Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Τρεις περιπτώσεις μισογυνισμού

(Οι παρακάτω ιστορίες είναι αληθινές με ελαφρώς αλλαγμένα κάποια στοιχεία, ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμες. Δεν αναφέρονται σε κανένα συγκεκριμένο άτομο) 

1)Η Κ. ήταν πρόσφατα χωρισμένη. Στις πνευματικές - ψυχοθεραπευτικές αναζητήσεις της (όπως συχνά συμβαίνει σε γυναίκες κοντά στην μέση ηλικία, είτε μόνες, είτε παντρεμένες), άρχισε να παρακολουθεί σεμινάρια ψυχικής υγείας με δήθεν πνευματικό/ μεταφυσικό περιεχόμενο, μετά από παρότρυνση φίλης. Ο 'ηγέτης' Χ. της ομάδας ήταν (όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις) χαρισματικός και νάρκισσος. Είχε έναν αέρα παντογνωσίας και διατείνονταν ότι 'έβλεπε' κατευθείαν μέσα στην ψυχή των 'μαθητριών'(δηλαδή, οπαδών) του και μπορούσε να τους απελευθερώσει από τα μπλοκαρίσματα στον δρόμο της αυτο-τελείωσης... Όπως συνήθως, τέτοιοι ηγέτες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς σε μοναχικές γυναίκες, που νιώθουν ότι επιτέλους κάποιος μπορεί  να τις καταλάβει, να 'δει' το φως μέσα τους, και να τις αναδείξει. Ως συνήθως, οι διάφοροι γκουρού κρύβουν μέσα τους νάρκισσους και πολύ συχνά, μισογύνηδες. 

Ο Χ. λοιπόν αφιέρωνε πολύ χρόνο στα νέα μέλη. Στην Κ. έδινε πολλή προσοχή, πολλές συμβουλές, πολλή τρυφερότητα και πολλά τηλεφωνήματα. Τα προσωπικά τηλεφωνήματα παραξένεψαν την Κ. αλλά αγνόησε το πρώτο κόκκινο πανί, καθώς ήταν γνωστό ότι έτσι έκανε με όλες τις 'μαθήτριες'. Εξάλλου η φίλη της, όπως και όλες οι γυναίκες της ομάδας, ήταν ξετρελαμένες: "ο Χ. είναι καταπληκτικός, έχει 'χάρισμα'," έλεγαν όλες. Δεν μπορεί να κάνουν όλες λάθος, σκέφτηκε η Κ. Το γεγονός ότι ποτέ δεν την άγγιξε και δεν έδειχνε κανένα σεξουαλικό ενδιαφέρον, επίσης την καθησύχαζε. Αν δεν έχει σεξουαλικό ενδιαφέρον, τότε είναι ασφαλής, σκεφτόταν η Κ. Όμως δεν ήξερε ότι οι νάρκισσοι δεν αποζητούν απαραίτητα σεξ, αλλά 'ναρκισσιστική προμήθεια ', δηλαδή ατελείωτο θαυμασμό και υποταγή. 

