Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Αντιμετώπιση trafficking: Δύο παραδείγματα γενναιότητας


Δύο παραδείγματα γενναίων γυναικών έπεσαν στην αντίληψή μου πρόσφατα σε σχέση με την αντιμετώπιση της πορνείας και του τράφικινγκ (δουλεία στη διεθνή βιομηχανία σεξ) γυναικών και παιδιών. Η Judy Boyle Νεοζηλανδέζα που διδάσκει στην Ελλάδα και ίδρυσε το www.thenoproject.org με στόχο την ευαισθητοποίηση των νέων  για την πρόληψη του τράφικινγκ. Το project χρησιμοποιεί την τέχνη και ενημερωτικές καμπάνιες σε νέους για να ευαισθητοποιήσει σχετικά με το τεράστιο έγκλημα που διαπράττεται από τους πελάτες σε θύματα τράφικινγκ. Βασικό επιχείρημα του project είναι ότι, για να αντιμετωπισθεί αυτή η παγκόσμια λαίλαπα, θα πρέπει να μειωθεί η ζήτηση, δηλαδή ο αριθμός των ανδρών που αποζητούν γυναίκες-παιδιά-θύματα για σεξουαλική εκμετάλλευση. Αυτό πιστεύω είναι δυνατόν να επιτευχθεί, σε αντίθεση με κάποια λανθασμένα πατριαρχικά στερεότυπα στη χώρα μας, που θέλουν τον άνδρα να παθαίνει κάτι μεταξύ καρδιακής προσβολής, ψυχωτικής κρίσης και νοητικής υστέρησης ταυτόχρονα, έτσι και του συμβεί το μεγάλο κακό να στερηθεί σεξ με εκδιδόμενες γυναίκες. Από τη στιγμή που υπάρχει ζήτηση, πάντα θα βρίσκονται εξαθλιωμένα πάμφτωχα θύματα, που θα γραπώνονται σε μικρή ηλικία από τους αετονύχηδες των αδίστακτων και πολυπλοκάμων κυκλωμάτων τράφικινγκ. Η Μεξικανίδα δημοσιογράφος Lydia Cacho, η οποία έχει αναγνωριστεί ως τις πιο ηρωικές και γενναίες γυναίκες στον κόσμο, για τις αποκαλύψεις της σε σχέση με το παγκόσμιο κύκλωμα τράφικινγκ, επίσης υποστηρίζει αντίστοιχη άποψη. H Lydia Cacho ταξίδεψε για τα ρεπορτάζ της στις πιο επικίνδυνες περιοχές του κόσμου, έχει δεχθεί άπειρα απειλητικά μηνύματα για τις αποκαλύψεις της, έχει βασανιστεί και φυλακισθεί, αλλά συνεχίζει. Από τις πιο συγκλονιστικές αποκαλύψεις της είναι πως από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όπου και εντάθηκε η παγκοσμιοποίηση, τα αποτελέσματα σε σχέση με τη θυματοποίηση τραφικινγκ ήταν ολέθρια. Το κύκλωμα πια είναι παγκόσμιο. Χώρες, όπως Καμπότζη και Ταϋλάνδη δημιουργούν πλέον ένα μεγάλο μέρος του εθνικού τους εισοδήματός από τουρίστες-πελάτες της βιομηχανίας του σεξ, κυρίως Ευρωπαίους, αμερικανούς και Γιαπωνέζους παιδόφιλους, που ταξιδεύουν στις πάμφτωχες αυτές χώρες για να κάνουν σε εξαθλιωμένα παιδάκια, αυτά, που αν έκαναν στη  χώρα τους, θα συλλαμβάνονταν άμεσα.

