Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Αυτοκτονικότητα και έφηβοι μαθητές

 Η αυτοκτονία της 14χρονης μαθήτριας προχθές σε ιδιωτικό σχολείο στο Χαλάνδρι (alfavita, 12/5/23), υπενθυμίζει (δυστυχώς ξανά) ότι τα λεγόμενα 'ψυχολογικά προβλήματα ' δεν αποτελούν απλώς κάποια συναισθηματική δυσκολία, αλλά ενδεχομένως κίνδυνο για την ίδια την ζωή. Δυστυχώς ακόμη υφίσταται ο φόβος του στιγματισμού, 'να μην πάω το παιδί στον ψυχολόγο/ψυχίατρο' για να μην χαρακτηριστεί 'τρελό'. Η ψυχιατρική αγωγή όμως δεν σημαίνει ότι το παιδί είναι 'τρελό'. Μπορεί να σώσει την ζωή του παιδιού, αν καταφέρει να μετριάσει την τάση να κάνει κακό στον εαυτό του. Αν σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί φαρμακευτική αγωγή για κάποιο διάστημα, και πάλι, δεν σημαίνει ότι το παιδί είναι 'τρελό'. Επίσης, δεν θα πρέπει ο φόβος στιγματισμού να αποτρέψει τους γονείς παιδιού με ψυχικές διαταραχές να το εγγράψουν σε ειδικό σχολείο, αν αυτό κρίνουν οι αρμόδιοι επαγγελματίες. Τα ειδικά σχολεία, βάσει του ΦΕΚ λειτουργίας τους, είναι τα πλέον αρμόδια για παιδιά με ψυχικές διαταραχές. Παρά τις δυσκολίες και τις ελλείψεις τους, διαθέτουν τρία σημαντικά πλεονεκτήματα:

α) κατάλληλη κτιριακή υποδομή για την πρόληψη αυτοκτονίας ή αυτοτραυματισμού (π χ. δεν υπάρχουν εκτεθειμένα ανοίγματα, παράθυρα, μπαλκόνια σκάλες από τα οποία μπορεί το παιδί να πηδήξει, 

β) έχουν επί συνεχή βάση κατάλληλο κι έμπειρο προσωπικό που μπορεί να διαχειριστεί κατ' ιδίαν ένα παιδί σε κρίση (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς)

γ) έχουν σχολικό νοσηλευτή ο οποίος μπορεί σε συνεργασία με τους γονείς, να βοηθήσει στην τακτική φαρμακοδοσία του παιδιού, αλλά και σε ενδεχόμενο τραυματισμό. Δεν είναι στίγμα το ειδικό σχολείο και δεν χρειάζεται να πηγαίνει εκεί το παιδί για πάντα. Η άρνηση όμως εκ μέρους των γονέων να παρακολουθήσει ειδικό σχολείο, όταν οι αρμόδιες επιτροπές κρίνουν ότι υπάρχει ανάγκη ή, ακόμη χειρότερα, η παντελής έλλειψη διερεύνησης, αποτελούν σοβαρή μορφή ιατρικής και εκπαιδευτικής παραμέλησης του παιδιού. Και κάποιες φορές τα αποτελέσματα μπορεί να είναι τραγικά.