Αυτό ζητούσε κι ο Χ. κι εφάρμοσε συστηματικό love-bombing στην Κ. λέγοντας της πόσο την αγαπά, πόσο φωτεινή είναι, πόσο όμορφη είναι, πόσο του λείπει όταν δεν έρχεται στις συνεδρίες κλπ. Ταυτόχρονα, σε βάθος ετών, δημιούργησε μια έντονη συναισθηματική εξάρτηση στην Κ. όπως και όλες τις γυναίκες της ομάδας του, ενώ όλες είχαν συστηματικά εκμυστηρευτεί τα πιο προσωπικά τους θέματα στον Χ. Τα τηλεφωνήματα είχαν γίνει καθημερινά κι είχε αρχίσει ένα είδος ελέγχου προς την Κ. Όσο η Κ. του έδινε θαυμασμό, υποταγή και διευκολύνσεις, ήταν καλός μαζί της. Μετά από αρκετό διάστημα όμως κι αφού ο Χ. είχε σιγουρέψει ότι ήταν απόλυτα εξαρτημένη από εκείνον, άρχισε να της φέρεται με απαξίωση. Για παράδειγμα η Κ. του προσέφερε διευκολύνσεις, π.χ. οικονομικές,  κούρσες με το αυτοκίνητο, φαγητό κλπ κι ο Χ.της έλεγε "Δεν είναι ωραίο.Αν ήξερα ότι μαγειρεύεις τόσο άσχημα, θα έλεγα σε άλλη κοπέλα να μου μαγειρέψει". Η απαξίωση συνεχιζόταν κι η Κ δεν μπορούσε να καταλάβει τι συνέβαινε. Όταν τόλμησε να διαμαρτυρηθεί, ο Χ. της συμπεριφέρθηκε με βιτριολικό σαρκασμό: "είσαι κι ευαισθητούλα" ήταν το νέο του  μόττο. Ταυτόχρονα η Κ. άρχισε να έχει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας. Ο Χ.που, κατά τα άλλα, ενδιαφερόταν για την κάθε λεπτομέρεια της ζωής της, έδειχνε τώρα απόλυτη αδιαφορία, ως εκδίκηση επειδή είχε αρχίσει να μην υποτάσσεται.Τσυτόχρονα, ενέτεινε τα τηλεφωνήματα στις άλλες γυναίκες - οπαδούς, προσπαθώντας έμμεσα να τις απομακρύνει από την 'κακή επιρροή ' της Κ. Ύστερα από αυτά, η Κ. σοκαρισμένη απομακρύνθηκε. Ένιωσε ότι προδόθηκε τελείως η εμπιστοσύνη της κι ότι η Χ.της έκλεψε ένα πνευματικό κομμάτι της. 'Αντί να μας βοηθήσει να βρούμε τον ανώτερο εαυτό μας, έγινε εκείνος ο ανώτερος εαυτός μας', έλεγε, προσθέτοντας ότι ' ήξερε ότι όλες ήταν ερωτευμένες μαζί του, αλλά δεν τον πείραζε, παρότι είναι  αντιδεοντολογικό. Αντιθέτως, το ενθάρρυνε, λέγοντας γλυκόλογα στις γυναίκες. Δεν ήθελε σεξ, αλλά ήθελε εξουσία επάνω σου και υποταγή. Αν δεν την έδινες,  σε τιμωρούσε με τον τρόπο του'.

2)Η Α. ήταν 21 ετών όταν συνάντησε τον Υ, αναγνωρισμένο καλλιτέχνη στον χώρο που εργαζόταν. Ο Υ. πλησίαζε τα 60, αλλά είχε έναν αέρα αυτοπεποίθησης και γοητείας, που μαγνήτιζε όλες τις γυναίκες γύρω του. Ο Υ. ήταν επίσης βαριά σεξομανής. Ο σεξουαλικός εθισμός πολλές φορές παίρνει εύσημα στον καλλιτεχνικό χώρο, καθώς θεωρείται υψηλή μορφή ' έκφρασης τέχνης μέσα στην ζωή'. Εξάλλου τόσοι μύθοι υπάρχουν γύρω από τον ιδιοφυή καλλιτέχνη και την 'λολίτα' του. Έτσι το έβλεπε και η Α. Στην αρχή, τον θαύμαζε, μέχρι που ανακάλυψε ότι, μεταξύ των άλλων, έκανε συστηματική χρήση κοινού πορνό, όπως ο κάθε άντρας της γειτονιάς. Τίποτα κουλτουριάρικο σε αυτό. Μέχρι τότε όμως, η Α. είχε εμπλακεί σε μια έντονη ερωτική/ σεξουαλική σχέση μαζί του, αφού την διεκδίκησε συστηματικά μέσα από τυμπανοκρουσίες αγάπης και κυρίως καλλιτεχνικής έμπνευσης ('είσαι η μούσα μου' συνήθιζε να της λέει κι έτσι ΄'έριχνε' την Α. και πολλές άλλες). Η Α. για να τον εντυπωσιάσει έκανε πράγματα στο σεξ που δεν ήθελε πραγματικά, επειδή τα ήθελε εκείνος. Όταν η Α. άρχισε κάπως να παραπονείται, ο Υ. έγινε βιτριολικά ειρωνικός, επιθετικός, ενώ υπήρξε κι ένα περιστατικό κακοποιητικού εκφοβισμού στο αυτοκίνητο όπου φοβήθηκε για την ασφάλεια της. Κάποια στιγμή η Α. αποφάσισε να δοκιμάσει την σχέση και του είπε ' μην κάνουμε σεξ αυτές τις μέρες, δεν νιώθω καλά, ας βγούμε για καφέ να μιλήσουμε '. Ο  Υ. αφού έβαλε άλλες γυναίκες- θύματα του να την μεταπείσουν(!), όταν δεν είδε ότι θα την ξαναέφερνε εύκολα στο κρεβάτι, εξαφανίστηκε μονομιάς από την ζωή της. Χρόνια μετά, η Α. ανέφερε στην θεραπεία ότι ένιωθε σαν να της έκλεψε κάτι, κάτι από το σώμα της, κάτι έχασε μέσα από το "πορνοσεξ" όπως έλεγε, που την είχε πείσει ότι ήταν μια υπέρτατη μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης της αγάπης για εκείνην. Κι ένιωθε ντροπή που συμμετείχε σε αυτό.