Υπάρχουν πολλοί βολικοί μύθοι σχετικά με την πορνεία, λανθασμένοι, αλλά εξυπηρετούν τη διαιώνισή της, αλλά και την εκλογίκευση-εξάλειψη ενοχών σε εκείνους τους που συντηρούν τα κυκλώματα μέσω της ιδιότητας τους πελάτη. Πολλοί από αυτούς τους μύθους επίτηδες προπαγανδίζονται από τα ΜΜΕ, με στόχο να αναδείξουν τη πορνεία ως φυσιολογικό και αναπόφευκτο φαινόμενο κάθε ανθρώπινου πολιτισμού και άρα να επιτρέψουν τη συνέχισή του (και τα υπέρογκα κέρδη για τους μαφιόζους της βιομηχανίας σεξ). Δεν είναι ούτε τόσο φυσιολογικό, ούτε αναπόφευκτο. Το ‘αρχαιότερο επάγγελμα του κόσμο’ αποτελεί έναν άλλο κακόβουλο ευφημισμό. Το ανθρώπινο είδος βρίσκεται στη γη εδώ και 2 εκατομμύρια χρόνια. Ενδείξεις για την ύπαρξη του 'επαγγέλματος' αυτού στην ανθρώπινη ιστορία, έχουμε μόνο από την εποχή του γραπτού λόγου και μετά, δηλαδή, λιγότερο από 5000 χρόνια πριν, όπου οι ανθρώπινες κοινωνίες είχαν ήδη εξελιχθεί σε πατριαρχικές κοινωνίες με βάση την καλλιέργεια και συγκεκριμένες ιεραρχίες εξουσίας. Το 5.000 σε σχέση με το 2.000.000 δεν είναι τίποτα. Δεν γνωρίζουμε τι γινόταν πιο πριν και το να θεωρήσουμε την πορνεία ως δεδομένο στοιχείο και φαινόμενο της ανθρώπινης φύσης δεν είναι παρά μια δογματική προκατάληψη που δημιουργεί υποψίες.

Ο άλλος μύθος  με τον οποίο επαναπαύονται άνδρες πελάτες, ώστε να μην έχουν ενοχές για το γεγονός ότι συμμετέχουν και συμβάλλουν στη διαιώνιση ενός εγκλήματος, είναι ότι οι εκδιδόμενες γυναίκες ‘το επιλέγουν’. Σε αυτό συμβάλλουν κάποιες δήθεν φιλελεύθερες και ‘προχω-‘ απόψεις δήθεν διανοούμενων που λένε ότι εκείνος που ‘επιλέγει’ την πορνεία είναι ‘απελευθερωμένος’  ‘εργάτης τους σεξ’. Εξίσου ύποπτης προέλευσης είναι και δήθεν αποκαλύψεις από εκδιδόμενα άτομα ότι η εμπειρία τους αρέσει, είναι απόλυτα ελεύθερη επιλογή τους, τους δίνει δύναμη κλπ… λες και ένα παιδί ποτ θα μεγαλώσει σε ένα σταθερό οικογενειακό περιβάλλον, με την αγάπη και των δύο γονιών, με αυτοεκτίμηση, με επιλογές να εκφράσει τη δημιουργικότητά του και να έχει φίλους, με δυνατότητα για επαγγελματική αποκατάσταση, θα ξυπνήσει μια ωραία μέρα και θα πει ξαφνικά «Ε λοιπόν όχι! Αποφάσισα ότι η πορνεία είναι η καριέρα του μέλλοντος!»… ε, λοιπόν ναι, με κάποιο τέτοιο τρόπο, στο φαντασιωσικό κόσμο του άνδρα-πελάτη, υποτίθεται ότι κάποιες γυναίκες γεννιούνται με νυμφομανιακή προδιάθεση να κοιμηθούν με όποιον να ‘ναι, γέρο, νέο, καλό, κακό, άσχημο, καθαρό, άπλυτο, υγιή, άρρωστο, διεστραμμένο, οτιδήποτε, γιατί τέλος πάντων, με κάποιο τρόπο ‘επέλεξαν αυτήν την απελευθερωμένη εργασία’, ή είναι ‘γεννημένες’ για αυτή τη δουλειά. Στο φαντασιωσικό αυτό παραλήρημα, έρχεται να προστεθεί και ο απόλυτος στιγματισμός, ότι από τη στιγμή που μπήκαν σε αυτή τη δουλειά δεν είναι πια ανθρώπινα πλάσματα, όπως οι υπόλοιποι από εμάς, αλλά αντικείμενα σεξουαλικής ικανοποίησης, με τη διαφορά ότι, αντί για πλαστικό όπως οι κούκλες αυτό-ικανοποίησης, είναι φτιαγμένες από ανθρώπινη σάρκα. Παρεπιπτόντως, αυτά ακριβώς είναι τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν και οι δουλέμποροι για την πλύση εγκεφάλου στα κοριτσάκια που πέφτουν στα χέρια τους, ώστε πειθήνια να ακολουθήσουν όλες τις εντολές και να είναι τα απόλυτα υπάκουα θύματά τους. Δυστυχώς, τέτοιες απαράδεκτες απόψεις δεν έχουν μόνο άνδρες, αλλά και αρκετές ‘καθώς-πρέπει’, ‘αποκατεστημένες’ γυναίκες, ίσως σύζυγοι των ανδρών πελατών, που αντί να τολμήσουν να δουν την αλήθεια κατάματα για το ποιον του συζύγου τους, προτιμούν να κατηγορούν τα εξαθλιωμένα θύματα, που τους ξεμυαλίζουν!

