Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Η αυτο-οριοθέτηση στο τι παίρνουμε....

Το διαδίκτυο βρίθει από άρθρα και βιντεάκια τύπου 'πώς να λες όχι στους άλλους', λίγα όμως λέγονται για την σημασία της αυτο-οριοθέτησης, σχετικά δηλαδή με το τι ζητάμε εμείς από τους άλλους. Στην εποχή της δικαιωματικότητας, όπου οι περισσότερες οικογένειες μεγαλώνουν εν δυνάμει νάρκισσους, όπου πολλά παιδιά δεν έχουν ακούσει ποτέ ένα 'όχι' από τους γονείς τους, είναι σημαντικό να αναρωτηθούμε ΠΡΙΝ ζητήσουμε κάτι από τον άλλον: 'Είναι λογικό να το ζητήσω; Έχω δικαίωμα να το ζητήσω; Χρειάζομαι πραγματικά να το ζητήσω;'

Πριν χρόνια, η επίμονη μονόδρομη δικαιωματικότητα φίλης, που συστηματικά ήθελε μόνο να παίρνει κι όχι να δίνει, οδήγησε, σε συνδυασμό με κάποια άλλα συμβάντα, στην αποδυνάμωση της όποιας φιλίας μας. Ίσως δεν υπήρχε εξ αρχής φιλία στον βαθμό που φανταζόμουν, υπήρχε όμως κάποια επικοινωνία, κάποιο μοίρασμα. Καλοπροαίρετος άνθρωπος  όμως δεν έχει μάθει να αυτο-οριοθετείται σε αυτά που ζητούσε κι αυτό πιστεύω είναι χαρακτηριστικό στην νεοελληνική κουλτούρα. Δεν θα πω μεγαλοστομίες τύπου 'βγάλε τους τοξικούς από την ζωή σου", δεν πιστεύω καθόλου ότι η συγκεκριμένη γυναίκα ήταν τοξική. 'Ομως, όπως πολλοί στην χώρα μας, είχε έλλειμμα παιδείας σχετικά με το "δίνω-παίρνω" και έλλειμμα καλών τρόπων συμπεριφοράς. Είναι λάθος η προσέγγιση "εγώ θα ζητήσω κι ό,τι καταφέρω, ας μου πει ο άλλος όχι". Οι πολλές απαιτήσεις δημιουργούν αντίσταση, καχυποψία, έλλειψη εμπιστοσύνης. Πολλές φορές οι άλλοι δυσκολεύονται να πουν όχι ή τους είναι πολύ κουραστικό να πρέπει να βάζουν συνέχεια όρια στον άλλον. Αν δουν ότι με μια-δυο νύξεις, ο άλλος δεν καταλαβαίνει, δεν θα κάτσουν να τον εκπαιδεύσουν κιόλας! Θα φύγουν.. Για να νιώσουμε ασφάλεια με τους άλλους, πρέπει να ξέρουμε ότι δεν θα χρειαστεί να είμαστε συνεχώς με μια ασπίδα στις απαιτήσεις τους. Ότι θα μπορούν να ακούσουν την δυσφορία μας και να αυτο-περιοριστούν από μόνοι τους. Επίσης, όλοι μας ενίοτε έχουμε λίγο εκμεταλλευτεί την καλοσύνη κάποιων κοντινών μας ατόμων, που μας έχουν αδυναμία, ζητώντας τους πράγματα που ξέρουμε μέσα μας ότι μπορούμε να κάνουμε και μόνοι μας. Έτσι όμως, σιγά σιγά εξαντλούμε το θετικό κεφάλαιο των σχέσεων. Η αρπακτικότητα εξαντλεί τις σχέσεις. Η αυτο-οριοθέτηση είναι πολύ σημαντική και δυστυχώς ελάχιστα παιδιά την διδάσκονται σήμερα. Για αυτό πιστεύω ότι η επιδημία μοναξιάς που μαστίζει την χώρα μας, δεν είναι τυχαία...

