Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Γυναίκες δράστιδες παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης

 Οι γυναίκες δράστες της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης αποτελούν το 10% των δραστών με θύματα αγόρια και κορίτσια. Παρότι η συντριπτική πλειοψηφία των δραστών είναι άντρες, η πρόσφατη σοκαριστική απαγωγή και κακοποίηση κοριτσιού από μια γυναίκα μας θυμίζει ότι οι γυναίκες δεν είναι δυστυχώς στο απυρόβλητο. Το προφίλ της δράστριας είναι: συνήθως από δυσλειτουργικό οικογενειακό περιβάλλον, ενδεχομένως θύμα συναισθηματικής ή σωματικής κακοποίησης η ίδια, κοινωνικά απομονωμένη, με αυξημένη πιθανότητα συνοδών ψυχολογικών προβλημάτων, φαίνεται ότι αδυνατεί να έχει έναν κοινωνικό υποστηρικτικό ιστό και υγιείς σχέσεις με ενήλικες. Ανικανοποίητες συναισθηματικές ανάγκες, άσκηση εξουσίας και χρήση του παιδιού ως αντικείμενο για σεξουαλικό πειραματισμό είναι κάποιες από τις δυναμικές που οδηγούν τη γυναίκα-δράστη να κακοποιήσει σεξουαλικά παιδιά. 

Συνήθως η κακοποίηση δεν έχει τη βιαιότητα που ασκούν οι άνδρες-δράστες, όμως δεν παύει να είναι ιδιαίτερα τραυματική για το παιδί . Όταν η κακοποίηση γίνεται από τη μητέρα, το αίσθημα προδοσίας από το άτομο που θα έπρεπε να έχει την καλύτερη δυνατή πρόθεση για το παιδί, είναι απερίγραπτο. Όταν το παιδί είναι αγόρι, η κακοποίηση είναι ιδιαίτερα τραυματική κι οδηγεί σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, αυτοκτονικό ιδεασμό, έντονη ντροπή, κατάθλιψη, οργή, κατάχρηση ουσιών, δυσλειτουργική σχέση με το σεξ και βαθιά καχυποψία απέναντι στις γυναίκες. Δυστυχώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, όπου γυναίκες-δράστριες κακοποιούν αθώα και ευάλωτα αγόρια ως τρόπο εκδίκησης για τα δικά τους τραύματα σε σχέση με τους άνδρες, την απόρριψη ή την κακοποίηση που οι ίδιες υπέστησαν  από άνδρες ή ως κακοποιητικό πειραματισμό για τη δική τους καταπιεσμένη σεξουαλικότητα. Όποιος κι αν είναι ο λόγος, τα αποτελέσματα στο αγόρι είναι τραγικά κι είναι μεγάλο λάθος η υποτίμηση των συνεπειών αυτού του τραύματος ή η γελοιοποίησή του. Όσον αφορά το κορίτσι-θύμα, η κακοποίηση είναι πάντα τρομακτική και τραυματική, όπως σε όλες τις περιπτώσεις της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, συν το επιπρόσθετο τραύμα που υπάρχει όταν δράστης και θύμα έχουν το ίδιο φύλο: το θύμα βιώνει μεγάλη σύγχυση και αμφισβήτηση σε σχέση όχι μόνο με τη σεξουαλικότητά του αλλά και με την αξία της ταυτότητάς του. Με άλλα λόγια, το κορίτσι που κακοποιείται από μία γυναίκα, βιώνει το φύλο ‘γυναίκα’ ως βρώμικο και διεστραμμένο. Επειδή όμως είναι η ίδια γυναίκα, βιώνει μακροπρόθεσμα εσωτερικές συγκρούσεις σε σχέση με την αξία του φύλου της, σε σχέση με την αξία του ίδιου της του εαυτού. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στην κακοποίηση αγοριού από άνδρα. Αν μάλιστα  η κακοποίηση γίνεται από τον γονέα/κηδεμόνα του ιδίου φύλου ( που είναι το πρώτο πρότυπο φύλου για το παιδί), η εικόνα του φύλου του τραυματίζεται ακόμη περισσότερο στον ψυχισμό του παιδιού.  Η ευθύνη για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση (παιδική σημαίνει από 0-18 ετών)  είναι ΠΑΝΤΑ 100% ευθύνη του ενήλικα. Ακόμη και αν έχει εκπαιδεύσει το παιδί να συμμετέχει, ακόμη κι αν έχει πείσει το παιδί ότι αυτή είναι η φύση του, ακόμη και αν έχει τεχνηέντως προκαλέσει σωματικές αντιδράσεις διέγερσης στο παιδί. Γνωρίζουν πολύ καλά πώς να ενοχοποιήσουν το παιδί, ώστε να το αποσιωπήσουν. Όμως είναι πάντα τραυματική, πάντα κακοποιητική και πάντα 100% ευθύνη του ενήλικα.  

Για μια ακόμη φορά, θα πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη αγωγής των παιδιών στην ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ από την παιδική σεξουαλική κακοποίηση (είναι διαφορετική και πολύ πιο σημαντική από την σεξουαλική αγωγή που θέλουν να προωθήσουν στην εκπαίδευση) και την παροχή συμβουλευτικής σε θύτες ή πιθανούς θύτες. Παρότι οι περισσότεροι θύτες θα προσπαθήσουν να θυματοποιήσουν ούτως ή άλλως, υπάρχουν αρκετοί που αμφιταλαντεύονται . Με συμβουλευτική υποστήριξη και ψυχοθεραπεία θα μπορούσαν να αποτραπούν από την τέλεση της πράξης. Επειδή η παιδική σεξουαλική κακοποίηση είναι πρωτίστως άσκηση εξουσίας κι ΟΧΙ σεξουαλικός προσανατολισμός  (όπως λανθασμένα προτείνεται από κάποιους κύκλους, νομιμοποιώντας την), όσο περισσότεροι ενήλικες νιώθουν αποδυναμωμένοι κι ευνουχισμένοι για τον οποιοδήποτε λόγο (κι οι λόγοι είναι πλέον συστημικοί και μαζικοί), τόσο περισσότεροι θα αναζητήσουν εκτόνωση ισχύος και δοξασμό του ‘εγώ’ μέσα από την κακοποίηση αθώων κι ευάλωτων  παιδιών… Δυστυχώς, χωρίς θεραπεία και συμβουλευτική στους εκκολαπτόμενους θύτες, το φαινόμενο  αναμένεται να αυξηθεί.    

Πρεκατέ Βικτωρία

Ψυχολόγος/Εκπαιδευτικός




Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org