Το ότι η πλειοψηφία των γυναικών-θυμάτων τραφικινγκ που έφτασε στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια, ήταν από τις καταρρέουσες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, όπου οι άνθρωποι πεινούσαν, λίγο απασχόλησε τους Ελληνάρες εκείνους, που βιάστηκαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία, πεινασμένοι για ξανθιές ‘Νατάσες’ (όπως χαρακτηριστικά  αναφέρει η Lydia Cacho).  Μία εκδιδόμενη γυναίκα από τη Μολδαβία έθρεφε 20 άτομα της οικογενείας, πίσω στη χώρα της και πολλαπλάσια τον δουλέμπορά της. Και να ήθελε να ξεφύγει (πέρα από τη επικινδυνότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος για τη ζωή της), η ενοχή ότι 20 άτομα που κρέμονταν από εκείνη, θα πεινούσαν, την έκαναν να συνεχίζει ως Ιφιγένεια τη θυσία και ο πελάτης στο δικό του βολικό, φαντασιωσικό, παραληρηματικό κόσμο, να σκέφτεται τα περί ‘επιλεγμένης’ ή ‘γεννημένης’ πορνείας των γυναικών ‘ελευθερίων ηθών’ κλπ. Ή τέλος πάντων, να μη το πολυσκέφτεται γιατί δεν είναι και δική του δουλειά...

Αυτά συνέβαιναν εδώ και 20 χρόνια. Και να ‘μαστε τώρα 20 χρόνια μετά και τι παρατηρούμε;… Παρατηρούμε ότι ΗΔΗ νεαρές ελληνίδες, ακριβώς στην ηλικία που θα μπορούσαν να είναι κόρες ή εγγονές των ελληναράδων πελατών, καταφεύγουν εκείνες πλέον στην πορνεία σε άλλες χώρες, όπως Ιταλία. Έχω μιλήσει πολλές φορές για το νόμο του κάρμα, το νόμο του μπούμερανγκ, ‘ό,τι δίνεις, παίρνεις’ και αυτός ο νόμος δεν ισχύει μόνο για άτομα, αλλά και για χώρες ή λαούς. Οι εποχές είναι τέτοιες, που το ‘κάρμα’ δεν περιμένει την μετα-θάνατον ζωή, ή κάποιο κοσμολογικό μελλοντικό στερέωμα στο υπερπέραν, αλλά έχει επιταχυνθεί, επιστρέφει άμεσα! Αυτό το παράδειγμα με την Ελλάδα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ η έκφραση του νόμου του κάρμα, σε εθνικό και διαφυλικό επίπεδο. Πολλοί από εκείνους που εκμεταλλεύτηκαν, αντιμετωπίζουν τώρα με τρόμο την προοπτική οι κόρες τους να υποστούν τα ίδια από όσα έκαναν εκείνοι σε κοπέλες της ηλικίας της κόρης τους! Κι επειδή γνωρίζουν τι ακριβώς έκαναν, η σκέψη και μόνο τους γεμίζει τρόμο… Είναι ακριβώς ο νόμος του κάρμα σε δράση. Η χρονική περίοδος των 20 ετών (μιας γενιάς) δεν είναι τυχαία.