(Σημείωση: Η Α. ήταν θύμα σεξουαλικής κακοποίησης και παραμέλησης στην παιδική ηλικία, κάτι που δεν είχε μέχρι τότε θεραπεύσει. Όπως συχνά συμβαίνει στις νεαρές ηλικίες, ήταν σε φάση πλήρους acting out του παιδικού τραύματος. Η Α. είχε ενημερώσει τον Υ. για το τραύμα που είχε υποστεί, πιστεύοντας ότι θα προκαλούσε την συμπόνια του, όμως εκείνος εκμεταλλεύτηκε την πληροφορία, χειραγωγώντας την ευαλωτότητά της). 

3) Η Γ. γύρω στα 35, συνεργαζόταν στο Πανεπιστήμιο της με τον ερευνητή Ζ, που δεν ήταν ο επόπτης καθηγητής της, ήταν όμως ένας πολύ έμπειρος ερευνητής στο αντικείμενο. Μέσα από την συνεργασία τους, η οποία στο μεγαλύτερο μέρος γινόταν εξ αποστάσεως, ο Ζ. σιγά σιγά σαγήνευσε την Γ., η οποία άρχισε να τον ερωτεύεται. Μακρές συζητήσεις επί του αντικειμένου, για το οποίο είχαν και οι δυο πάθος. Ο Γ. απέφευγε επιμελώς να απαντήσει σε ερωτήσεις για την προσωπική του ζωή ή σε ποια μέρη σύχναζε, καθώς αυτό θα έδινε πληροφορίες στην Γ. Μετά από κάποιο διάστημα, τα μηνύματα μεταξύ τους είχαν καθαρά χαρακτήρα φλερτ, όπου της έλεγε "πού ήσουν τόσο καιρό, είσαι εκπληκτική, μακάρι να είχα γνωρίσει νωρίτερα μια γυναίκα σαν εσένα, όλη μου την ζωή περίμενα μια γυναίκα σαν εσένα" κλπ. Στα μηνύματα της έγραφε στο τέλος 'με αγάπη '. Το φλερτ κράτησε αρκετούς μήνες, η Γ. έδειχνε έντονο ενδιαφέρον, με πολλά μηνύματα καθημερινά. Στις ερωτήσεις όμως πού πηγαίνεις διακοπές το καλοκαίρι, απέφευγε να απαντήσει. Η Γ. πλέον άρχισε να του στέλνει σελίδες από την προσωπική της εργασία για το πρότζεκτ, χωρίς το όνομα της. Κάθε φορά εισέπραττε ενθουσιώδη σχόλια μαζί με άπειρες κολακείες για το πόσο φανταστική είναι. Κάποια στιγμή, αφού του είχε στείλει πολύ υλικό, είχαν μια συνάντηση από κοντά. Όταν συναντήθηκαν την αγκάλιασε με ιδιαίτερα τρυφερό τρόπο. Μετά από λίγη ώρα όμως κι ενώ κάθισαν να μιλήσουν για το πρότζεκτ, της πέταξε σαν μια άσχετη λεπτομέρεια ότι είναι γκέι και συνέχισε την κουβέντα σαν να μην τρέχει τίποτα. Η Γ. κράτησε την ψυχραιμία της και συνέχισαν την συνάντηση, σαν να μην συμβαίνει κάτι. Όμως μέσα της είχε καταρρακωθεί. Ανακάλυψε ότι δεν της απεκάλυπτε τα στέκια του, γιατί θα καταλάβαινε αμέσως τον προσανατολισμό του, την χειραγώγησε όμως εσκεμμένα στο να τον ερωτευτεί. 

