε φορείς, ούτε σε ιδρύματα.Τέλος, η απόφαση για αναδοχή ή υιοθεσία δεν μπορεί να είναι απόφαση του εκάστοτε ιδρύματος, αλλά κεντρικού συμβουλίου στο οποίο θα συμμετέχουν πολλοί φορείς.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, αυτή τη στιγμή, ο μόνος οργανισμός που προσεγγίζει κάπως αυτά τα κριτήρια είναι, παραδόξως, το νοσοκομείο Παίδων. Σαφώς και το νοσοκομείο δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να μεγαλώνουν παιδιά και ειδικά τα μεγαλύτερα, θα πρέπει να μένουν εκεί όσο λιγότερο γίνεται. Για τα μεγαλύτερα παιδιά είναι που πρέπει να γίνουν περισσότερα ιδρύματα (καθώς όσο πιο μεγάλα είναι τόσο λιγότερες οι πιθανότητες για υιοθεσία). Τα βρέφη όμως είναι άλλη κατηγορία. .Αυτή τη στιγμή στο Παίδων τα βρέφη έχουν συνεχή ατομική φροντίδα από μία εθελόντρια το καθένα και οι εθελόντριες είναι από διαφορετικούς φορείς. Όταν πριν χρόνια έτυχε να συναντήσω σε κρατικό ίδρυμα παιδάκι κατάκοιτο που είχα επίσης φροντίσει στο Παίδων, μου έκανε εντύπωση πόσο πιο μόνο του ήταν στο ίδρυμα, λόγω υποστελέχωσης και σε προσωπικό και σε εθελοντές. To παιδί στο Παίδων είχε συνεχή επαφή με ενήλικες και άλλα παιδιά, καθώς δεν είναι μόνο η υπεύθυνη εθελόντρια που το φροντίζει σε συνεχή βάση, αλλά και το ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό που του μιλούσε, όπως και τα άλλα παιδιά από γειτονικούς θαλάμους, που δεν είχαν ειδικές ανάγκες, αλλά έρχονταν να το δουν και να του μιλήσουν. παράδοξο, αλλά ο χώρος του νοσοκομείου ήταν πολύ πιο 'συμπεριληπτικός' από ό,τι το ίδρυμα για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Όταν είδα το ίδιο παιδί στο κρατικό ίδρυμα, ήταν τραγικά πιο μόνο και φαινόταν απεγνωσμένο. Κολλημένο σε ένα κρεβάτι με ελάχιστη αλληλεπίδραση, γιατί το προσωπικό ήταν ελάχιστο, όπως και οι εθελοντές, και τα παιδιά που μπορούσαν να κινηθούν απλά δεν έμεναν στο δωμάτιο του ύπνου. Σκέφτηκα ότι για το κατάκοιτο παιδί χίλιες φορές να παρέμενε στο Παίδων, έστω κι αν το νοσοκομείο δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για μακροπρόθεσμη διαμονή.Βεβαίως το ιδανικό θα ήταν να εφαρμοστεί το μοντέλο εθελοντισμού του Παίδων (μία εθελόντρια ανά παιδί καθημερινά) και στα ιδρύματα.    Αυτό όμως είναι μια ευχή. Στην πράξη, εδώ και δεκαετίες δεν το έχουν καταφέρει.Για αυτό και -όπως έχουν σήμερα τα πράγματα- υποστηρίζω ότι για τα βρέφη, τα κατάκοιτα παιδιά και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, το Παίδων με τους εθελοντές του ίσως είναι πιο ανθρώπινος χώρος από ό,τι ένα υποστελεχωμένο ίδρυμα. Η ατομική φροντίδα από τους εθελοντές στο Παίδων είναι το βασικό στοιχείο ειδικά για τα βρέφη που έχουν κάποιο θέμα υγείας, όπως είναι τα περισσότερα που μένουν στο Παίδων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό λοιπόν που νομίζω ότι πρέπει να γίνει είναι η μεταφορά του ευέλικτου και εποπτευόμενου μοντέλου εθελοντισμού του Παίδων και στα άλλα υπάρχοντα ιδρύματα, κι όχι ένα ακόμη ίδρυμα. Για αυτό το λόγο και δεν υποστηρίζω ένα ακόμη ίδρυμα για βρέφη. Νομίζω ότι και ο Σύλλογος Κοινωνικών Λειτουργών για να έχει αυτή τη θέση, κάτι ξέρει.

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).