Η Lydia Cacho  αναφέρει στο συγκλονιστικό και σοκαριστικό βιβλίο της «Slavery Inc. The untold story of international sex trafficking” πώς τα κορίτσια υφίσταται συστηματική εκπαίδευση και πλύση εγκεφάλου από πολλή μικρή ηλικία στο να είναι θύματα, τα πείθουν ότι δεν αξίζουν για τίποτα άλλο κι ότι το μόνο που μπορούν να κάνουν ή για το οποίο είναι γεννημένες είναι να είναι δούλες του σεξ.  Ο μόνος τρόπος που μαθαίνουν ότι είναι δυνατόν να έχουν ανθρώπινη επαφή είναι μέσω της σεξουαλικής εκμετάλλευσης. Τα θύματα περνούν πολύ γρήγορα στην κατάσταση της ‘μαθημένης αβοηθησίας’, όπου μετά τα απανωτά τραύματα έχουν πεισθεί ότι τίποτα δεν μπορεί να τα βοηθήσει, ότι δεν έχουν καμία δύναμη να αλλάξουν τη ζωή τους κι ότι δεν αξίζουν τίποτα. Ταυτόχρονα, οι αλλεπάλληλες σεξουαλικές επαφές με χιλιάδες διαφορετικά άγνωστα άτομα, σε συνθήκες απόλυτης ανισορροπίας δύναμης, εξαντλεί το ενεργειακό σώμα, δηλαδή την αύρα των ατόμων αυτών, ώστε να μην έχουν πια τη δύναμη για καμία αντίδραση, ούτε καν για ζωή. Ο εθισμός σε ουσίες είναι μετά το πιο εύκολο βήμα, εξάλλου προωθείται και από τους δουλέμπορους. Αυτά τα εξαθλιωμένα άτομα επέλεξε πριν κάποιους μήνες, η καθώς-πρέπει πολιτεία μας να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία τους για την δήθεν προστασία των ελλήνων πελατών, τι να πεις…

Όπως αναφέρει η Cacho, από τις συνομιλίες της με πελάτες (όπου απέκρυπτε την πραγματική της ταυτότητα), παραδέχονταν ότι το μόνο που ήθελαν ήταν ένα υπάκουο αντικείμενο που δεν μπορεί να πει ‘όχι’ σε τίποτα. Έτσι λειτουργεί το ανώνυμο σεξ. Σε μια ερωτική σχέση, το άτομο πάντα ρισκάρει την απόρριψη και την άρνηση-σε οτιδήποτε, από το σεξ, μέχρι ολόκληρη τη σχέση. Στις κακοποιητικές σχέσεις το ένα μέλος επιβάλλει στο άλλο τη δική του θέληση, σε ο,τιδήποτε, ακόμη και στο αν θα διακοπεί ή σχέση ή όχι. Έτσι συμβαίνει και στην πορνεία και για αυτό είναι εξ' ορισμού μια κακοποιητική σχέση. Αντί λοιπόν να εισάγουμε σεξουαλική αγωγή στα σχολεία και εκπαίδευση στις διαφυλικές σχέσεις, που θα δώσει τη δυνατότητα στα νέα αγόρια και κορίτσια να συνάψουν υγιείς ερωτικές σχέσεις, με την αυτοεκτίμηση εκείνη, που αντέχει να ρισκάρει την απόρριψη, χωρίς αντικειμενοκοποίηση και εκμετάλλευση, αλλά με την αθωότητα και τον αυθορμητισμό, που θα πρέπει να επιστρέψει στην ερωτική ζωή, στρουθοκαμηλίζουμε, δήθεν σοκαρισμένοι από μια τέτοια σκέψη που υποτίθεται θα διαφθείρει τα παιδιά μας, αφήνοντας έτσι την σεξουαλική τους αγωγή εξ ολοκλήρου στις πορνοταινίες, που είναι εύκολα προσβάσιμες στα κύματα της ραδιοτηλεόρασης, από κανάλια που δεν έχουν άδεια, στα πορνοπεριοδικά και το Διαδίκτυο, όπου τα παιδιά εθίζονται στα πιο διεστραμμένα θεάματα. Η απόλυτη υποκρισία. Σε συνδυασμό με τη δυσκολία να δημιουργήσουν σχέσεις μεταξύ τους, είναι δυνατόν μετά να μην εξελιχθούν σε καταναλωτές σεξ, που μέσα από τον εγωκεντρισμό τους τραυματίζουν κάποιον άλλον;