 Ένα από τα πιο χρήσιμα πράγματα που άκουσα τελευταία ήταν από Αμερικανίδα ψυχοθεραπεύτρια. Λέει ότι: ο σκοπός της ζωής είναι πώς θα μετακινηθούμε από το νηπιακό και ενστικτώδες "παίρνω, παίρνω, παίρνω, αρπάζω, αρπάζω, αρπάζω" στο "δίνω κάτι πίσω στην ζωή, ό,τι μπορώ να δώσω αυτήν την στιγμή". Το 'παίρνω' και 'δίνω' δεν αναφέρονται μόνο σε υλικά αγαθά, αλλά και σε χρόνο, ενέργεια, προσοχή, ακρόαση, ενδιαφέρον, ενθάρρυνση, έπαινο, υποστήριξη, βοήθεια, όλα τέλος πάντων που κάνουν τις ανθρώπινες σχέσεις και ανθρώπινες φιλίες να λειτουργούν. Μου άρεσε πολύ αυτή η οπτική, γιατί, ειδικά στην χώρα μας, θα έλεγε κανείς ότι βρισκόμαστε, όχι σε νηπιακό, αλλά σε βρεφικό στάδιο σχετικά με την αρπακτικότητα. Πολλοί τρέχουν αγχωμένοι για το τι θα αρπάξουν από την ζωή. Οποιαδήποτε ανθρώπινη επικοινωνία από εκείνους δεν γίνεται αυθόρμητα, αλλά με υπολογιστικό τρόπο τι θα πάρουν στο μέλλον από το άλλο άτομο. 'Φίλοι' που έχεις αφιερώσει άπειρες ώρες να ακούς τα προβλήματα τους, αλλά όταν σου τύχει μια απλή αρρώστια, δεν θέλουν καν να ξέρουν. 'Φίλες' που σε θυμούνται όταν χωρίζουν, σε ξεχνάνε όταν τα ξαναβρίσκουν (και σε ξαναθυμούνται όταν ξαναχωρίσουν). 'Σχέσεις' που σε χρησιμοποιούν συνειδητά ως 'καβάτζα', ενώ ξέρουν ότι εσύ ελπίζεις για κάτι περισσότερο και συνειδητά αποφεύγουν κάθε συζήτηση που θα σταματούσε την ελπίδα σου, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να σε έχουν για όσο εκείνοι χρειαστούν. 'Συνάδελφοι' που σε ρωτούν πράγματα για την δουλειά, ακόμη κι όταν είσαι με 40 πυρετό, και πιέζουν ξανά και ξανά μέχρι να πάρουν την πληροφορία που θέλουν. Κι όλοι εκείνοι που πολύ απλά κόβουν την συζήτηση όταν πεις και το παραμικρό για τον εαυτό σου. Κι ας τους άκουγες για μία ώρα πριν Γιατί είναι πολύ απλό. Ξέρουν πώς να δώσουν, δεν είναι ότι δεν ξέρουν. Αλλά ΔΕΝ ΘΈΛΟΥΝ. Θέλουν μόνο να παίρνουν. Είναι συνειδητή επιλογή. Η ισορροπία του δίνω - παίρνω δεν είναι πάντα εύκολη, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι είναι στην φύση του ανθρώπου να παίρνει αλλά και να δίνει. Είναι στην φύση του ανθρώπου όταν ακούσει ότι ο άλλος π.χ. είναι άρρωστος να πει αυθόρμητα: ' Ωχ, ρε συ τι έπαθες; Είσαι καλά; Χρειάζεσαι κάτι;". Όταν δεν συμβαίνει, κάτι έχει πάει στραβά. Κι αυτό το 'στραβό' προέρχεται από τα μηνύματα του σύγχρονου πολιτισμού που σε θέλει να βλέπεις τα πάντα (ανθρώπους, ζώα, περιβάλλον), τα πάντα, ως αντικείμενα για κατανάλωση. Κατανάλωση του περιβάλλοντος, την ξέρουμε εδώ και αιώνες. Κατανάλωση των ζώων, το θεωρούμε δικαίωμα μας! Κατανάλωση ανθρώπων όμως, αυτό είναι το νέο τραγικό επίτευγμα του σύγχρονου ατομικισμού πολιτισμού και, για μένα, σκοπός της ζωής μας είναι να το υπερβούμε και να ξαναμάθουμε να δίνουμε....

Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 25/5/23


Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org