Κι όχι μόνο αυτό. Στην συζήτηση που είχαν της αποκάλυψε ότι είχε μια άλλη συνεργάτιδα για μεγάλο διάστημα, στην οποία κάποια στιγμή είπε για πλάκα "Θα με παντρευτείς;" Η γυναίκα του απάντησε με σοβαρότητα " θα το ήθελα πάρα πολύ".  Και τότε εκείνος ένιωσε δήθεν αμήχανα που η πρώην συνεργάτιδα δεν κατάλαβε το 'χιούμορ' του, 'μα επιτέλους τι γυναίκες είναι αυτές που δεν έχουν αίσθηση του χιούμορ'. της σχολίασε, παραπονούμενος για τον άδοξο τρόπο με τον όποιο τελείωσε η προηγούμενη συνεργασία του. Και σε εκείνην την γυναίκα, είχε αποκρύψει τον προσανατολισμό του. Μετά από αυτό, η Γ. διέκοψε κάθε συνεργασία, έφυγε εξ' ολοκλήρου από το πρότζεκτ, ενώ είχε εκείνος πολλές σελίδες από την δική της δουλειά. Η Γ. νιώθει ότι της έκλεψε ένα κομμάτι 'διανοητικό', κι όταν του ζήτησε να μην χρησιμοποιήσει την εργασία της, εκείνος δεν απάντησε.  Πιστεύει ότι δεν ήταν στόχος του η λογοκλοπή, αλλά ότι προφανώς εισέπραττε ικανοποίηση βλέποντας γυναίκες να τον ερωτεύονται και μετά να τις απορρίπτει με σοκαριστικό τρόπο. Φυσικά δεν είναι έτσι όλοι οι γκέι. Οι περισσότεροι έχουν άριστες σχέσεις με τις γυναίκες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως φαίνεται ότι υπήρχε έντονος μισογυνισμός, ανεξάρτητα από τον προσανατολισμό του, αλλά χρησιμοποιούσε τον προσανατολισμό για να κάνει την απόρριψη πιο ξαφνική, πιο σοκαριστική. 

Τι κοινό έχουν οι παραπάνω άντρες;

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των γυναικών:

1) Ήταν όλοι μεσήλικες.

2)Όλοι ζούσαν μόνοι τους

3) Είχαν όλοι έντονη πικρία από την ζωή τους κι έβλεπαν ανταγωνιστικά όλους τους άλλους άνδρες. Παρά την αναγνώριση που είχαν στον χώρο τους, δεν τους ήταν αρκετή.

4) Όλοι είχαν έναν αέρα μαγνητισμού, έβγαζαν έναν συνδυασμό αυτοπεποίθησης και γοητείας προς τις γυναίκες, που έκανε τις περισσότερες να τους ερωτεύονται, παρότι γνώριζαν ότι δεν αποτελούσε καλή επιλογή. Όλοι ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς στις γυναίκες.

5) Έδειχναν ζαμανφου προς τις γυναίκες, εφάρμοζαν όμως συστηματικά και υπολογιστικά μεθόδους love-bombing, με κολακείες τύπου: " πού ήσουν τόσο καιρό;", " επιτέλους σε βρήκα", " είσαι η πιο θηλυκή γυναίκα που έχω γνωρίσει ποτέ μου, " "είσαι η καλύτερη από όλες" κλπ. Όλοι φλέρταραν με ένα έμμεσο, αλλά πολύ έντονο τρόπο, π χ κανείς δεν είπε ευθέως "θέλω να κάνω μια συντροφική σχέση μαζί σου", αλλά εκτόξευαν κολακείες και μεγαλοστομίες, ώστε οι γυναίκες να τους ερωτευτούν, χωρίς εκείνοι να φαίνεται ότι έχουν την οποιαδήποτε εμπλοκή ή ευθύνη.

6) Φαίνονταν καλοί άνθρωποι που εργάζονταν για έναν καλό σκοπό. Έκαναν αλληλεγγύη,  δωρεές, εθελοντισμό,  όλα για καλό σκοπό και γενικά είχαν αποδοχή στον περίγυρό τους...

7) Ήταν όμως όλοι βαθιά, βαθιά μισογύνηδες. Όταν κατάλαβαν ότι η γυναίκα είχε προσκολληθεί αρκετά επάνω τους, άρχισαν να συμπεριφέρονται με απαξίωση, δηλητηριώδη και σαρκαστική απόρριψη, bullying, που μείωνε την αξία της γυναίκας και την πλήγωνε. Σε μια περίπτωση, υπήρχε περιστατικό σωματικής βίας. Σεξ υπήρξε μόνο στις μία από τις τρεις περιπτώσεις. Όμως ο μισογυνισμός δεν χρειάζεται σεξ για να εκφραστεί. Ο στόχος ήταν να υποδουλώσουν την γυναίκα, αφού την κάνουν να τους ερωτευτεί και μετά να την μειώσουν, να την απορρίψουν, να την πληγώσουν όσο γίνεται περισσότερο.  Αυτός είναι ο στόχος και η μέθοδος του μισογυνισμού. Και το τραύμα που προκάλεσαν ήταν και στις τρεις περιπτώσεις βαθύ και μακροχρόνιο.

Πρεκατέ Βικτωρία, 23/1/2023


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org