Μετά από λίγες μέρες από το προηγούμενο περιστατικό, είδαμε δεύτερη βίαιη αυτοκτονία μαθήτριας και σκεφτόμουν ξανά την επίμονη επιφυλακτικότητα της κουλτούρας μας απέναντι στις επιστήμες της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής για την οποία μίλησα στην προηγούμενη ανάρτηση μου. Δεν θα αναφερθώ στις συγκεκριμένες αυτόχειρες (που δεν γνωρίζω) και δεν σχετίζονται πάντα οι τάσεις αυτοκτονίας με ψυχιατρική νόσο. Στο μεσοδιάστημα όμως, έπεσε στα χέρια μου ένα δοκίμιο 'αντιψυχιατρικής', που αμφισβητούσε ολόκληρη την ψυχιατρική επιστήμη και την χρήση ψυχοφαρμάκων και με έκανε να αναρωτηθώ αν αυτή η 'σχολή' ενισχύει την ήδη παγιωμένη νοοτροπία αποσιώπησης και κουκουλώματος της ψυχικής νόσου, με ολέθρια αποτελέσματα. Είναι μια αντιδραστική στάση που βασίζεται στην μαγική σκέψη ότι με κάποιο τρόπο η ψυχική νόσος θα φύγει από μόνη της. Γνωρίζουμε ότι η ψυχιατρική παρέμβαση μπορεί να σώσει ανθρώπινες ζωές, στο ευρύ κοινό όμως, έχει δυστυχώς δαιμονοποηθεί μέσω ταινιών τύπου 'Η φωλιά του Κούκου ', που όμως δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Όποιες κι αν είναι οι ελλείψεις των ψυχιατρικών νοσοκομείων σήμερα, το προσωπικό είναι πολύ υψηλά καταρτισμένο, συχνά με την διπλή ιδιότητα του ψυχιάτρου και ψυχοθεραπευτή, ενώ η ίδια η ψυχιατρική επιστήμη έχει προχωρήσει πάρα πολύ στην αντιμετώπιση των διαταραχών. Στο εξωτερικό, σε περιπτώσεις έντονης αυτοκτονικότητας, επιλέγεται συχνά η λύση της νοσηλείας μέχρι να ξεπεραστεί η κρίσιμη περίοδος, μετά την οποία το άτομο σκέπτεται τελείως διαφορετικά. Στην χώρα μας υπάρχει ο φόβος ότι αν κάποιος νοσηλευτεί, στιγματίζεται. Στην πραγματικότητα όμως, όταν ένας ψυχικά ασθενής παραμένει στο κοινωνικό του περιβάλλον χωρίς αγωγή, στιγματίζεται πολύ χειρότερα από την ίδια την συμπεριφορά του. Υπάρχει επίσης η αμφισβήτηση ότι η ψυχιατρική νοσηλεία σε κάποιες περιπτώσεις παραβιάζει την ελεύθερη βούληση του ατόμου. Αναρωτιέμαι όμως ποια ελεύθερη βούληση μπορεί να έχει ένας ασθενής που ακούει φωνές τύπου 'πέσε!' κι αντί για το χάος του 3ου ορόφου, βλέπει μια ωραία θάλασσα. Ο ρόλος της ψυχιατρικής παρέμβασης είναι ακριβώς να μειώσει τα τρομακτικά εσωτερικά ερεθίσματα που αλλοιώνουν την πραγματικότητα, ώστε να είναι το άτομο ελεύθερο να σκεφτεί. Φυσικά και δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση, όμως για κάποιον ασθενή με οργανικό υπόβαθρο, μια θεραπευτική συμμαχία με κάποιον καλό ψυχίατρο/ψυχοθεραπευτή εμπιστοσύνης μπορεί στην κυριολεξία να σώσει την ζωή του, την δική του και των γύρω του. Είναι άδικο κάποιες στερεοτυπικές ιδεοληψίες του περιβάλλοντος να στερούν την ιατρική περίθαλψη από ανθρώπους που την έχουν πραγματικά ανάγκη, χρησιμοποιώντας ως άλλοθι την αδυναμία του ασθενούς να καταλάβει ότι νοσεί (κι αυτό δυστυχώς είναι ακόμη ένα σύμπτωμα της νόσου). Αυτή η επιφυλακτικότητα καθυστερεί την αναζήτηση ιατρικής βοήθειας, μέχρι που σε κάποιες περιπτώσεις είναι πλέον πολύ αργά.

Βικτωρία Πρεκατέ, www.brightplanet.blogspot.gr, 25/5/23



Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org