Όλες οι ανθρώπινες σχέσεις είναι μια αλληλεπίδραση, μια ενεργειακή ανταλλαγή. Η ποιότητα της ενέργειας που δίνουμε είναι ακριβώς εκείνη η οποία θα μείνει μαζί μας και θα πολλαπλασιαστεί. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ζημιωθούμε κι εμείς οι ίδιοι, όταν ζημιώνουμε κάποιον άλλον, όχι μόνο μέσω του κάρμα, αλλά άμεσα λόγω της ποιότητας της ενέργειας που εκπέμπουμε. Κατά αυτήν την έννοια, η κατανάλωση πορνείας επηρεάζει όλες τις πτυχές της ζωής του πελάτη, όπως και των ανθρώπινων σχέσεων. Καμία ανθρώπινη αλληλεπίδραση δεν είναι τυχαία και καμία δεν είναι αμελητέα ή ασήμαντη. Η κρίση έφερε μια άλλη τέτοια πτυχή της ανθρώπινης φύσης στο φως. Κάποιοι -δεν λέω όλοι- αλλά κάποιοι από τους άνδρες που χτυπήθηκαν πολύ άσχημα από την κρίση, ήρθαν, με επώδυνο τρόπο, να αναθεωρήσουν τις σχέσεις τους με τις γυναίκες. Εκεί που αλλεπάλληλα απατούσαν, πλήγωναν φιλενάδες ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούσαν πορνεία, τώρα ξαφνικά, χωρίς λεφτά, δεν μπορούν ούτε πόρνες να εκμεταλλευτούν, ούτε αλλεπάλληλες φιλενάδες να έχουν. Δεν υπάρχει κανείς. Τώρα, βρίσκονται στην διπλανή θέση με την πόρνη που χρησιμοποιούσαν- στην ουρά του συσσιτίου... Η κοπέλα που πλήγωσαν στο παρελθόν, γιατί τους φαινόταν ‘βαρετά καλή’ (σύμφωνα με τις συμβουλές του ανδρο-περιοδικού που τους δίδασκε μαθήματα καλύτερης απάτης). η κοπέλα αυτή τώρα τους φαίνεται σαν το μοναδικό αποκούμπι ανθρωπιάς, τώρα εκτίμησαν την αξία της άδολης φιλίας της, αλλά η κοπέλα έχει φύγει. Οι μάσκες έπεσαν και νιώθει κανείς στο πετσί του πώς είναι να σε βλέπουν σαν  τον τελευταίο τροχό της αμάξης. Επώδυνο μεν, αλλά αναγκαίο-τουλάχιστον αυτοί σώθηκαν. Όλοι οι άλλοι, οι καθωσπρέπει, επαγγελματίες, νέοι, γέροι, οικογενειάρχες, γιατροί, πολιτικοί, αστυνομικοί, καθηγητές, ιερείς, επιχειρηματίες και όποιο άλλο επάγγελμα ή μη, που συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται εξαθλιωμένα πλάσματα, απλώς επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το φορτίο,  που σύντομα θα αδειάσει επάνω τους.  

Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 1/12/2012


"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org